Skocz do zawartości

Problemy ASP FS 61


marcinlota1977
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik po dotarciu wypalił ok 15 l paliwa i zdecydowanie zrobił się słabszy,miał tendencje do gaśniecia w locie na wolniejszych obrotach.Silnik pluje olejem z gaźnika i cieknie tez z pokrywy zaworów,regulacja zaworów nie specjalnie pomogła ,dalej pluje i nie ma mocy,jak pracuje  do połowy gazu to jakoś chodzi a jak się da na maxa to już wielkiej różnicy nie ma w obrotach. Model latał na nim bardzo fajnie i można było cos pokrecic na niebie a teraz ledwo sie wzbija i odrywa od lotniska...zawory ustawiałem na 0,05 obydwa a potem na 0,07 i specjalniej różnicy nie ma..poprawiły się tylko wolne obroty i są bardziej stabilne i nie gasnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam

zdejmij kolanko między głowicą a gaźnikiem i sprawdź czy niema nagaru na zaworach  przy okazji można by sprawdzić szczelność  zaworów  ustaw tłok w GMP i przez gniazdo świecy podaj ciśnienie powietrza obserwując czy przez gaźnik lub wydech nie ucieka.

świece podmieniałaś na inną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na podparty zawór nagarem. W takim samym motorku dokładnie miałem ten problem - pomogła wymiana głowicy wraz z zaworami - komplet był na HK dostępny.

Cieknięcie z pokrywy zawór to uszczelka do wymiany ale to akurat nie ma wpływu na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę sam możesz sobie zrobić z papieru bo taka właśnie była...

Ile to miesięcy już trwa ten wątek, ile miesięcy temu proponowałem byś dał do sprawdzenia komuś kto użytkował te silniki? Ty jednak woli o każdej błahostce, z którą nie radzisz sobie rozpisywać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wątek trwa dopiero teraz wcześniejszy był inny no chyba ze czytasz z grubsza i myślisz ze pisze o tym samym.....poprzednio pisałem o tym ze silnik stuka i okazało się słabo dokręcone smigło ,wszystko się wyjasniło i chodził bardzo ładnie a teraz brak mocy i plujący gażnik olejem....to błahostka..hmm....a to forum to po co jest ze tak spytam....? może Tobie wysle ?    a co do uszczelki to mam trzy silniki asp 70 i 91 i w zadnym tam nie ma papierowej uszczelki.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego cały czas powtarzam, że kolega - z całym szacunkiem dla osoby - nie ogarnia tematu myląc pojęcia i ustawienia regulacji.

W moich silnikach taki sam luz na obu zaworach powodował bardzo nierówną pracę.

Marcin - wróżkami nie jesteśmy więc to bardzo trudne jest doradzać na odległość podczas gdy cały czas piszesz o kolejnych trudnościach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek to jak mam  ustawić zawor ssący i wydechowy...jednakowo czy inaczej...instrukcja nie wyszczególnia ze ma być różnie  ,ale opinie są różne ,jedni twierdza ze ssanie ma mieć np.007 a wydech 005 bo jeśli się szczelinomierzem ustawi mniej to otworzy się więcej i ciepłe powietrze się opróżni.....hmm...odkreciłem tłumik i jest do połowy zapchany czarną  sadzą jak z pieca...wyczyscic to co widać w tłumiku i tam w silniku czy sciągac głowice...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin - właśnie, że instrukcja mówi dokładnie ile ma być dla ssącego , a ile dla wydechowego. Już nie raz wspominano o tym 0,05(0,04?) i 0,1 jeśli się nie mylę.

Czy masz zużyte krzywki czy nie możemy jako tako sprawdzić na odległość porównując np. ile mm wysuwają się popychacze zaworów ale trzeba odkręcić zawory. A jak to już zrobisz to już blisko by całą głowicę odkręcić i przyjrzeć/przeczyścić zawory/gniazda.

Jeśli coś nie tak napisałem to sorki ale obudziłem się z chwilowej drzemki, a miałem taki piękny sen.... :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.