Skocz do zawartości

Wicherek 15 - moje podejście


TheKuba1414
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ceną i gdakiem :) . Także zapotrzebowaniem na obsługogodziny i sprawnością - czterosuw ma nieco wyższą, troszkę mniej kosztownego paliwka wypija. Ale generuje też zazwyczaj nieco większe wibracje. Z trwałością bywa różnie... Nie jestem pewny, czy do Wicherka znalazłbyś taki mały czterosuwik. Powiadają także, że dwusuw bardziej pluje olejem, ale IMO niekoniecznie - obydwa chlapią okropnie. Jestem zwolennikiem napędów elektrycznych, ale przeciwnikiem fanatycznego ekstremizmu. Spalinki mają inną duszę, tam się więcej dzieje rzeczy spektakularnie zauważalnych, a zwłaszcza słyszalnych. Nie można nie zauważać ich własnego uroku. Lot modelu jest spektaklem wizualnym, audio jest nie do pominięcia. Wprawdzie elektryczna prawie cisza też ma swój urok, ale jeżeli ktoś z miną przymulonego malkontenta patrzy obojętnie na rozruch i start turbinowego śmigłowca, to znaczy, że właśnie umarł (może z wrażenia...).

Tak więc buduj, Kuba, zyskasz cenną rzecz : własne doświadczenie. Nie licząc mnóstwa frajdy, nawet za cenę paliwka i upaprania rąk (ciuchów czasem też). UWAŻAJ NA PALCE , PRZY ROZRUCHU zwłaszcza i póżniej też. Powodzenia, będę kibicował  ;) .

Dzięki!  :)

 

Póki co jednak proszę kogoś o sprawdzenie rzeczy kilka postów wyżej i dalszą pomoc w wyborze silnika.  ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek do mnie dotarł, konkretnie ASP 12A (tak, tak, wiem, wiele osób powie że za duży ale trudno   :)), z tego co wiem potrzebuje: świecy, zbiornika, przewodów paliwowych, grzałkę do świecy, paliwa i łoża silnika. 

 

Więc znalazłem takie komponenty (dobre?):

 

świeca: 

 

taka: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=48226

 

lub taka: http://sklep.modelarnia.pl/index.php?p1683,swieca-zarowa-no-8-o-s-max

 

W instrukcji jest napisane że świeca średnio ciepła ma być.

 

Zbiornik 90ml

 

Grzałka: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=44366 ale nie mają jej w magazynie więc będę szukać innej, tu chyba nie ma zbytnich różnic?

 

 

Paliwo, chyba najważniejsze, preferują 10% nitro, czyli?

 

 

Przewody - nie wiem, widziałem opinie że niektóre się nie nadają, proszę o poradę

 

Montowanie silnika - tu mam problem, z tyłu silnika są cztery śruby które przytwierdzają obudowę, po bokach są takie jakby wystające płaskie elementy z dwoma dziurami po każdej stronie, tak jak tu:

 

0_0_productGfx_f9ad9846328ab9cfb3ca37822

 

I teraz nie wiem po pierwsze jakiego mocowania szukać, a po drugie jak to ma w ogóle być przymocowane  :huh:

 

Bardzo proszę o sprawdzenie tego wszystkiego i jakieś rady bo ja sam to ten silnik zepsuje  :mellow:

Paliwo, chyba najważniejsze, preferują 10% nitro, czyli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek do mnie dotarł, konkretnie ASP 12A (tak, tak, wiem, wiele osób powie że za duży ale trudno   :)), z tego co wiem potrzebuje: świecy, zbiornika, przewodów paliwowych, grzałkę do świecy, paliwa i łoża silnika. 

 

Więc znalazłem takie komponenty (dobre?):

 

świeca: 

 

taka: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=48226

 

lub taka: http://sklep.modelarnia.pl/index.php?p1683,swieca-zarowa-no-8-o-s-max

 

W instrukcji jest napisane że świeca średnio ciepła ma być.

 

Zbiornik 90ml

 

Grzałka: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=44366 ale nie mają jej w magazynie więc będę szukać innej, tu chyba nie ma zbytnich różnic?

 

 

Paliwo, chyba najważniejsze, preferują 10% nitro, czyli?

 

 

Przewody - nie wiem, widziałem opinie że niektóre się nie nadają, proszę o poradę

 

Montowanie silnika - tu mam problem, z tyłu silnika są cztery śruby które przytwierdzają obudowę, po bokach są takie jakby wystające płaskie elementy z dwoma dziurami po każdej stronie, tak jak tu:

 

0_0_productGfx_f9ad9846328ab9cfb3ca37822

 

I teraz nie wiem po pierwsze jakiego mocowania szukać, a po drugie jak to ma w ogóle być przymocowane  :huh:

 

Bardzo proszę o sprawdzenie tego wszystkiego i jakieś rady bo ja sam to ten silnik zepsuje  :mellow:

Paliwo, chyba najważniejsze, preferują 10% nitro, czyli?

Słabo znam się na modelarskich spalinkach. Paliwko weż handlowe, można kupić gotowe (10% nitrometanu i nie mniej niż 18% oleju rycynowego lub syntetycznego, polecam z rycynowym z uwagi na pewne szczególne właściwości smarujące) , tylko niech Ktoś z licznej tu rzeszy doświadczonych w temacie powie, gdzie kupić najlepiej lub prawie najlepiej.

Nie myślałeś czasem, aby dla zmniejszenia wibracji zamocować ten silnik na silent-blokach, np. takich od dużych serw ? 

Poza tym ten silnik nie wydaje mi się jakoś szczególnie przesadzony, skoro zalecają w opisie śmigło 7x4.

A tłumik wydechu jakiś do niego posiadasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik w zestawie jest, co do łoża to trochę nad tym posiedziałem i uświadomiłem sobie że spalinki montuje się na czymś takim: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/OSPRZET-DO-SILNIKOW-SPALINOWYCH/Loza/Loze-do-silnika-19-30-cu-in-25-40-ccm-MSP.html

 

Skoro 10% nitrometanu i nie mniej niż 18% oleju to znalazłem taki:

http://sklep.modelarnia.pl/index.php?p3225,paliwo-rapicon-10-flight-4-0l-pelikan

 

Z olejem rycynowym nic nie znalazłem.

 

Mam nowe pytanie, odnośnie przewodów paliwowych. Dysze na silniku mają ok. 3mm w najwęższym miejscu i 4mm w najgrubszym, w takim razie lepsze będą przewody o średnicy wewnętrznej 3 czy 3,5mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik w zestawie jest, co do łoża to trochę nad tym posiedziałem i uświadomiłem sobie że spalinki montuje się na czymś takim: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/OSPRZET-DO-SILNIKOW-SPALINOWYCH/Loza/Loze-do-silnika-19-30-cu-in-25-40-ccm-MSP.html

 

Skoro 10% nitrometanu i nie mniej niż 18% oleju to znalazłem taki:

http://sklep.modelarnia.pl/index.php?p3225,paliwo-rapicon-10-flight-4-0l-pelikan

 

Z olejem rycynowym nic nie znalazłem.

 

Mam nowe pytanie, odnośnie przewodów paliwowych. Dysze na silniku mają ok. 3mm w najwęższym miejscu i 4mm w najgrubszym, w takim razie lepsze będą przewody o średnicy wewnętrznej 3 czy 3,5mm?

To łoże jest trochę mniejsze, sprawdż czy wymiary nie lepiej pasują : http://www.modele.sklep.pl/pl/Produkt/Loze-do-silnika-10-15-cu-in-15-25-ccm-MSP.html

Paliwko Pelikana chyba będzie ok., ale niech się wypowie Ktoś, kto używał tego właśnie.

Zapytaj w najblższej aptece, czy mają olej rycynowy i ile kosztuje  ;) .

To, co nazywasz dyszami, to chyba raczej króćce - krótkie rurki z obłym zgrubieniem na końcu do nasunięcia wężyka, czyli przewodu paliwowego. Elastyczny przewód paliwowy, zwykle z gumy silikonowej, powinien przylegać do króćca także w jego najcieńszym miejscu, tak więc raczej 3,0 mm, chyba, że jest to króciec wielorowkowy - ale w tym przypadku dla takiego też raczej 3,0 mm. Ma siedzieć pewnie, bez zauważalnych tendencji do samozsunięcia. Tam teoretycznie powinno być sucho, tzn. nie tłusto od oleju, co w praktyce jest trudne do spełnienia, więc dobrze byłoby, żeby "na tłusto" przewód też nie uciekł sobie z króćca. Może się okazać, że lepszy będzie 2,5 mm - oby nie miał mniej, niż króciec wewnątrz. Zbyt ciasno też niedobrze - może pęknąć i wtedy całkiem lipa. To mankamenty zakupów przez net - dawniej szło się z problemem do sklepu i tam można było przymierzać sobie co się da, a co nie bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze to juz po ptakach. Ale warto było wziąść pod uwagę bardzo dobry silniczek o rzeczywistej pojemności nieco mniejszej niż 2.5cm. Statyczny ciąg uzyskany przez mój egzemplarz wynosił 970g. Jest to bardzo mały silniczek jak na swoje osiągi. Całość razem z tłumikiem waży 150g. Silniczek to:

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ZAROWE/Zarowe-2-taktowe-ASP/ASP-SILNIK-AP-15A.html

Na 55ml masz gwarantowane ponad 10min spokojnego latania. Jak będziesz mocno gazować to czas lotu zmniejszy się do około 8min.

Silniczek bardzo łatwo się reguluje, zapala z ręki i nie gaśnie w powietrzu :) no i ma fajny tłumik który pozwala go elegancko ukryć pod maską modelu a spaliny wyprowadzić pod model. Ale... Dekiel tlumika trzeba uszczelnić np żywicą inaczej będzie się pocił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z paliwem spróbuj tu: http://arcticglow.com/index.php?

 

A może jednak oryginalne łoże? Tak jak w planie - ze sklejki  :-)

 

Dzięki za tą stronę, mają chyba odpowiednie paliwo i to nawet z olejem rycynowym bez dodatków syntetycznych  ;)

 

Faktycznie, w ogóle o tym nie pomyślałem, dzięki, tak zrobie! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik jest nowy to na dotarcie polecam : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=393_396_401&products_id=15487 , może nie 5L bo do dotarcia wystarczy litr, półtora. Ja używam do docierania tylko tego i mój ASP 32 na przykład ma się bardzo dobrze już trzeci rok. 

Natomiast do "codziennej" eksploatacji polecam : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=393_396_401&products_id=15490 . Również używam i myślę że do takich jednostek jak ASP jest to wystarczająco dobre paliwo.

 

Temat łoża silnika zawiera się głównie w rozstawie belek. To powinno pasować : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_115&products_id=16362 , Najwyżej lekuchno je podszlifujesz... A może zrobisz łoże jakie jest w planach? Ze sklejki ? 

 

Proszę nie demonizujmy tu też drgań spalinki, zwłaszcza tak mikrej, do mocowania której nie trzeba nawet śrubek bo wystarczą dobre wkręty... Po co jakieś silentblocki i inne cuda, a później zdziwko że wicherek waży trzy kilo... 

 

Zbiornik jaki ja zastosowałem do Wicherka 15 i ASP 12A to około 110 ml. Ty wstawisz jaki chcesz, ja wolę mieć zapasik paliwka na lądowanie i kołowanie  ;)

 

PS. 

Węzyk do paliwa na króćce 3mm stosuję jeden : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_391&products_id=1120 . Nigdy nie pękł na króćcu, nigdy nie spadł...

Świece stosuję tylko te: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_36_444&products_id=977 , moim zdaniem dużo lepsze do takich małych silniczków.

 

Zapomniałem napisać rano, ale materiały konstrukcyjne i wszystkie tego typu rzeczy już są zamówione. Nie mam jeszcze grzałki do świec, łoża, paliwa, serw i zasilania odbiornika.

 

Silnik nowy, nie dotarty jeszcze. Co do dwóch różnych paliw to nie wiem bo mój budżet modelarski na ten miesiąc i tak jest już bardzo napięty, paliwko takie drogie nie jest ale jakieś super tanie też nie  ^_^

 

Wracając do tematu, w instrukcji obsługi mojego silniczka polecają paliwo z 10% nitrometanu, a AMC napisał że co najmniej 18% oleju. Myślę że skorzystam z linku modelarza115 i kupię takie paliwo http://arcticglow.com/index.php?id_product=11&controller=product ,może być jeszcze taki pelikan: http://sklep.modelarnia.pl/index.php?p3225,paliwo-rapicon-10-flight-4-0l-pelikan   - robię już zamówienie z modelarnii, więc odpadło by 35zł za wysyłkę z kolejnego sklepu...

 

Co do łoża, to mam jeszcze trochę czasu i się zastanowie  ;)

Świeca - w instrukcji jest napisane że od średnich do ciepłych, więc kupiłem średnio-ciepłą, myślę że nie będzie wielkiej różnicy.

 

Zamówiłem zbiorniczek 100ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.