Skocz do zawartości

Ustawianie cessny z hk.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Dzisiaj przyszła do mnie cessna 182 zakupiona w hobbyking. Do zasilania użyje turnigy 2200 3s, a do sterowania turnigy 9x. Mam parę pytań dotyczących ustawień:

-Czy mam zmienić maksymalne wychylenia serw? Nie ma nic o tym w instrukcji, ani na stronie hk.

-Czy klapy ustawić na przełącznik trój pozycyjny czy na pokrętło?

-Czy przy pierwszym locie dobrym pomysłem będzie nie używanie steru kierunku i klap? Tylko gazu, steru wysokości i lotek?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Najlepiej jak byś ustawił na przełączniku duże i małe wychylenie.

Klapy na trój pozycyjny ustaw.

Klap nie musisz ale ster kierunku miej.

Ster kierunku oczywiście będzie podłączony, ale czy używać go przy pierwszym locie? Nie chcę za bardzo komplikować pierwszego lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to ster kierunku jest po to że jak przechylisz model lotkami dajmy na to że w prawo to jak jeszcze w tedy poruszysz sterem kierunku to on zrobi ciaśniejszy zakręt oczywiście nie taki że o 180 stopni prawie w miejscy ale będzie zakręcał szybciej niż jak bez steru kierunku.Jeśli wychylisz ster kierunku gdy nie będziesz skręcał to myślę że nic się nie stanie po za tym że zacznie lekko skręcać w tą stronę w którą wychylisz ster kierunku ew. zacznie lecieć trawersem czyli lekko bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby go używać, ale zachęcam po przyzwyczajeniu się do modelu do eksperymentowania ze sterem. W pierwszym modelu prawie w ogóle go nie używałem (ToTo - 0), teraz w drugim zacząłem używać go razem z lotkami przy skręcie i dość fajnie to działa :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latanie bez steru kierunku to nieporozumienie. Oczywiście można, tylko dlaczego duże samoloty takowy ster mają? A dlaczego latać należy ze sterem, przeczytaj na stronie Piotra Piechowskiego. 

Wychyleń też bym nie ograniczał na pierwszy raz, bo co zrobisz jak model okaże się nieco koślawy a steru zabraknie żeby go utrzymać w powietrzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ustawienie klap w nowym modelu to sugerowałbym początkowo ustawić klapy na pokretle.Pozwoli ci to zorientować się jak model reaguje na stopniowe ich wychylanie.i w razie potrzeby ,n.p.domiksować do nich SW.Jak już się wlatasz to ustawisz jak ci będzie pasowało.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się!!! Trochę zmodyfikowałem krzywe, ale  nie modyfikowałem wychyleń. Wystartowałem, poleciałem i jakimś cudem go nie rozbiłem!!! :D  :D  :D   Czas lotu to 15 min.

No to wielkie gratulacje, nie każdemu to bywa dane :)

A filmik jakiś następnym razem dałbyś radę  :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już sobie z montażem poradziłem, ale nikomu tego żyroskopu nie polecam!!! Znacznie utrudniał lot, model ciągle się przechylał i latał na dół i do góry. Myślę, że znacznie lepiej jest trochę poćwiczyć, już mi latanie na wietrze idzie znacznie lepiej niż na początku. A jeśli ktoś chce żyroskop to tylko z górnej półki, te tani przynoszą więcej szkody niż pożytku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.