Skocz do zawartości

Asymetryczne statki powietrzne.


RomanJ4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

były taki konstrukcje, ale podstawową trudność którą musieli pokonać konstruktorzy to zachowanie możliwie identycznych parametrów obu wzajemnie niesymetrycznych części w każdych warunkach lotu przewidzianych do eksploatacji, a także w warunkach krytycznych. Ale takie konstrukcje nie są niemożliwe, czego raczej zwykle przypadkowym ale oczywistym przykładem jest wielosilnikowy samolot, z różnicą ciągu na skutek awarii silnika po jednej stronie.

Czy to lata ?

Tak, lata i jak najbardziej zaleci daleko jeśli to w miarę - ogólnie mówiąc "normalna" konstrukcja, i jeśli pilot będzie świadom zmiany parametrów i innych wiążących się z tym aspektów. A taka asymetria jest ogromna - brak ciągu, to m.in. różnica siły nośnej, różnica w oporach, inna reakcja na powierzchnie sterowane na każdej ze stron itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.