Skocz do zawartości


Zdjęcie

MiG-29 1xEDF by Robertus z planami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
122 odpowiedzi w tym temacie

#121 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10113 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 20 wrzesień 2017 - 18:40

Jak rysuję model w sketchapie?

Generalnie rysuję połowę modelu. Biorę przekroje od modelarzy redukcyjnych i rysuje bryłę samolotu, nieco ja też upraszczam pod kątem depronu.

Potem odbijam połowę i scalam w całość. Na tym etapie myślę też jak podzielić model na moduły.

A potem rozwijam pluginem "unfold tool".


  • 0

#122 JAZLO

JAZLO
  • Modelarz
  • 3 postów
  • Age: 45
  • GG:
  • SkądWschowa woj.lubuskie
  • Imię:Jarek

Napisano 22 wrzesień 2017 - 00:57

Jak rysuję model w sketchapie?

Generalnie rysuję połowę modelu. Biorę przekroje od modelarzy redukcyjnych i rysuje bryłę samolotu, nieco ja też upraszczam pod kątem depronu.

Potem odbijam połowę i scalam w całość. Na tym etapie myślę też jak podzielić model na moduły.

A potem rozwijam pluginem "unfold tool".

ps. poszycie wyciągasz po krzywej by zachować obłość czy celowo pod depron ciągniesz po liniach prostych i dopiero "unfold tool" pytam ponieważ ma to duży wpływ na wymiary detali i drugie pytanie dotyczy grubości poszycia/depronu mianowicie, ofestujesz każdą wręgę itp o grubość materiału czy pomijasz to i korygujesz na "żywca" ? :)
ale sie wygadałem :) ale może to ułatwi nam trochę życia a plugina za chwile będę testował w Sketchup8 i Sketchup14


  • 0

#123 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10113 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 22 wrzesień 2017 - 04:32

To jest jak robienie małego modelarza. Między wręgami są linie proste inaczej się nie rozwinie. Jeśli np kadłub ma sporą krzywiznę, np w części dziobowej to aproksymuję to węższymi segmentami. Z reguły robię tak, że zaczynam od jednej wręgi, wyciągam walec z niej do następnej wręgi a potem koryguję rozmiar drugiej wręgi co zmienia walec w stożek ścięty i dalej analogicznie. Potem jeszcze raz przeglądam czy model 3D wygląda dobrze, czy nie ma za dużych załamać czy coś w tym stylu, jak trzeba to kasuje poszycie między wręgami i układam linie między nimi jeszcze raz. Tak utworzone trójkąty czy prostokąty (jak kadłub jest typu rura) rozwijam unfoldem. W modelu 3D nie robię offsetu na grubość poszycia, za dużo z tym roboty jest. Wszelkie grubości są na 0. Za to po wycięciu wręg z depronu wtedy je pomniejszam o grubość poszycia jakie chcę zastosować.

Taki tip: Poszycie z depronu przy zawijaniu na wręgi może okazać się nieco za długie, bo w procesie nabierania kształtu z płaskiego do walca przez wałkowanie, ugniatanie itp zmniejsza się grubość a długość rośnie. Jak przy tłuczeniu kotletów ;)

tip 2, aby dobrze rozwinąć w unfold, zaznacz segment,kliknij dwa razy aż pojawią się wszystkie niewidoczne linie i ustaw "soften edges" na 0. Wtedy będziesz miał wszystkie krawędzie i może się okazać, że nawet powierzchnia boczna walca będzie robiona trójkątami

 

 

 

obejrzyj to

i wiele innych tutoriali znajdziesz na YT


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych