Skocz do zawartości


Zdjęcie

PZL P.11c skala 1/7 srebrny

P.11c PZL polskie 1/7 PZL P.11c

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#41 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1293 postów
  • Age: 44
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 29 maj 2017 - 22:41

spoko, dzieki!


  • 0

#42 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1293 postów
  • Age: 44
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:10

walka trwa; dokończyłem w końcu ster wysokości w wersji bez pręta łączącego (rozdwojony bowden) - wyszło znośnie, zacząłem oklejać stery wysokości i starecznik pionowy. Zrobiłem domek z rurek aluminiowych żeby wystawić silnik do docelowej pozycji. Pokasowałem rownież szpary na łączeniach skrzydel z centropłatem oraz wkleiłem listwe kończącą grzbiet garba.

 

F9B46152-E7E9-4FEE-93C2-42D21E11C022_zps

 

D0C978FE-2FC7-4943-AD2F-1E9B4A876ACC_zps

 

2364EF4D-8A82-4465-936F-4EF7675636AD_zps

 

model na wczoraj wieczorem przedstawa się nastepująco:

 

B8B508FC-AA89-4FD2-AD5D-D97A2546F26D_zps


  • 1

#43 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1293 postów
  • Age: 44
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 19 czerwiec 2017 - 14:14

trwają prace nad drukowanym kołpakiem, waga 44g, materiał na razie PLA (to moje pierwsze wydruki), cóż na razie 4liter nie urywa, przede wszystki mam problem z przejściem między częściami, z jakiegoś powodu nie mogę uzyskać rozchylającego sie wydruku (wydruk się unosi), ale nie poddaje się i jak to opanuje docelowo drukuje w ABSie i planuje obróbkę acetonem. Czas wydruku takich 2 części (dolna 100% wypełnienia, górna 50%) 2+7h :(

 

BE998DDC-3CAD-4AAB-8122-3D307187D893_zps

 

01467703-2BC2-4A65-8315-16277BBC3920_zps

 

7C79497B-538A-4E96-BC71-FA43EF0A2514_zps


  • 0

#44 Boogie

Boogie
  • Modelarz
  • 222 postów
  • Age: 30
  • SkądWarszawa
  • Imię:Krzysiek

Napisano 19 czerwiec 2017 - 14:28

Wydaje mi się, że masz typowy przykład Z-bendingu wynikający z krzywych osi Z. To po pierwsze. Po drugie czemu masz aż taki długi czas wydruku? Podobny kołpak ( https://www.thingive...:2301830/#files ) drukuje mi się w mniej niż 1,5h przy wypełnieniu rzędu 30% (ale większej liczbie obrysów). Jeśli wydruk się unosi to masz problem z adhezją między stołem i wydrukiem.


  • 0

#45 Marek_Spy

Marek_Spy
  • Modelarz
  • 194 postów
  • Age: 62
  • GG:
  • SkądKatowice
  • Imię:Marek

Napisano 19 czerwiec 2017 - 20:47

Model super choć elektryk, :D  :D  zapowiada się na super maszynę 


  • 0

#46 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1293 postów
  • Age: 44
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 19 czerwiec 2017 - 22:25

mój kołpak ma podwójne ścianki i wypełnienie w środku ale na pewno parametry cięcia są do ustawienia, nie wiem co to Z bending, wiem że stożki zbieżne mi wychodzą a rozbieżne nie (przy podobnych kątach)

z oderwaniem wydruku już nie mam problemów, mam za to problem że warstwa juz 2,3 cm od początku po przejechaniu głowicy się podnosi, następny przejad głowicy ją dopycha (dokładając filamentu) a po odejechaniu znowu się podnosi

w efekcie na zmiennych geometrycznie kształtach pojawiają się zaburzenia:

 

CDF9C2DA-C108-4CD0-9165-E117504CEDD0_zps

 

patrz prawy cycek


  • 0

#47 MareX

MareX

    MareX

  • Moderatorzy
  • 979 postów
  • Age: 67
  • SkądKrakow
  • Imię:Marek

Napisano 19 czerwiec 2017 - 22:30

Cycek - pal go licho, ale i łono poważnie zniekształcone... Faktycznie, trzeba coś z tym zrobić. ;-)
  • 0

#48 Boogie

Boogie
  • Modelarz
  • 222 postów
  • Age: 30
  • SkądWarszawa
  • Imię:Krzysiek

Napisano 19 czerwiec 2017 - 22:53

Z-bending to takie pasy jakby czyli powierzchnia nie jest gładka, ale ma takie pasy. Potem dopiero walczyłbym z innymi problemami (ze względu na to, że z-bending od razu widać i jest go łatwo rozdzielić od innych problemów).

Co do tego cycka, to widać, że ogólnie ta strona słabo wygląda. Może to wynikać ze zbyt słabego chłodzenia tzn chłodzenie jest tylko z jednej strony ( i to tej drugiej).


  • 0

#49 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1293 postów
  • Age: 44
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 20 czerwiec 2017 - 08:10

na razie to nie ma żadnego chłodzenia wydruku


  • 0

#50 Boogie

Boogie
  • Modelarz
  • 222 postów
  • Age: 30
  • SkądWarszawa
  • Imię:Krzysiek

Napisano 20 czerwiec 2017 - 10:46

To zacznij od tego plus prostowanie śrub od osi Z /ew. wymiana sprzęgieł łączących silniki krokowe z prętami gwintowanymi w osi Z.


  • 0

#51 japim

japim
  • Modelarz
  • 1001 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 20 czerwiec 2017 - 14:49

Ale ABS + chłodzenie wydruku to proszenie się o problemy. Oderwie się od stołu po 2 warstwie. Więc ABS + chłodzenie to sprzeczność. PLA tak - ABS nie. ABS ma za duży skurcz temperaturowy który prowadzi do odrywania się wydruków i podwijania.

 

Jaki slicer?

Jaka dysza?

 

Spróbuj Slic3r'a:

Dla dyszy 0.4mm

Warstwa 0.25mm

Grubość linii (ustawiana w zakładce advanced) 0.42

I powinno być lepiej.

 

Z jakimi prędkościami drukujesz? 10mm/s? 40? 80?

 

Nadlewki wyglądają jakby był za słaby naciąg pasków i głowica z luzów przestrzeliwuje pozycje.


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: P.11c, PZL, polskie, 1/7, PZL P.11c

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych