Skocz do zawartości

COMET F3K - setup


samolocik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

 

na prośbę Tomka zakładam temat z setupem do COMETA.

 

Model nie jest nowy a lekko używany, zakupiony od Pana Adama bez wyposażenia, które posiadał a które stanowiły: na lotki 2 x MKS DS65K, kerunek i wysokość 2 x Dymond D47, zasilanie bodajże 1S pojemności nie pamiętam. Waga do lotu poniżej 260g, więc jak widać jest to wersja na lekkie warunki pogodowe, w której nie przewidziano dociążania balastem.

 

 

post-1402-0-76959500-1465926535_thumb.jpg

 

 

Jak widać na poniższym zdjęciu wszystkie modele, również F3K należy od czasu do czasu dokładniej przegladnąć ponieważ zdarzają się usterki niewidoczne z zewnątrz - tutaj urwany kabelek "+" jednego z serw lotki.

 

 

post-1402-0-68186100-1465926661_thumb.jpg

 

 

Poniżej szczegóły mocowania serw i prowdzenia napędu sterów kierunku i wysokości.

 

 

post-1402-0-62113300-1465926790_thumb.jpg

 

 

A tutaj porównanie serw MKS, które były w modelu do serw Hyperion 09 AMD, które zamierzam zamontować. No cóż, wielkością i wagą 6,5g serwa MKS biją Hyperiony na głowę. O cenie nie wspomnę ale wyraźnie widać dlaczego jest 2 razy większa. Na prawdę warto jeżeli ktoś może wyłożyć na ich zakup.

 

 

post-1402-0-97224800-1465926965_thumb.jpg

 

Przewidywane wyposażenie to 2 x Dymond D47, 2 x Hyperion 09 AMD, pakiet Dualsky 2S 520mAh, FOXY UBEC 3A, odbiornk 7 kanałowy FrSky FASST do Futaby, oczywiście bez obudowy.

Ponieważ nie mam nici kevlarowych, czy też linki to rozważam użycie węglowych bowdenów...

Część wyposażenia jest w drodze, więc składanie modelu z końcem tygodnia jak będzie wolna chwila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie mam nici kevlarowych, czy też linki to rozważam użycie węglowych bowdenów...

Część wyposażenia jest w drodze, więc składanie modelu z końcem tygodnia jak będzie wolna chwila.

Cześć,

Jesteś z Krakowa - jeśli tutaj rezydujesz to mogę zaproponować 2m plecionki na stery (tu już kontakt przez P.W.) - szkoda wstawiać tam węglowe bowdeny, zwłaszcza jak masz wersję lekką modelu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...przecież w modelu były popychacze tzn.plecionka...na zdjeciu też jest...

Teraz dopiero skojarzyłem że rozmawialiśmy w sobote po zawodach i chyba wcześniej też przy macaniu Fireblade na sprzedaż ktòry zresztą już do nas jedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Marcin,

 

Fireblade piękny jest, dobrze lata a konstrukcja jest badzo dobrze dopracowana. Miałem na niego wielką ochotę, tylko cena na razie mnie powstrzymała ale jest również na mojej liście modeli do kupienia, może w przyszłym sezonie.

 

Co do plecionki na zdjęciach to zdjęcia robione przed demontażem serw co oznacza konieczność cięcia linek więc byłyby za krótkie.

 

Piotrze, dziękuję za oferowaną pomoc. Tak na przyszłość, idzie gdzieś zakupić taką plecionkę w kraju lub za granicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, że ja od razu na dobrą trafiłem.

Na początku rozplatałem na pojedynczą linkę (cała plecionka za gruba) ale okazało się, że łatwiej jest po prostu jedną linkę wyciągnąć (2sek roboty) i wyprostować to co zostało.

 

PRZYPON SUMOWY Kevlar CZARNY KONGER 80 kg/10m

 

Wylatałem na tym już ładnych paręnaście godzin - nie siopie się, nie przeciera (u mnie przechodzi przez dziurkę w ogonie bez osłonki), nie wyciąga. Dobrze zabezpiecza się CA. Nie narzekam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz czy piszesz o plecionce z kevlaru czy dyneemy ???, bo to co ja wiem mają praktyczną 100% nierosciągliwość, a tym bardziej odcinek np 60cm. Paweł kupiłeś potęgę linkę. Bardzo dobre są linki m-ki SHIRO jest 100% dyneemą o różnych grubościach  od 0.10 -0.13-0.15-0.19-0.23-0.28-0.32 i 0.35 m/m.Przykładowo  0.10 to 5.80 wytrzymałości ,  0.23 ma 26.5 kg wytrzymałości. 0.35 to już 38.4 kg

Miałem ją, a obecnie dysponuję plecionką f-my Nihonto 0.40 i wytrzymałości 34kg.Z powodzeniem stosuję ją także do latawcy trickowych .Wymieniona ma podobne średnice i wytrzymałości.co SHIRO tylko co niedobre to szpulki po 150metrów, nie na metry :mellow:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem po Virgosie nici kevlarowe i udało mi się 10 minut temu szczęśliwie zakończyć montaż wyposażenia. Jak na razie waga do lotu 266g, może coś dojść po pierwszych lotach :-)

 

Poniżej zdjęcie serw kierunku i wysokości przygotowanych do wklejenia w kadłub.

 

 

[edit] no to sobie polatałem jak zwykle. W Cularisie był padnięty nowy silnik a tutaj jedno z serw http://www.nastik.pl/topmodel-ts1118-dymond-p-6306.html brzęczy, więc trzeba wydłubać mocowanie, wyciągnąć i odesłać do reklamacji na długich kilka tygodni. Nawet nie zdążyłem wykonać jednego lotu...

Będzie trzeba oblatać bez steru kierunku.

 

 

post-1402-0-10698000-1466400360_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie pogoda to oblot jutro rano na Czyżynach. Ostatecznie jako plecionkę zakupiłem z wędkarskiego DYNEEMA 0,35mm w ładnym żółtym kolorze, wytrzymuje 26KG rolka ma 130mb więc starczy na długo.

 

[edit] właśnie Koledzy przypomnieli mi, że na Czyżynach jest piknik lotniczy więc oblot będzie w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj model poleciał.

 

Waga do lotu 272g ponieważ musiałem obciążyć ogon ciężarkiem 8g aby uzyskać właściwy sc. Powodem doważania jest brak możliwości wydłubania ołowiu wklejonego w dziób modelu w połączeniu z pakietem 2 celowym i regulatorem BEC w porównaniu do 1 celowego i braku BECa w poprzedniej konfiguracji.

 

Model lata i to przyzwocie. Jestem zadowolny. Teraz troche lotów aby go doregulować i można będzie w powietrzu poszaleć :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Nabyłem nowego COMETA. Czas na poskładanie go póki martwy sezon w zawodach ESA, więc jest trochę czasu na szybowce. Model wykonany na światowym poziomie. Nie ma się do czego przyczepić. Jedyny dylemat jaki mam to czy przykleić wieżyczkę do statecznika poziomego na dole, czy też na górze.

 

post-1402-0-91432800-1486494873_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten światowy trend to tak jak ze światową modą, czy też to rozwiązanie rzeczywiście coś daje szczególnie osobom latającym tak sobie? Zauważyłem, że przez chwilę był trend mniejszego wzniosu skrzydeł a teraz wznios skrzydeł się powiększył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem modele ze statecznikami nad belką i pod. W locie nie ma znaczenia. Jedyną zauważalną różnicą jest większa precyzja w trymowaniu modelu podczas pierwszej fazy rzutu. Przy układzie ze statecznikiem pod belką, to linka, a nie sprężynka ciągnie sterek w górę i model szybciej zadziera do pionowego lotu po płaskim rzucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarek wspomniał o najważniejszym argumencie lecz jest jeszcze jeden: nieograniczone wychylenie lotki steru do dołu(ważne przy przejściu modelu z lotu pionowego do poziomego)aby uzyskać taki efekt przy mocowaniu steru nad belką trzeba zrobić bardzo wysoka wieżyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.