Skocz do zawartości


Zdjęcie

F5J zaczynamy

F5J

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2330 odpowiedzi w tym temacie

#2181 TommyTom

TommyTom
  • Modelarz
  • 657 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Tomek

Napisano 02 październik 2018 - 20:18

Wiesiek, jak Wasze występy w Coburg? Jakiś link do wyników i wrażenia z miejscówki/warunków? Jak się bawią w F5J na niemieckiej ziemi? Czy są szczególne rozwiązania i specyficzne podejście?

Podzielcie się wrażeniami, pls :)


  • 0

#2182 Krzys20000

Krzys20000
  • Modelarz
  • 54 postów
  • Age: 40
  • SkądSzczecin
  • Imię:Krzyś

Napisano 02 październik 2018 - 20:42

Tomku najlepiej pojechać samemu i zobaczyć :)

A na poważnie to fajowo. Wrażenia jeszcze lepsze niż rok temu.

Po pierwsze to Coburg to naprawdę malownicza miejscówka - łączka w śród pól szeroka dolinka -pięknie

Po drugie nie ma sędziów linowych - sami sobie czas mierzymy -nie ma problemów że Polak mierzy Polakowi, jak raz stoper nie ruszył to i tak zapisali co trzeba

Po trzecie lasek który rok temu był jakiś rok świetlny o tej łączki w tym roku zbliżył się na tyle że lataliśmy nad nim jak gdyby nic

Po czwarte fajna luźna atmosfera - pada pytanie czy wszyscy gotowi do startu, jak tak to 30s i startujemy, jak nie to czekamy aż wszyscy będą

Pełen luz, kiełbaski z grilla, piwko po 2 euro, lemoniada po 1,5, toy-toy, zasilanie do ładowarek 12V, naprawdę wymagająca obsada np. juniorzy z reprezentacji Niemiec, obok Plusów, Max, Paików, Jantarów modele konstrukcyjne, fornirowce. w tym roku nie było pianki :(

Nasze miejsca są jakie są ja 28, Wiesiu 33. Ja bardzo zadowolony z 4 lotów w 2 kolejce wylatałem 10 minut, powtórka kolejki z powodu błędnego czasu i znowu 10 minut i jeszcze poprawiłem lądowanie. W 3 locie kicha po 3 minutach idę do lądowanie i 40 metrów prze punktem na wysokości 4 m coś podbiło, to coś bardzo szybko odchodziło z wiatrem i niewiele podnosiło, ale wylatałem w tym do coś około 7 minut i albo to się skończyło albo ja to zgubiłem (bardziej prawdopodobne) i  z naprawdę dużej odległości wróciłem pod wiatr i były punkty za lot. Sporo nauki, brakło Taktyka w kilku sytuacjach - postaramy się jednak wyciągnąć wnioski. Tzn wiemy co robimy źle, wiemy jak to powinno wyglądać, a w locie konkursowym nie potrafimy tego jeszcze zrobić. A i jeden mój lot to jakiś kosmos wysokość prawie 600m i odległość wg gogle około 950 metrów i ja z tego wróciłem pod wiatr - co prawda zacząłem wracać w 6 minucie i nie dolatałem do 10 ale i tak się bardzo cieszę. Rok temu w połowie tej odległości miałbym pełne portki a o powrocie to zapomnij.

Generalnie bardzo miłe nastawienie organizatorów, bardzo otwarci, fajna miejscówka.

Nie było z nami w tym roku ani Piotra ani Damiana - może za rok


  • 0

#2183 TommyTom

TommyTom
  • Modelarz
  • 657 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Tomek

Napisano 02 październik 2018 - 21:25

W tym roku wyczerpałem już cierpliwosc rodziny i na Coburg nie starczylo. Może w przyszlym roku. Dzieki :)
  • 0

#2184 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2432 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 01 listopad 2018 - 19:33

Prawie miesiąc nic to nikt nie napisał więc trzeba trochę odświeżyć wątek.

Teraz trochę o urządzeniu zwanym Altis 4+

Zapraszam do oglądnięcia filmiku. Jest i śmiesznie i strasznie. :)

 

https://youtu.be/NcF0bzFEOeM


  • 0

#2185 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 4629 postów
  • Age: 44
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 01 listopad 2018 - 19:43

Konrad a wiesz że promujesz niebezpieczne sytuacje  ?  ;)

Do takich testów,ustawień, łopatki się ściąga chyba nie muszę pisać dlaczego  :)


  • 0

#2186 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2432 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 01 listopad 2018 - 19:49

Tak wiem Rafał, ale nagrałem ten filmik po to żeby wysłać do producenta. Przy zdjętych łopatkach ciężko byłoby pokazać problem. Samo włączanie i wyłączanie silnika nie bardzo słychać. A pokazanie, że łopatki raz obracają się prawidłowa a raz w przeciwną stroną też by nie szło pokazać. Naprawdę próbowałem bez i na filmie ciężko było się domyśleć. A że nie wiem jak słownie opisać ten problem to zdecydowałem się jednak nagrać z łopatkami.


  • 0

#2187 Wiesiek1952

Wiesiek1952
  • Modelarz
  • 365 postów
  • Age: 66
  • SkądSzczecin
  • Imię:Wiesiek

Napisano 01 listopad 2018 - 19:50

Hehehehe... to nie jest błąd Altisa tylko tego pacana co śmigła nie zdjął. Altis wysyła "jako zero gazu" sygnał 1100 mikroSekund. Jak se nie ustawił zakresy drążka gazu (czyli i zera i max) no to potem tak jest. Po prostu jego ESC te 1100 microSec uznaje za "coś tam" a ponieważ 1100 nie jest dokładne (jest "nie więcej niż" 1100) to tak się dzieje.

 

Zobacz sobie na logu z Altisa jak "ząbkuje" sygnał "ZERO" :-)


  • 0

#2188 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2432 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 01 listopad 2018 - 19:54

Drążek gazu to pstryczek trzy pozycyjny. 0%, 25%-75%, 100%. Nic nie ustawiałem.

Do tego na filmie na końcu widać że podłączam drugiego Altisa z Maxy i problem nie występuje.

 

Jeśli coś mogę zrobić we własnym zakresie to proszę o radę żeby nie wysyłać Altisa niepotrzebnie do producenta. 


  • 0

#2189 Wiesiek1952

Wiesiek1952
  • Modelarz
  • 365 postów
  • Age: 66
  • SkądSzczecin
  • Imię:Wiesiek

Napisano 01 listopad 2018 - 20:02

Instrukcja od ESC i przeprogramowanie od nowa ESC czyli ustalenie zakresu. Większości ESC trzeba „powiedzieć” co jest zero a co max. Sprawdz tez w radio czy nie masz offsetu na gazie
Drugi Altis moze miec „o wlos” nizsze zero. Np. 1080 mikroSekundy i to wystarczy.
Jak kiedyś włączyłes model z drążkiem gazu na 100% to sie ESC rozprogramowało.
  • 0

#2190 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2432 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 01 listopad 2018 - 20:12

Regulator programowany jest z komputera. To nie jest YGE tylko Castle.


  • 0

#2191 Wiesiek1952

Wiesiek1952
  • Modelarz
  • 365 postów
  • Age: 66
  • SkądSzczecin
  • Imię:Wiesiek

Napisano 01 listopad 2018 - 20:21

Hahahaaaaaa... castle. No i to jest odpowiedź. Kazdy regiel (castle tez) mozna programowac z aparatury choc jest to upierdliwe. Sprawdz te logi z Altisa tam mozna właczyć „gaz” i zobacz co wychodzi z Altisa.
Castle maja programowane i zero i maxa. Mam ich pare i problem juz przerabialem.
Szczególnie Castle trzeba nauczyc Zera i Max. Zeby było śmieszniej kazdy sie inaczej programuje. Instrukcja tylko czyli RTFM :-)
  • 0

#2192 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 1059 postów
  • Age: 49
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano 02 listopad 2018 - 10:54

Tak ciutk OT.

Konrad następnym razem zdejmij kołpak z łopatkami, a wał silnika owiń 2 - 3 razy dowolną, kolorową taśmą klejącą zostawiając ok. 5cm wolnej końcówki.

Będzie widać, że silnik kręci w lewo czy w prawo i jest zdecydowanie bezpieczniej.


  • 1

#2193 young

young
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 52
  • SkądPruszków
  • Imię:Mariusz

Napisano 02 listopad 2018 - 17:38

Tak ciutk OT.
Konrad następnym razem zdejmij kołpak z łopatkami, jest zdecydowanie bezpieczniej.

.....czytam ten wątek od początku dużo można zrozumieć i się nauczyć ale te urocze ruchy ręką Konrada biją wszystko na głowę jak magik :). :)
  • 0

#2194 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2432 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 02 listopad 2018 - 18:02

Proszę mnie tu pod włos nie brać :) .

W sprawie filmiku to latałem dziś modelem z włożonym innym Altisem i przez całe loty nie miałem podobnego problemu.

Być może jest jak mówił Wiesław. Ten drugi Altis daje 1080ms i regulator jakoś to toleruje.

Nic, będę się kontaktował i z producentem Altisa i regulatora. Zobaczymy co odpowiedzą.

Zauważyłem, że jak przywróciłem ustawienia fabryczne w regulatorze to nie zachodziły tego typu problemy, ale jak zmieniłem jedną opcję to natychmiast zaczęły się te same problemy.

Ta jedna opcja to przełączyłem BEC z 6V na 8V.


  • 0

#2195 Wiesiek1952

Wiesiek1952
  • Modelarz
  • 365 postów
  • Age: 66
  • SkądSzczecin
  • Imię:Wiesiek

Napisano 02 listopad 2018 - 18:20

Castle Talon i Altis to nie jest dobre połączenie. Głównie ze wzgledu na prodedurę uruchamiania Altisa i Castle. Żeby Castle się uzbroił to w momencie włączenia napięcia baterii drążek gazu musi być na 50%. Po podłączeniu baterii drążek gazu musi być przesunięty na "zero" i dopiero wtedy Castle się uzbraja. No i to jest ten myk gdzie może dochodzić do błędu bo Altis z Radia dostaje 50 % w momencie włączenia. Castle przy każdym uruchomieniu ustawia "swoje" zero z Altisem to powinno być ok 1100 mikrosec. 

 

Konrad pokaż logi z Altisa. Na tym moim fioletowa linia u dołu i na skali po prawej pokazuje co Altis "podaje" na ESC zamiast tego co "wychodzi" z radia. Zmiana na HV może minimalnie zmieniać sygnał PWM i to wystarczy. Sprawdź co masz ustawione w Castle na PWM 16KHz, 8KHZ czy auto. To tez może być źródło błędów. 

Załączone miniatury

  • Lot38.PNG

  • 0

#2196 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2432 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 02 listopad 2018 - 19:09

Nie umiem zrobić tak żeby wyświetlić tą dolną różową linię. Nie wiem co to za parametr.

Tu ustawienia regulatora.

castle01112018.png

 

A to log z dzisiejszego lotu.

d1.png


  • 0

#2197 Wiesiek1952

Wiesiek1952
  • Modelarz
  • 365 postów
  • Age: 66
  • SkądSzczecin
  • Imię:Wiesiek

Napisano 02 listopad 2018 - 19:31

Po pierwsze to masz w Castle Throthle endpoints Auto-Calibrate. Czyli w kazdym właczeniu jest kalibracja zera. Nie ma takiej potrzeby. To jest pierwsze do zmiany. PWM 12 KHz. Hmmmmmmmm... 8 to standard. 16 to tez standard. 12 to jakos tak w połowie. Zobacze w swoim gdzie sie ta filoetowa linię włącza.
  • 0

#2198 TommyTom

TommyTom
  • Modelarz
  • 657 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Tomek

Napisano 02 listopad 2018 - 20:04

A ja mam pytanie z innej beczki.
Mam ustawiony w modelu CG na x mm. Model lata trochę na ogonie, znaczy wolno. Żeby go troche pogonić muszę trymować ster wysokości do dołu. Znacznie więcej muszę skorygować w dół ster wysokości jak dodatkowo włączę camber.
Dodać balast na ogon, czy dziób, żeby wyprostować ster wysokości? A może zwiększyć kąt natarcia przez podkładkę pod ster wysokości z na przedniej krawędzi statecznika?
  • 0

#2199 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5471 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 02 listopad 2018 - 20:07

A chcesz zobaczyć jak ja mam wytymowany model? ;)
Masz dobre odruchy :)
A mówiłem se lepiej latać bez silnika? Mniej problemów ;)
  • 0

#2200 Wiesiek1952

Wiesiek1952
  • Modelarz
  • 365 postów
  • Age: 66
  • SkądSzczecin
  • Imię:Wiesiek

Napisano 02 listopad 2018 - 20:16

A ja mam pytanie z innej beczki.
Mam ustawiony w modelu CG na x mm. Model lata trochę na ogonie, znaczy wolno. Żeby go troche pogonić muszę trymować ster wysokości do dołu. Znacznie więcej muszę skorygować w dół ster wysokości jak dodatkowo włączę camber.
Dodać balast na ogon, czy dziób, żeby wyprostować ster wysokości? A może zwiększyć kąt natarcia przez podkładkę pod ster wysokości z na przedniej krawędzi statecznika?

Ta ostatnia opcja jest trochę absurdalna. Ty masz (chyba) "niepływający" statecznik. W takim tradycyjnym stałym stateczniku jedynym ustawieniem jest równoległość skrzydła i statecznika (w pływającym zresztą też). To się daje zmierzyć i sprawdzić.

 

Poza tym to są dwie szkoły. Falenicka i Otwocka. Np. wg szkoły Falenickiej jedyny poprawny CoG w Jantarze jest 98 mm. Wg. Otwockiej 128 mm. Jest jeszcze szkoła z Zadupia (inaczej krakowska) mówiąca "tylko 108mm". Mam zasadnicze obawy, że każda z tych szkół jest na swój sposób prawdziwa i nieprawdziwa jednocześnie. Zmień, ustal CoG tak żeby TOBIE się dobrze latało. Aha i zmieniaj CoG w zależności od prędkości wiatru tak żeby TOBIE się dobrze latało. I tyle. I drugie aha - latałem Jantarem z CoG 128 i z CoG 98. To było wtedy jak się tym interesowałem. Teraz nawet nie wiem ile mam :-)


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: F5J

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych