Skocz do zawartości

kinemax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla skrócenia czekania na Jantara zakupiłem to cudo..

post-789-0-97719000-1465758913_thumb.jpg

 

Wykonanie wygląda bardzo przyzwoicie, jak będzie latał się okaże.

A tutaj pierwsza przymiarka elementów - poza jednym łącznikiem wymagającym podszlifowania, reszta pasuje.

post-789-0-66904500-1465758901_thumb.jpg

 

Wyposażenie oczywiście z HK:

- silnik Gliderdrive 3858 1120kV (bo akurat mam...),

- regiel HK 60A,

- serwa Corona DS-239MG na lotki, Turnigy TGY-777 na klapy i 380MG na stery

- śmigło wg ecalc (mniej więcej)

 

Jak porównuję z Odyssey-em, to pow skrzydeł wygląda na 2 razy większą, waga będzie też ok 2x większa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Producent proponuje tu wersję silnika z niższym kV i większym smigłem, więc nie jest to duża różnica...

 

Okablowałem skrzydła, założyłem serwa i za moment będę robił kadłub. Póki co wszystko bardzo przyzwoicie pasuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model złożony i oblatany... Film będzie jak mi go operator zmontuje, być może jutro lub pojutrze ;)

 

Pierwsze wnioski i porównania z fornirowym Arthobby Odyssey 2,7m (najbliższy rozmiarowo jakim latałem...):

 

- model lata przyjemnie wolno (amatorzy zrozumieją :) ), dobrze reaguje na kierunek, trochę słabiej na lotki.

- ładny i bardzo dobrze widoczny w powietrzu (dużo lepiej niż Odyssey),

- wymaga dość precyzyjnego ustawienia SC (odyssey jest bardziej tolerancyjny),

- klapy (również "butterfly") potrzebują silnej kontry wysokością, na początku ciężko mi się ladowało...

- w wersji lekkiej (aktualnie 2550g, aku 3s 3300mAh), ciężko się lata przy troszke silniejszym wietrze (dzisiaj rano - pogoda przedburzowa), wi ęc będę ćwiczył pakiety 4000 i 5000mAh

- do tego silnika śmigło 13x6,5 było za duże (przy kołpaku 50mm), dałem 12x6,5 i silnik przestał się grzać, ale rakieta to to nie jest - może spróbuję trochę silniejszy silnik np 3548..

 

- w sensie ogólnym trudno porównywać z Odyssejem - o etap nowsza technologia fornirowa daje wyraźnie doskonalszy model z większym zakresem użytecznych prędkości, natomiast ogólne wrażenie jest jak najbardziej pozytywne - niewielkie luzy tu i ówdzie na łącznikach nie przeszkadzają w lataniu, a model się łatwo rozkłada (skrzydła 6-częściowe!), przyjemni lata i robi wrażenie w powietrzu....

- prędkość opadania wypada podobnie do Odysseya ok. 0,7m/s

 

Następne porównanie jak będę miał z czym (np. Jantarem :) ), chociaż trudno oczekiwać, żeby było tu co porównywać (na pewno nie w sensie przydatności sportowej).

 

Tym nie mniej - model wart ceny i nie powinien nikogo rozczarować, jeśli się nie oczekuje cudów...post-789-0-27664200-1466963854_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak po trochę poważniejszym lataniu na górze Żar (piknik modelarski - pięknie było!)

 

post-789-0-71047500-1468868950_thumb.jpg

 

oraz u siebie na wsi:

 

post-789-0-57498200-1468868980_thumb.jpg

 

Lata ładnie, dostojnie, aczkolwiek do pionowego startu trochę brakuje (a może jest trochę za dużo ;) )

Jak złapie termikę to hula (wznios ok 10:40 jest termiczny - nie silnikowy!, ale z motylkowymi hamulcami daję radę spokojnie i szybko zejść w dół (patrz log).

 

post-789-0-62608600-1468868998_thumb.jpg

 

Najważniejsze to  ze nawet na wysokości 1100m nadal jest jako tako widoczny. Bez tego bym tak wysoko poleciał...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo - to miło będzie mi Was gościć lub odwiedzić :)

 

Co prawda do końca lipca mnie nie będzie, ale potem to co najmniej w weekendy, a mam nadzieję, że częściej. Tam u mnie jest pusto i spokojnie, tylko drzew trochę dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My latamy najczęściej przy spokojnej drodze asfaltowej, z jednej strony trawa , z drugiej zboże, zero drzew, jest gdzie lądować. Jak jedziesz dziesiątką z Warszawy to na rondzie w prawo dajesz i z 500 m za ostatnimi zabudowaniami  jest droga asfaltowa w prawo i znak DĄBRÓWKI. 

post-16847-0-93958000-1468956389_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.