Skocz do zawartości

TommyTom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

A już na poważnie to z zawiezieniem gratów pod pole startowe na MP nie będzie kompletnie żadnego problemu. Tak jak pisałem wczoraj, dyrekcja na dzień dzisiejszy przydzieliła nam środek lotniska, a to nawet z parkingu lotniskowego raptem 50-80m.

 

 

50-80 m jest OK - wcześniej była mowa o kilkuset rozciąganych do 2 km. Choć dalej nie do końca rozumiem w czym problem z samochodem na wydzielonym miejscu "biwakowania" uczestników. I tak będą tam namioty, maszty z flagami, wimple itp, itd - to w czym przeszkadzają samochody? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ze Słowacji prawdopodobnie nie przyjadą do WRO na MP, ponieważ mają w tym samym czasie zawody krajowe w Zvolen, także w formule MS. Są one o tyle dla Słowaków ważne, że stanowią element kwalifikacji/eliminacji na Mistrzostwa Świata w Trnavie w 2019.

 

U nas w zasadzie nie ma co się nad taką elimiacją zastanawiać. Kadra jest w zasadniczo uformowana.

 

PS. Wpisowe na ME w Dupnicy na zawodnika to 250EURO. Więc dofinansowanie takiej imprezy dla kadry zawodników staje się koniecznością lub zawodnicy muszą być przy portfelu. Dla ciekawych załączam Biuletym ME 2018 w Dupnicy. 

Można pojechać jako kwalifikowany pomocnik :) Zainteresowani powinni rozmawiać z trenerm kadry PL.

Więcej tutaj: http://www.f5jbulgaria.com/2018info.html

18_F5J_ECh_Bulletin_1 ME.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał no niby nie, ale tak po prawdzie to do obsadzenia jest chyba tylko jedno miejsce. Pisze chyba bo to sport i może się wszystko zdążyć, ale jeśli nie będzie nieprzewidzianych okoliczności to zostaje jedno miejsce do obsadzenia.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał no niby nie, ale tak po prawdzie to do obsadzenia jest chyba tylko jedno miejsce. Pisze chyba bo to sport i może się wszystko zdazyc, ale jeśli nie będzie nieprzewidzianych okoliczności to zostaje jedno miejsce do obsadzenia.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

 

Nigdzie nie jest powiedziane, że KN to tylko 3 osoby - zresztą poza F5J w kadrze jest więcej osób. To nawet błąd i źle jeśli jest tylko trzy. Reprezentacja i kadra to zupełnie co innego. Reprezentacja wyłaniana jest z kadry. U nas to niestety zbiory tożsame.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Wiesławie jest jak mówisz czy w F3K czy innych kategoriach kadra składa się z 5-6 seniorów i 3-4 juniorów. Tylko ta nasza klasa jakaś taka od macochy i opiekun nie raczy ani pogadać z nami ani wstawić się za nami ani wyłonić większej kadry niż pierwszych 3 z MP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Wiesławie jest jak mówisz czy w F3K czy innych kategoriach kadra składa się z 5-6 seniorów i 3-4 juniorów. Tylko ta nasza klasa jakaś taka od macochy i opiekun nie raczy ani pogadać z nami ani wstawić się za nami ani wyłonić większej kadry niż pierwszych 3 z MP. 

 

 

Tylko porównaj jeszcze: poziom, liczbę startujacych w różnych zawodach i zajmowane miejsca. Tak krawiec kraje jak mu materiału staje... W F5J tych co wzieli udział w więcej niż 5-ciu zawodach to na palcach jednej ręki.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko porównaj jeszcze: poziom, liczbę startujacych w różnych zawodach i zajmowane miejsca. Tak krawiec kraje jak mu materiału staje... W F5J tych co wzieli udział w więcej niż 5-ciu zawodach to na palcach jednej ręki.. :)

Coś w tym jest.

 

Ale z drugiej strony, gdyby opiekun chciał promować i rozwijać F5J to po ubiegłorocznych MP np. wytypowałby do kadry wszystkich z lotów finałowych. To jest tylko oczywiście gdybanie, ale może wówczas te osoby poczuwałyby się do hm... sam nie wiem, do latania w tym F5J. :)

Kurde coś trzeba zrobić żeby więcej ludzi chciało lub się właśnie poczuwało do startów nie tylko w MP czyli raz w roku. 

Może właśnie bycie w kadrze zmobilizowałoby te osoby. Jak już wspomniałem sam nie wiem czy to coś dałoby czy kompletnie nic i te 3 osoby z MP to faktycznie wystarczający limit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadra.. wszyscy chcą tam być i ostrzą zęby na wysokie miejsca w zawodach PP. A dla mnie taki sposób jest mocno niemiarodajny. W kadrze a szczególnie w reprezentacji powinni być tylko najlepsi zawodnicy krajowi, którzy co conajmniej poprawnie radzą sobie na silnie obsadzonych zawodach międzynarodowych. Inaczej reprezentanci oglądają tył stawki. Bardzo tylni tył.

Kto nie był na MS ten tego nie zrozumie. To nie jeden czy dwa dni lotów. Przypadkowym kolegom potrafi głowa pęknąć i się poddają... i widziałem takich którym się wydaje czy wydawało ze mając dobre miejsce w Polsce są bogiem....a byli jedynie pyłkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Panowie, być w kadrze i reprezentowanie naszego kraju na ME/MŚ to trzeba zainwestować czas i kasę. Czas w treningi, w tym zespołu kadry. Kasę w modele. Trzy modele musza być na zawody. Inne treningowe. Wszystko ustawione w zespole itp top. Jak taki tema ma powalczyć z najlepszymi to musi tez być zgrany. Trener plus pomocnicy. Żeby to poskładać to musi być animator, który ma czas i wejście w AP. Wpisowe na takie zawody to 250-500EUR plus tydzień zawodów, wydatki na modele i zakwaterowanie. Sam wybór do kadry to tez nie może być tylko 3 osoby. A jak sie ktoś z tej trójki z przyczyn losowych wyłączy to szanse zespołowe są zerowe. Fajnie, ze temat sie otwiera i sporo osób chciałoby wziąć udział w takiej imprezie, ale na RCgropus Amerykanie spędzili ponad 50 stron forum, żeby ustalić zasady eliminacji do składu kadry. I nie ustalili. Tyle wizji ile zawodników.

Ten sezon pewnie pokaże rzeczywiste zainteresowanie, poziom latania i czy kadra juz jest. Ciekawe, czy eliminacji do kadry brać zawody krajowe, czy zagraniczne też. Np. Klasyfikacje z Eurotour?

 

Do zobaczenia na lotnisku, bo już zima się kończy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek jak dla mnie to na tą chwilę to są dwie oddzielne sprawy, kadra i reprezentacja. Żeby wyłonić reprezentację na MS i nie istnieć na nich nie jest żadnym problemem przy takim jak mamy obecnie sposobie doboru kadry. No na szczęście mam w tej kadrze wiceMistrza Świata nie w F5J ale w F3J, ale jednak wicemistrza. Czyli jest osoba z doświadczeniem która może pomóc pozostałym.

 

Ale żeby reprezentacja była silna i nie zaliczała jak piszesz bardzo tylnych tyłów to musi być mocna kadra. No i właśnie o to mi chodzi jak tą kadrę mocną uczynić, jak zachęcić ludzi z było nie było 36mln kraju żeby zechcieli się zmobilizować i powalczyć. Jestem przekonany a wręcz pewny, że jest u nas mnóstwo rewelacyjnie latających modelarzy-pilotów. 

Tylko jak ich zachęcić żeby wyszli z przydomowych łączek na prawdziwe lotniska to nie wiem.

 

EDIT

Przy edycji coś się krzaczy z cytatami, znikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wiem ze jest dużo zdolnych i dobrych. W ukryciu. Niestety. W każdej kategorii.

A co do wyboru to powinien być robiony z naciskiem na zawody międzynarodowe. Do czasu aż nie będzie w kraju duża i silna grupa zawodników. Ot takie mam przemyślenia i obserwacje. USA to zły przykład. Bo kraj za duży i wszedzie daleko. Macie sąsiadów. Zobaczcie jak to jest tam robione.

A farta macie mając dwóch bardzo dobrych zawodników. Tylko ile oni lat latają i ile trenują. To nie przychodzi samo...

To tez masa kasy i zagraniczne wyjazdy. Bo tylko rywalizacja rozwija. Treningi niespecjalnie. Nawet kadry :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Panowie, być w kadrze i reprezentowanie naszego kraju na ME/MŚ to trzeba zainwestować czas i kasę. 

Tomek nikt nie powiedział że będzie lekko. :) Nasze hobby jest pierońsko drogie. Nie ma w zasadzie kategorii, która by nie była droga, więc wiemy w co się angażujemy no chyba, że budujemy takiego "Orzeszka" co Jędrek  :) któremu wystarczy pewnie jedna deska balsowa na cały model. :D

Ale myślę, że można jakoś z naciskiem na jakoś, tak sobie poukładać sprawy, żeby było z czym i jak rywalizować. To jest trudny temat bo nie jesteśmy bogatym narodem, więc cały czas borykamy się z dylematami, czy dać na dom kasę, czy na modele i wyjazdy. Z drugiej strony Czesi i Słowacy w cale tak bardzo bogatsi od nas nie są a różnice widać gołym okiem. Jak oni sobie z tym radzą to nie wiem, no może wiem, ale nie będę się wymądrzał aż tak :).

 

A to co Jurek powiedział o zawodach i rywalizacji to sam widzę, że rywalizacja z zawodnikami krajowymi nie wiem jak nawet dobrymi raz w roku nie uczyni z pilota zawodnika klasy międzynarodowej. Niestety trzeba tak jak Tomek i Wojtek jeździć i rywalizować na zawodach za granicą. Innej drogi po prostu nie ma trzeba zbierać frycowe i się uczyć.

 

Cóż, na razie jest nas szóstak, która chce rywalizować na zawodach zagranicznych w tym dwóch staruszków, którzy nie wiem co by nie robili to życia nam zabraknie żeby dojść do umiejętności Tomka czy Wojtka.  :D Pewnie za parę lat o lasce wchodzić na linie startu i w okularach jak denka w butelce po szampanie, ale będziemy walczyć ze wszystkich naszych he he sił.  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad 

Tylko jak ich zachęcić żeby wyszli z przydomowych łączek na prawdziwe lotniska to nie wiem.

 

A ja wiem ; z Totolotkiem się dogadać aby każdemu modelarzowi pozwolili 6 skreślić co tydzień innemu Cha Cha Cha .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie trochę inne pytanie/prośba:

- czy ktoś kto już wie, mógłby napisać w max skrócie, jak mają być oznaczone modele na zawody PL, a jak poza naszymi granicami, w szczególności za zachodnią ?

 

Tak wiem, że parę informacji przed chwilą już było, ale gdyby je zebrać do kupy, a może jeszcze umieścić np. na stronie F5J, to wdzięczność tych wszystkich leniwców, co wolą latać na swojej łączce niż czytać załączniki do regulaminów, byłaby wielka... 

 

Fajnie byłoby też nie wylecieć z PP przez brak jakiejś tabliczki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Section 4B – General Rules for International Contests

B.17. PROCESSING OF MODEL AIRCRAFT FOR INTERNATIONAL COMPETITIONS 

 

.....

 

B.17.6 Identification Marks

  1. a)  Model aircraft, except for Indoor Free Flight and Scale, shall carry:

    1. i)  the national identification mark (as listed in Annex B.2) followed by the FAI licence number. The letters and numbers must be at least 25 mm high and appear at least once on each model (on the upper surface of a wing for Free Flight models). See Annex B.1 for examples and Annex B.2 for the list of national identification marks;

    2. ii)  a model identification code (letters and/or numbers). This code has to be different for each nominated model aircraft of the competitor. The model identification code is to appear on each main part of the model (wing(s), tail, front and rear fuselage if detachable) so that the individual parts of a competitor's different models may be separately identified. The letters and/or numbers must be at least 10 mm high and clearly visible. The identification code of the nominated models shall be recorded on the score card. For World or Continental Championships this must be recorded on the Model Aircraft Specification Certificate. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Section 4B – General Rules for International Contests

B.17. PROCESSING OF MODEL AIRCRAFT FOR INTERNATIONAL COMPETITIONS 

 

.....

 

B.17.6 Identification Marks

  1. a)  Model aircraft, except for Indoor Free Flight and Scale, shall carry:

    1. i)  the national identification mark (as listed in Annex B.2) followed by the FAI licence number. The letters and numbers must be at least 25 mm high and appear at least once on each model (on the upper surface of a wing for Free Flight models). See Annex B.1 for examples and Annex B.2 for the list of national identification marks;

    2. ii)  a model identification code (letters and/or numbers). This code has to be different for each nominated model aircraft of the competitor. The model identification code is to appear on each main part of the model (wing(s), tail, front and rear fuselage if detachable) so that the individual parts of a competitor's different models may be separately identified. The letters and/or numbers must be at least 10 mm high and clearly visible. The identification code of the nominated models shall be recorded on the score card. For World or Continental Championships this must be recorded on the Model Aircraft Specification Certificate. 

 

Jak dobrze rozumiem:

1. Nr licencji sportowej, czyli u nas POL-XXXX i wystarczy raz, np. na wierzchu skrzydła.

2. Co se zawodnik wymyśli jako jednoznaczne oznaczenie swoich modeli i ich części, czyli np dla Jantara nr 1:

   - kadłub - Jantar1KAD

   - centropłat - Jantar1CEN

itd dla wszystkich innych rozkładalnych części...

 

Trochę upierdliwe, ale da radę. A co gdy chcę latać skrzydłem z Jantara1 i kadłubem z 2ki ?  

No i jak rozumiem w DE jeszcze jakieś tabliczki, które tylko tam można kupić żeby certyfikat ognioodporności był ważny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... followed by FAI license number ...  ściśle rzecz biorąc POL-XXXX nie jest FAI licence. To jest o tyle upierdliwe, ze POL-XXXX jest stałe a licencja FAI jest co roku z nowym numerem (FAI ID jest stałe). Szczerze to wszyscy znakują modele tylko POL-XXXX i jakoś nikt się nie czepia. Na dodatek wysokość liter powinna być min 25 mm i tego też mało kto przestrzega.

 

Teoretycznie zgłasza się 3 modele - i nie jest zabronione wymienianie dowolnych elementów pomiędzy tymi trzema modelami. Napisałem "teoretycznie" bo nie spotkałem się z tym, również w eurotorze, żeby "presentation" się w ogóle odbyło - słowacy "presentation" interpretują jako zapisy i wpłatę kasy za wpisowe. 

Teoretycznie organizator powinien dać "FAI stickers" - z tych zawodów, w których brałem udział tylko w Dubnicy dostaliśmy namiastkę stickerów - kawałek taśmy z "DCA F5J 17 POLXXXX-1" i tak dalej na 3 modele. 

 

Nie trzeba opisywać, że kadłub, centropłat czy cokolwiek - wystarczy jakiś numer np. wszystkie części jednego modelu mogą być oznaczone "POL-XXXX-05" ale masz rację nie ma obowiązkowej reguły.

 

Oznakowanie ma być trwałe ale można napisać flamastrem niezmywalnym i w zasadzie nikt się nie może przyczepić. Mogą być kalkomanie, nalepki, można namalować możliwości jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.