Skocz do zawartości

T-45 Goshawk EDF 70mm


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć koledzy modelarze.

 

Składam mojego pierwszego EDFa - model T-45 Goshawk z HK, który przeleżał w pudełku u innego modelarza a teraz przyszła kolej na mnie abym go wyposażył   i  polatał. Fabrycznie model przystosowany jest do zamontowania turbiny EDF 64mm.

Z racji, że posiadam niewykorzystaną turbinę EDF70mm z silnikiem Himax 2825-3600 kV (nowy fabryczny zestaw montowany do Twistera z Multiplexu) mam pytanie.

Czy ktoś z Was wykonywał już podobny tuning na tym modelu? Interesuje mnie sposób montażu, wyważenia itp.

 

Ogólna specyfikacja:

Rozpiętość: 950mm 
Długość: 1000mm
Powierzchnia nośna: 36g/dm2
Spodziewana waga: 620g 
Silnik i turbina EDF: będzie średnica 70mm, 5 łopta, silnik Himax 2825-3600 kV -zestaw od Twistera z Multiplexu
ESC: 60A
Servo: 3 x 9g   
EDF: 70mm 

Li-pol:  2200mah 11.1V 3S 

 

post-10327-0-60379700-1483908134.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Uwielbiam ten samolot. Kiedyś go miałem sklejonego z Italeri 1:72.

Śliczniusi jest z tym czerwonym noskiem ;). Kiedyś pomyślałem, że jak spróbuję EDF-a, to będzie to właśnie Goshawk.

Masz kibica. :)

 

Biorąc pod uwagę Twoje relacje z budowy i udział w wielu tematach na tym forum, mam nadzieję, że będę miał w Tobie nie tylko kibica ale i doradcę technicznego  ;)

Miałem ten zestaw z wyposażeniem z HK. Latał jak trenerek :) Będziesz miał fajną "zabawkę". Ja profilaktycznie wylaminowałem dziobek od środka tkaniną węglową, bo wydawał się zbyt słaby. Miłego składania! :)

 

Marcin, z przyjemnością przyjmę wszelkie Twoje uwagi na temat tego modelu.

Wzmocnienie  fabrycznego dziobu będzie konieczne. Mój warsztat modelarski jest skromny - ja wzmocnię dziób od środka samoprzylepną taśmą zbrojoną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz cisnął na realizm lotu, w tym akustyczny? Pytam w kontekście ew. wymiany wentylatora na wielołopatkowy (dający fajniejszy dźwięk) i jak najlepszego wyważenie silnika, które pozwoliłoby go wyciszyć.

Wykorzystam turbinę EDF i silnik który posiadam. Bardziej będę cisnął w kierunku uszczegółowienia/umakietowienia.

 

Lotki zostały odcięte bo fabryczny "mechanizm" polegający na sprasowaniu materiału to przy tak długiej lotce był kiepskim pomysłem. Lotki miały tendencje do skręcania się wokół własnej osi. Zostaną wstawione zawiasy.

Ponieważ model trochę nabrał żółtego koloru a czerwony ma różne odcienie na różnych częściach więc zdecydowałem się na pomalowanie wszystkich powierzchni.

 

post-10327-0-81816100-1484058865_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję fabrycznie przygotowaną na 70mm i z 1800mAh 4s waga to równe kilo a niby miało być 630g. Model zrobił już może z 10 lotów wszystkie udane i w sumie bardzo przyjemnie się lata. Model bardzo ładnie ląduje ale potrzebuje trochę wiatru pod skrzydła, przy próbach lądowania i startów przy bezwietrznej pogodzie jest ciężko tak jakby nie miał się o co zaprzeć i podchodzi za szybko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję fabrycznie przygotowaną na 70mm i z 1800mAh 4s waga to równe kilo a niby miało być 630g. Model zrobił już może z 10 lotów wszystkie udane i w sumie bardzo przyjemnie się lata. Model bardzo ładnie ląduje ale potrzebuje trochę wiatru pod skrzydła, przy próbach lądowania i startów przy bezwietrznej pogodzie jest ciężko tak jakby nie miał się o co zaprzeć i podchodzi za szybko. 

 

Kacper czy mógłbyś zamieścić zdjęcia sposobu montażu turbiny w Twoim modelu? Gdzie wypada u Ciebie środek ciężkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model mam na lotnisku w modelarni a będę tam dopiero w weekend i wtedy mogę sprawdzić środek ciężkości ale pamiętam że wypadał on jakoś na środku tego kółeczka na spodzie skrzydeł (tego śladu od formy). A akumulator 1800 4s jest może 5mm (bo przechodzą tamtędy przewody) od tylnej ścianki wnętrza komory na akumulator. Po weekendzie postaram się przesłać zdjęcia. Jeśli chodzi o turbinę to było z tym trochę zabawy na zdjęciu pewnie będzie widać, musiałem powiększyć ten otwór. W moim przypadku w wersji 70mm otwór jest od dołu. wycinałem może z 5cm pianki w stronę tyłu bo turbina jest trochę duża a na dodatek trzeba było jeszcze zdjąć warstwę około 5mm w środku bo model jest zaprojektowany pod turbinę która wygląda jak kawałek obciętej rurki o długości 4cm i średnicy oczywiście 70mm a moja turbina ma mały kołnierz na wlocie. Tak czy owak udało się i prawie nie widać poza małymi nacięciami. Dosyć dużą wadą tego modelu jest brzydki dźwięk na najniższych obrotach turbiny (ledwo włączona). Nie wiem czemu może wina regulatora ale powstają wibracje które są przenoszone na koła i brzmi jak by miał się rozpaść ale jak tylko dodam trochę więcej gazu to jest super 12 łopatek pięknie szumi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model mam na lotnisku w modelarni a będę tam dopiero w weekend i wtedy mogę sprawdzić środek ciężkości ale pamiętam że wypadał on jakoś na środku tego kółeczka na spodzie skrzydeł (tego śladu od formy). A akumulator 1800 4s jest może 5mm (bo przechodzą tamtędy przewody) od tylnej ścianki wnętrza komory na akumulator. Po weekendzie postaram się przesłać zdjęcia. Jeśli chodzi o turbinę to było z tym trochę zabawy na zdjęciu pewnie będzie widać, musiałem powiększyć ten otwór. W moim przypadku w wersji 70mm otwór jest od dołu. wycinałem może z 5cm pianki w stronę tyłu bo turbina jest trochę duża a na dodatek trzeba było jeszcze zdjąć warstwę około 5mm w środku bo model jest zaprojektowany pod turbinę która wygląda jak kawałek obciętej rurki o długości 4cm i średnicy oczywiście 70mm a moja turbina ma mały kołnierz na wlocie. Tak czy owak udało się i prawie nie widać poza małymi nacięciami. Dosyć dużą wadą tego modelu jest brzydki dźwięk na najniższych obrotach turbiny (ledwo włączona). Nie wiem czemu może wina regulatora ale powstają wibracje które są przenoszone na koła i brzmi jak by miał się rozpaść ale jak tylko dodam trochę więcej gazu to jest super 12 łopatek pięknie szumi.

 

Ja wyciąłem pod turbinę EDF70mm  piankę w stronę dziobu o około 3 cm. Musze jeszcze ścianki podszlifować - zebrać po obwodzie 3 mm - kołnierza na wlot turbiny nie zakładam.

 

A czy dźwięk turbiny na małych obrotach nie jest przypadkiem związany z niewłaściwy wyważeniem turbiny co powoduje powstanie opisanych przez Ciebie wibracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie statecznika pionowego wzmocnione ściankami z balsy - fabrycznie był duży luz w szczelinie do mocowania statecznika.

Lotki odcięte i zamocowane na 5 zawiasach każda. 

Malowanie białym i czerwonym kolorem - akryl z połyskiem. Czerwony w rzeczywistości jest bardziej czerwony niż na zdjęciach  :)

Nacięcia linii podziału i wpuszczony pędzelkiem washing lekko roztarty wacikiem.

Będą jeszcze napisy eksploatacyjne.

 

Następny etap - kadłub.

 

post-10327-0-67905400-1484434992_thumb.jpg

post-10327-0-03127000-1484435000.jpg

post-10327-0-06976700-1484435001.jpg

post-10327-0-32614900-1484435002_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy 2 wersje tego modelu od tego samego producenta. Ja nie mam montażu EDFa od dołu ani konstrukcji skejkowych w środku czy wzmocnionych skrzydeł za pomocą listew węglowych.

Jakie rozmiary ma Twój model.

W sieci znalazłem poniższe informacje dotyczące środka ciężkości i wychyleń sterów.

post-10327-0-15169500-1484908633.jpg

 

post-10327-0-88080900-1484908633_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałem wykorzystać poniższy zestaw jaki posiadam tj.: EDF 70mm, 5 łopat, silnik Himax 2825-3600 kV -zestaw od Twistera z Multiplexu  ale ilość materiału jaką musiałbym wybrać z kadłuba pod jej montaż bardzo osłabi ścianki kadłuba - aż o 3mm po obwodzie. 

Zrezygnowałem więc z tego zestawu i zamontuję inny tj: FMS EDF 64mm, 11 łopat,  silnik 2840-KV3900 , zasilanie 3s, ciąg 900g  z regulatorem 40A.

Zalety: 

- pozostanie fabryczna grubość ścian kadłuba

- możliwość zastosowania regulatora 40A zamiast 60A

- brak konieczności przeróbek osadzenia serwomechanizmu steru wysokości

- większa ilość łopat - przyjemniejszy dźwięk pracy turbiny

 

post-10327-0-95065300-1489581013.jpg

 

Ruszyły prace związane z kabiną pilotów - coś ucięte, coś dołożone, HUDy będą itd, itp.

 

post-10327-0-12700600-1489583219.jpg

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten napęd ma 400 W, przynajmniej w specyfikacji silnika jest tyle napisane. Ja i kolega mamy w swoich (mierzone) 780 i 710 W a ciąg po około 1,1 kg. Ale z lżejszym pakietem może być ok. Zwróć uwagę na wyważenie, w tym modelu tył jest często za lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.