Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w budowie dwupłatowca


Rekomendowane odpowiedzi

Mam ostatnio sporo wolnego czasu wieczorami, i chciał by ten czas poświęcić na zbudowanie modelu.

Chciał bym zbudować model Pittsa  o rozpiętości 1500mm.

Zbudowałem ten model w rozpiętości 1200mm z napędem elektrycznym.

A do wersji 1500mm chciał bym zastosować silnik spalinowy.

I tu pojawia się problem bo z budową elektryka nie było problemów a silnik spalinowy generuje spore wibracje , i dobrze by było żeby konstrukcja się nie rozleciała za nim poleci (jak w ogóle poleci).

Widziałem na forum jak koledzy budują modele ze styropianu pod silniki spalinowe, więc pomyślałem że może i ja spróbuję coś wystrugać.

Model będzie ze styroduru, ale już na początku nie wiem czym pokryć skrzydła i kadłub , aby były mocne i lekkie.

Z laminowaniem żywicą nie mam doświadczenia ale wyczytałem że łatwiej niż żywicą laminuje się lakierem EZEKOTE (chyba to jest lakier?)

Jak wykonać wzmocnienia kadłuba?

Wszystko co będę robił, będę robił pierwszy raz , bo jak dotąd dłubałem tylko w piance z napędem elektrycznym.

Ale nawet sklejając modele z pianki zdążyłem się nauczyć że potrzeba pomyśleć i zaplanować kolejność wykonywanych prac żeby nie robić czegoś dwa razy , lub np zdarzało sie wklejać wzmocnienia w zamkniętym kadłubie przez małą dziurkę , jak jeszcze kilka dni temu kadłub był otwarty i można to było zrobić lepiej szybciej i wygodniej, wystarczyło pomyśleć.

Czy pomoże ktoś zbudować taki model? i pokieruje , co , gdzie , jak i czym?

 

Tak będzie wyglądał kadłub , bo chyba od niego trzeba będzie zacząć.

0aacf8f06d7acc8cgen.jpg

 

0b13264a46eb5fa3gen.jpg

 

Czym i gdzie go zabezpieczyć tak aby silnik spalinowy go nie rozdarł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to