Skocz do zawartości


Zdjęcie

LOFTY F5J - zapowiedź i przebieg wykonania (3,96m, profil SynerJ)

NEXT next composites f5j motoszybowiec termiczny synerj model laminatowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
88 odpowiedzi w tym temacie

#81 mmarkow

mmarkow
  • Modelarz
  • 321 postów
  • Age: 48
  • SkądKozienice
  • Imię:Marek

Napisano 23 czerwiec 2017 - 21:16

Kilka osób na forum kibicuje Ci od początku ... skrobnij co nieco ... ja jestem ciekaw szczegółów  :)


  • 0

#82 GośćJerzy Markiton_*

GośćJerzy Markiton_*
  • Guests

Napisano 23 czerwiec 2017 - 21:43

Nie ukrywam ciekawości szczegółów !

Pozdrawiam - Jurek


  • 0

#83 pyton

pyton
  • Modelarz
  • 732 postów
  • Age: 29
  • Skądmarcinków, skarżysko, kielce
  • Imię:Bartek

Napisano 29 czerwiec 2017 - 09:58

A ja bym prosił coś więcej o użytych tkaninach może jakieś linki?? :P


  • 0

#84 leszek-bart

leszek-bart
  • Modelarz
  • 499 postów
  • Age: 55
  • SkądBiałystok
  • Imię:Leszek

Napisano 30 czerwiec 2017 - 06:21

Może chociaż podasz  parę szczegóułów jaka rozpiętość , waga , szerokość skrzydła przy kadłubie . Wygląda fajnie .


  • 0

#85 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 60 postów

Napisano 21 maj 2018 - 11:59

Witam,
Po roku od ostatniego wpisu, wreszcie LOFTY doczekał się udziału w zawodach.
Wstyd się przyznać, że od roku model nie latał...
Wczorajsza masa modelu do lotu to 1,2kg przy 3,96m oraz napęd pozwalający na osiągnięcie wysokości max 130 w 30s były lekkim ograniczeniem przy zastanych warunkach wietrznych - dobrze by było dodać zapasu mocy nawet do wersji lekkiej (np taktycznie - 20sekund szukać komina nisko i w 10 dogonić resztę gdyby startowali jednak zdecydowanie wyżej).

Wczorajsze zawody zaliczam do udanych. Lądowanie modelem do punktu przy tak niskiej masie jest bardzo łatwe, a niska masa do spokojnych warunków (kolejka poranna) była jak znalazł :)

Korzystając z dużego zastrzyku motywacji wynikającej z rywalizacji w doborowym towarzystwie modeli z foremnika - od razu ruszam z wykonaniem wersji wzmocnionej (np. mocniejsze skrzynki bagnetowe), tak by model można było balastować do 2kg.


 

 

@pyton A ja bym prosił coś więcej o użytych tkaninach może jakieś linki?? :P

W wersji szklanej, LOFTY jest wykonany w głównej mierze z tkanin:
- szklana 50g/m2
- węglowy spread tow Samurai 70g/m2

-włókna jednokierunkowe 100g/m2

- rowing węglowy IMS

 

 

@leszek-bart Może chociaż podasz  parę szczegółów jaka rozpiętość , waga , szerokość skrzydła przy kadłubie . Wygląda fajnie

Podaję dane:
- rozpiętość 3,96m
- masa do lotu  (od) 1200g
- cięciwa przy kadłubie 260mm

@TommyTom - model ma podwójny wznios.


 


  • 0

#86 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2290 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 21 maj 2018 - 15:04

Piotrze normalnie się marnujesz. Świetnie latałeś a Twój model uważam za strzał w przysłowiową dziesiątkę.

Własności lotne ma naprawdę świetne. Zresztą dwa tysiaki mówią same za siebie o i pilocie i modelu.

Troche więcej zapału a może się okazać, że starzy wyjadacze będą musieli się mocno oglądać za siebie. :)


  • 0

#87 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 60 postów

Napisano 14 sierpień 2018 - 10:05

Witam,
Kilka słów podsumowania tematu:
Ostatecznie zastosowałem następujące wyposażenie:
lotki i klapy - serwo Dymond d60 zasilane 2s z pakietu napędowego
ster wysokości i kierunku - Hobbyking HK939MG
regulator - HobbyKing 40A z BEC 4A
akumulator - Zippy Compact 1000mAh 40C 3S
silnik Surpass Outrunner  c2216-1120kV
śmigło - Hobbyking carbon 11x7 (wznoszenie tylko 3,6 m/s), Graupner CAM Folding 12x6 (wznoszenie 5 m/s)

Napęd i serwomechanizmy są ok do modelu ultralekkiego (1200-1300g) na bezwietrzne warunki.
Nowa wersja modelu już z silnikiem dedykowanym f5j - większa moc, ta sama średnica zewnętrzna (max 28mm)


Model Lofty dobrze spisuje się w przypadku latania w warunkach termicznych - nie odbiega od innych lekkich i dużych modeli.
Niestety coś za coś - tania konstrukcja i niskie koszty początkowe (brak form, tanie materiały) przekładają się na gorzej odwzorowany profil niż modele wykonane w formie negatywowej...
Model zatem nie uzyskuje doskonałości zgodnej z obliczeniami i wykazuje się gorszymi parametrami lotu w warunkach atermicznych niż 3-4 krotnie droższe modele topowe. Na zawodach w takich warunkach w praktyce jest bez szans, nawet gdy pilot jest dobry.

Wykonywanie modelu bez formy negatywowej utrudnia uzyskanie jakości, której poszukują często pedantyczni modelarze szukający okazji cenowej. W związku z czym, produkcja i sprzedaż modelu taniego dla rozpoczynających zabawę w f5j jest nieopłacalna :)

Dlatego podjąłem decyzję o nie kontynuowaniu wykonywania modeli na rdzeniu styrodurowym, natomiast jeśli ktoś ma pytanie przy swojej własnej budowie, chętnie wspomogę radą w miarę posiadanego doświadczenia. Przy odpowiednim wkładzie pracy i podobnym koszcie jak kupno Loftiego, wykonanie konstrukcji, która wygra kilka grup na krajowych zawodach jest w zasięgu każdego modelarza.

P.S. Pomarańczowy Lofty, którym brałem udział w zawodach jest przeznaczony na sprzedaż dla kogoś kto ma czas na latanie :) odbiór tylko osobisty, z pokazem możliwości w locie w Bielsku-Białej, Krakowie lub między tymi miejscowościami.


  • 0

#88 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1431 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 14 sierpień 2018 - 10:19

Piotrze, kończysz projekt modelu F3K NEXTa, kończysz projekt LOFTY. Pytanie co dalej?


  • 0

#89 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 60 postów

Napisano 20 sierpień 2018 - 14:02

Piotrze, kończysz projekt modelu F3K NEXTa, kończysz projekt LOFTY. Pytanie co dalej?

Póki co nie mam więcej otwartych projektów na forum :)
Tak jak w obu wątkach napisałem - modele z worka próżniowego są w zasięgu warsztatu niemal każdego modelarza, chętnie pomogę każdemu kto się do mnie zgłosi na PW lub inną drogą z konkretnymi pytaniami o rady.
LOFTY to dobry model jednak produkcja więcej niż kilku sztuk nie jest opłacalna w tej technologii - pozostają już tylko foremniki i aby nie psuć rynku cena musi podążać za jakością co nie jest już zgodne z ideą przyświecającą temu wątkowi - stąd post konkludujący rezultat :)

W dziale giełda opublikowałem ogłoszenie o sprzedaży pomarańczowego Lofty'iego - może ktoś ma więcej czasu na latanie / lotnisko bliżej :)

EDIT 20.08:
Pomarańczowy model testowy został przekazany pierwszej osobie, dzięki za nadspodziewanie duże zainteresowanie modelem.
LOFTY był ciągle wystawiony jako produkt na moim fanpage http://www.facebook.com/ncomposites  ;)

Model pomarańczowy wykonał wczoraj jeden pokazowy lot na 9,59min. w moich rękach (log poniżej), mam nadzieję, że jeszcze przyniesie dużo dobrej zabawy.
lot_przekazanie.png
 


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: NEXT, next composites, f5j, motoszybowiec termiczny, synerj, model laminatowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych