Skocz do zawartości

Gotha G IV NPN


piotrb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W ramach eksperymentu postanowiłem zbudować model samolotu WW I dwusilnikowy.  Mój wybór padł na samolot Gota GIV.

 

post-15255-0-63745900-1470993505.jpg

 

Samolot w porównaniu z jednosilnikowcem jest bardzo „delikatny”. 

 

post-15255-0-73114800-1470993532.jpg

 

post-15255-0-18582700-1470993542.jpg

 

 Gota lata szybko. Oblot odbył się przy mocnym wietrze

 

https://drive.google.com/open?id=0B_nOYacdiVGiZ1FtLWtxNkU3QjA

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

szybkie toto ....ale na przykładzie tak dużego oryginału wyskalowanego do rozpiętości, widać problem obecnego regulaminu ww1

 

Modele dwusilnikowe i jednosilnikowe mając tą samą rozpiętość, zupełnie do siebie nie pasują.

Dwusilnikowce zachowując proporcje mają bardzo cienkie i smukłe płaty co przy dwóch silnikach czyni je znacznie szybsze. Niestety są również delikatniejsze i kolizja na zawodach szybko je eliminuje z walki.

Wzorem ww2 moim zdaniem należy takie modele budować o rozpiętości 1,2m ale temat zostanie omówiony zapewne dopiero na przełomie roku.

 

Gratuluję pomysłu i udanego wykonania :)

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Masz rację Mirku. Osobiście uważam , że dodanie kilku centymetrów ułatwiłoby budowę wielosilnikowców. Przy wyborze modelu sugerowałem się w jaki sposób zamontowane są silnik. Gotha ma napęd pchający, który zamocowany jest „ stabilnie” do dolnego płata. Sam płat wzmocniłem płaskownikami i muszę przyznać, że zdaje to egzamin przy „kraksach”. (ani razu nie odpadł mi żaden silnik). Marek dodał do zestawu fajne makietowe koła, które wyglądają super ale są za małe i nie można wystartować na nich z trawy. Kadłub z ledwością pomieścił osprzęt, więc musiałem go wzmocnić 4 „solidnymi” węglami ( przy krecie model się nie rozpadł :)). Obecnie waga modelu wynosi 542 g z pakietem co jest niezłym wynikiem wziąwszy pod uwagę ilość węgla i CA jakie zostały wbudowane przy budowie i naprawac:).

Co do zmian w regulaminie to myślę że jest to odpowiednia chwila żeby rozpocząć dyskusję na ten temat bo pewnie powstają już następne samoloty na przyszły sezon . Ale to chyba już na innym wątku:) 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że temat dwupłatów WW1 powrócił.

 

Chcę również przypomnieć, że przed rozpoczęciem sezonu 2016 NC1 i NC2 podjęli próby uporządkowania regulaminu w tej kwestii: http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=1263&start=0

 

Jednak zawodnicy udzielający się na forum zaprotestowali i pozostały zapisy, na które zwraca uwagę Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.