Skocz do zawartości

APM 2.6 nie chce się uzbroić


pawellukasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem stary jak drony, ale znów powócił. Już  nie mam pomysłu.

Miałem APM 2.8, ale w ogóle nie chce się na nim kalibroawać kompas, a sprawdzałem 3 kompasy.

Zacząłem je zatem sprawdzać w APM 2.6 i działają.

(APM 2.8 szlag trafił pewnie, nieważne).

Pełna konfiguracja APM 2.6 zrobiona, tj. accel calibration, compass, radio, flight modes.

APM łączy się poprzez telemetrię bez problemu, żadnych innych komunikatów nie mam.

A chwili jak wciskam na ekranie przycisk po lewej: Arm/Disarm

wyskakuje tylko: Error: command rejected by MAV.

I nic poza tym.

Uzbrajanie spod drążka w aparaturze oczywiście nic nie daje.

Oprogramowanie wgrywałem wiele razy dla pewności raz samolot raz hexa (docelowo na niej ma latać).

GPS fixy łapie.

Kto pomoże?


qqqq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeszcze jedna sprawa to: podczas kalibracji radia i kanału 8 (pod zmianę trybów pracy APM)

pasek przy kanale 8 przesuwa się wraz z pracą przełącznika 3 poz.

wwwww.jpg

 

Natomiast w zakładce fligt modes po włączeniu aparatury tylko jedna wartość PWM wskakuje

i praca przełącznika 3 poz. nic nie zmienia

eeee.jpg


Wrzucam różne wersje oprogramowania, teraz ArduPlane 3.4.0 i przy kalibracji kompasu nie pojawiają się białe kropki w ukł. współrzędnych.

 

rrrrrrrrrr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego uzbrajanie spod drążka nic nie daje? Jakie są zgłaszane błędy? Tu piszą że ten komunikat o MAV jest spowodowany przez Mission Plannera, który wysyła dwa polecenia:

 

https://groups.google.com/forum/#!topic/drones-discuss/cWixLdsjILo

 

 cause is the MP is sending two arming messages to the copter which were interfering with each other.  We now reject the 2nd one which unfortunately leads to a confusing message, “Error: command rejected by MAV” but the vehicle will indeed arm.  It’s safe to ignore this message and I suspect Michael O will release a new version of the MP which resolves this in a reasonably short period of time.

 

Próbowałeś na przykład z APM Plannerem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie APM 2.8...Też sie nawalczyłem jak głupi z kalibracją kompasu . Po dwóch dniach bezowocnej walki wgrzebałem gdzieś w sieci, że trzeba zworkę kompasu w APM usunąć-jak ręką odjął-zaczął się kalibrować normalnie. Co do uzbrajania silników drążkiem to czy próbowałeś  uzbrajać jednym i drugim drązkiem? U mnie na poczatku uzbrajał sie prawym-miałem pokiełbaszone kanały w aparaturze. A sam APM uważam za naprawde fajny system  z wieloma możliwościami.Trzeba sie czasami nasiedzieć i nawalczyć -szczególnie na poczatku ale później już tylko frajda z latania jest.Ja w sumie męczyłem się jakieś cztery dni po 4-5 godzin-opłacało sie. Nie obyło się bez strat-jeden regulator spalony, jeden silnik, dwa śmigła no i dioda zabezpieczajaca w APM-zwora załatwiła sprawe i lata do dziś.Wytrwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

APM masz na samolocie czy jakimś kopterze?

Tak, temat zworki to już dawno przerabiałem. Próbowałem i jednym i drugim i dwoma drążkami uzbrajać.

Wgrywałem różne wersje softu, maks. 3.3 ArduCopter, mam heksakoptera.

W zasadzie też robiłem próby na oprogramowaniu samolotowym, ciekawostka jest taka, ze w zależności czy 

oprogramowanie samolotowe czy na koptery, różne problemy są, niekoniecznie te same.

Myślę nad pixhawkiem lite, żeby uniknąć wtyczek df13.

Ehhh, żeby to było tylko 4 dni po 4-5 godzin to byłoby ok. Dla mnie to nieporozumienie jedno wielkie.

Kiedyś kupiłem APM to walczyłem 4 dni, zanim doszedłem, że 2 piny są połączone niepotrzebnie lutem. Kolega kupił

APM z jakiegoś sklepu z PL, to znów gniazdo pod PM ma 5 pinów, a nie 6. Ciągle coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie próbowałem.

Generalnie chyba szkoda czasu na APM. Żeby wiecznie nad czymś siedzieć bo coś nie działa? Nieprozumienie.

 

No to spróbuj. Platforma ma ogromne możliwości, ja nigdy nie miałem większych problemów no chyba że padł sprzęt. Tak się też może zdarzyć i dlatego warto mieć co najmniej dwa kontrolery, by się upewnić że problem jest związany z oprogramowaniem. Tak samo warto mieć więcej kanałów komunikacji z AC:

 

-Mission Planner

-APM Planner

-Tower na telefonie

 

 

APM z jakiegoś sklepu z PL, to znów gniazdo pod PM ma 5 pinów, a nie 6. Ciągle coś.

 

Piny "GND" i dwa "+" są zdublowane, zapewne tylko jeden tu jest zdublowany a drugi nie. Nie widziałem nigdy tego ale to bardzo łatwe do rozpracowania.

 

APM i Pixhawk są tanie, bo są open hardware i dlatego jest wielu producentów. Jeżeli chcesz mieć pewność że wszystko będzie 100% jak w opisie to kup oryginalnego Pixhawka.

 

Pixhawka Lite nie warto. Ograniczona pojemność pamięci i ponoć więcej problemów niż z innymi wersjami. A gniazda i tak są te mikro-wtykane, szkoda że nie ma wersji takiej by wszystko było na pinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w APM Planner też jest tak, że APM jest obsługiwany maks. przez wersję 3.3. a przez nowsze już nie?

 

To jest ograniczenie firmware, po prostu twórcy uznali że 8-bitowy procesor jest zbyt słaby. APM Planner umożliwia wgranie firmware dla sprzętu, dla którego dany firmware jest dostępny. Nie wgra czegoś czego nie ma :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do Mission Plannera i APM.

Co to za g... to obrazuje taki fakt.

Przechodzę konfigurację, zaczynam od ACC.....place vehicle level and press any key...itd...

przejdę 2-3 położenia i koniec, nie idzie dalej.

Przeinstalowuje na innego MP, na inną wersję AC, zatrzymuje się/zawiesza? ale w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianę trybów lotu macie pod 8 czy pod 5 kanałem?


Jeszcze raz i kalibracji akcelerometrów.

Mamy:

place apm level and press any key - zrobione

place apm left side and press any key - zrobione

place apm right side and press any key - zrobione

place apm nose down and press any key - zrobione

i zamiast komunikatu:

place apm nose up and press any key

jest komunikat graficzny: barometer calibration complete.

rrrrr.jpg

Niby coś tam complete i jest fajnie, ale nieskończona kalibracja ACCEL ma przełożenie na działanie, a raczej na niedziałanie APM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.