Skocz do zawartości

RCGF 10CC BM gaźnik Walbro


ahaweto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Latem zeszłego roku robiłem eksperymenty z silnikiem SUPER TIGER 15cmm i świecą G5. Silnik bardzo ładnie odpalał ale tylko z rozrusznika.

Obroty były stabilne ale tylko wysokie. Na małych obrotach pracował niestabilnie i gasł. Nic w gaźniku nie przerabiałem.

Możesz zdradzić co z tym modyfikowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Dalsze eksperymenty, to jak się ociepli. Dłuższe regulacje silnika na mrozie już przerabiałem. I nigdy więcej tego nie zrobię.

Po kilku minutach nie wiedziałem gdzie łapy wsadzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Nareszcie znalazłem czas na pierwsze uruchomienie. Wszystko podłączone nawet obrotomierz :(

Zakupiłem taki.

 

402e8d8d16ac2726.jpg

 

 Okazało się że niestety nie współpracuje z układem zapłonowym RCGF.  Silnik zassał paliwo, na pierwsze uruchomienie przygotowałem benzynę 95 z olejem syntetycznym Sthil ultra w stosunku 1:25.

I nic. Rozrusznik kręci i cisza :wacko:  Podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz pokazywał aktualne obroty  :o

Sprawdziłem iskrę - nie ma, odłączyłem obrotomierz - Jest !

Wkręciłem świecę, zakręciłem rozrusznikiem i SUKCES ! Silnik zagrał :)

 

317fa4cf807a687c.jpg

 

 Przy pomocy kształtek miedzianych oraz rurek teflonowych (które zakupiłem w CSH trzydzieści lat temu nie wiadomo po co :huh: ) zrobiłem przedłużenie wydechu. Trochę pluł przepalonym olejem. Po wypaleniu ok. 600 ml, przygotowałem paliwo w stosunku 1:35. Silnik wypalił ok. 200ml. Docelowo silnik będzie pracował na paliwie 1:50.

Zobaczymy co z tego wyniknie.

 

Silnik zaskakuje bardzo szybko, sporadycznie podwyższałem obroty. Jednak po całkowitym cofnięciu cofnięciu dźwigni gazu silnik gaśnie, konieczne będzie wyregulowanie wolnych obrotów.

 

Mam prośbę do kolegów bardziej znających się na  "benzyniakach". Jaki obrotomierz będzie współpracował  z układem zapłonowym RCGF ?

Zrobiłem próbę, po podłączeniu obrotomierza silnik - gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak skomplikowałeś sobie życie...

Nie dało się dać silnika głowicą w dół ? uniknąłbyś tego karkołomnego wydechu .

Zastosowanie tak przedłużonego tłumika może mieć zdecydowany wpływ na jego pracę i regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Okazało się że niestety nie współpracuje z układem zapłonowym RCGF.

Sprawdziłem iskrę - nie ma, odłączyłem obrotomierz - Jest !

A prawidłowo wpiąłeś ten obrotomierz, w obwód czujnika Halla? (kolejność pinów +, -, sign., w Y)

20098291842099891.jpg

 

a, prawda, Twój układ zapłonowy ma osobne wyście do obrotomierza,

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiI6uKXs4PVAhXEA5oKHfYZCTEQFghEMAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.xtremepowersystems.net%2Fdata%2Frcgf15cc_manual.pdf&usg=AFQjCNFw_5FHFJnuxQrPCBzhUHomzQXurg

dlatego może nie chce działać.. spróbuj może z podłączeniem bezpośrednio za pomocą Y pod Halla..

264ed991-de19-4591-a14c-51d35b0d2d2d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdziłem przed chwilą wszystko jeszcze raz na sucho. Na pierwszym zdjęciu widać instrukcję od obrotomierza, podłączyłem na oba sposoby. Układ wtyczek Futaba wyklucza pomyłkę. Niestety po podłączeniu obrotomierza iskry nie ma :(. Oznaczenie producenta układu zapłonowego:  Manufactured by: Zhejiang RCGF Model & Engine Co. ltd   Producent obrotomierza: Rcexl. Wygląda na to że obie firmy nie są "kompatybilne".

Obrotomierza nie będę używać. Ciekawostką jest że po wpięciu obrotomierza i zakręceniu silnikiem obrotomierz wyświetla obroty :huh:  ale iskry nie ma.

 

Z tego "karkołomnego" :)  wydechu zrezygnuję po dotarciu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Problem z obrotomierzem wyniknął z mojej nieuwagi :unsure: . Zamawiając go nie doczytałem uwagi : Urządzenie może nie współpracować z modułami zapłonu innych producentów.

Może brakuje tego..

Adapter for some Ignitions

 

889709069X115365X14.gif

(https://hobbyking.com/en_us/mini-tachometer-for-ignition-use-30000-rpm-max.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Silnik już dotarty i zamontowany w modelu. Obroty wyregulowane. Musiałem wkręcić śrubę L o pół obrotu aby wolne obroty były stabilne. Jest jedna rzecz która mnie niepokoi. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach drgają serwa : gazu mocniej i sterów wysokości i kierunku troszkę mniej i nieregularnie. Wygląda to tak jakbym bawił się drążkiem gazu w aparaturze, czyli zwiększał i zmniejszał obroty bez jakiejkolwiek prawidłowości. Po zwiększeniu obrotów do średnich i wysokich serwa przestają się poruszać. System jest 2,4 a układ zapłonowy jest oddalony od odbiornika ok. 30cm.

Może koledzy znajdą jakąś radę.

 

4517a1ab6663b8d6.jpg

 

c86ffeb876492343.jpg

 

Teraz kolej na oblot, jeżeli pogoda będzie łaskawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.