Skocz do zawartości


Zdjęcie

T-45 Goshawk EDF 70mm

T-45 Goshawk EDF 70mm T-45 Goshawk EDF 70mm

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#41 stema

stema
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 25 sierpień 2017 - 09:14

 ... tak odbiegając dalej od tematu to nie forum polonistyczne :P

 ...

To forum nie jest również forum troglodytów.


  • 0

#42 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 635 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 25 sierpień 2017 - 10:36

Koledzy latający modelami EDF proszę Was o informacje na jakiej konfiguracji tj.; silnik+turbin+regulator+LiPol latacie a przede wszystkim jak długi czas lotu zapewnia Wam dana konfiguracja. 

Moja konfiguracja to:  silnik 2840-KV3900 + turbina EDF 64mm 11 łopat +  regulator Redox 60A +  LiPol 3s 2200mAh 50C  -  robiąc próby na ziemi  i bawiąc się przepustnicą osiągam bezpieczne tylko 3 minuty lotu :-(


  • 0

#43 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10113 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 25 sierpień 2017 - 10:55

Tak tyle gdzieś jest. W locie może do 4 min będzie bo prąd w locie będziesz miał mniejszy niż na stole.
To wielki minus EDF.
  • 0

#44 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 4121 postów
  • Age: 43
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 25 sierpień 2017 - 19:15

*
Popularny

To forum nie jest również forum troglodytów.

Stefan ,z bólem ale zdecydowanie dostajesz bana na pisanie na forum na okres 1 tygodnia.

To któraś z kolei (zgłoszona) obraźliwa uwaga w niedługim czasie, wobec innego użytkownika forum.

Ortografia,netykieta forumowa,regulamin to istotne sprawy ale nie dajmy się zwariować..

 

Temat T-45 do dalszej dyskusji ;)


  • 6

#45 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 312 postów
  • Age: 58
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 26 sierpień 2017 - 08:08

Stefan ,z bólem ale zdecydowanie dostajesz bana na pisanie na forum na okres 1 tygodnia.

 

 

Temat T-45 do dalszej dyskusji ;)

 

Pytanie az samo cisnie sie na usta:

 

Czemu tylko na tydzien?  :D

 

A


  • 3

#46 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 4121 postów
  • Age: 43
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 26 sierpień 2017 - 20:33

Ej,ej to raczej miał być pstryczek w nos a nie kop w d...ę ;) .

Tragedii ze Stefkiem nie ma a tydzień na początek wystarczy ...


  • 0

#47 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 635 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 28 sierpień 2017 - 21:01

Krok po kroku: stateczniki poziome, serwomechanizmy, przednie podwozie.
IMG_20170828_214007.jpg

IMG_20170828_215221.jpg
  • 0

#48 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 635 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 10 wrzesień 2017 - 18:20

RTF (980g)
 

T-45-Goshawk-EDF-64mm----1.jpg

 

T-45-Goshawk-EDF-64mm----2.jpg

 

T-45-Goshawk-EDF-64mm----3.jpg

 

T-45-Goshawk-EDF-64mm----4.jpg

 

T-45-Goshawk-EDF-64mm----6.jpg

 

T-45-Goshawk-EDF-64mm----7.jpg

 

T-45-Goshawk-EDF-64mm----8.jpg


  • 2

#49 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1680 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 10 wrzesień 2017 - 18:21

Cudo :) ... nic dodać nic ująć ;)
  • 0

#50 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4092 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 10 wrzesień 2017 - 18:23

On nie jest bardzo ładny, nawet nie jest piękny. Z tym czerwonym noskiem jest po prostu prześliczny.

Napisz czym robiłeś linie podziału. Wyszły bardzo subtelnie.


  • 0

#51 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10113 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 10 wrzesień 2017 - 18:33

Świetnie wygląda. Rafale liczyleś obciążenie skrzydła?


  • 0

#52 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 635 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 10 wrzesień 2017 - 21:23

On nie jest bardzo ładny, nawet nie jest piękny. Z tym czerwonym noskiem jest po prostu prześliczny.
Napisz czym robiłeś linie podziału. Wyszły bardzo subtelnie.

Nacięcia linii podziału wykonałem płytko skalpelem i wpuściłem pędzelkiem washing potem lekko roztarłem wacikiem.

post-10327-0-05156600-1378190565.jpg

Świetnie wygląda. Rafale liczyleś obciążenie skrzydła?

 

Powierzchnia skrzydeł to 18,5 dm2 co przy wadze RTF 980g daje obciążenie powierzchni  53 g/dm2.

Akrobat  to z niego nie będzie  ;)

Duże wartości obciążenia powierzchni skorelowane są z dużymi prędkościami minimalnymi  - podejście do lądowania może nie być łatwe tym bardziej, że model nie posiada klap.

Samolot posiadający duże obciążenie powierzchni wykazuje też dużą utratę wysokości w locie bezsilnikowym  - do sprawdzenia w praktyce.


  • 0

#53 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4092 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 10 wrzesień 2017 - 22:15

Ale Rafał... 53g/dm2 to będzie latać jak gazeta :) Zobaczysz, że będzie luzik.


  • 0

#54 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 877 postów
  • Age: 45
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 10 wrzesień 2017 - 22:18

Wiesz co - wczoraj ulotniłem mniejszego brata Twojego Goshawka - czyli T-45 od Lanyu.

Ma toto rozpiętości 780 mm i o ile  proporcję są zachowane w obu modelach (a ja nie pochrzaniłem matematyki ;)) to wychodzi mi , że mój ma około 12,5 dm2 powierzchni nośnej.

Do lotu waży 630g, więc obciążenie powierzchni nośnej wynosi jakieś 50,4 g.

I lata bardzo fajnie :)

Całkiem nieźle szybuje, a lądowania są bezstresowe (tzn - ja zdemontowałem podwozie i ląduje na brzuchu, ale naprawdę wcale jakoś nie potrzebuje do tego dużej prędkości).

 

Tak, ze nie przejmuj się i póki jest pogoda - na lotnisko i w górę :)


  • 0

#55 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 635 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 10 wrzesień 2017 - 23:10

Wiesz co - wczoraj ulotniłem mniejszego brata Twojego Goshawka - czyli T-45 od Lanyu.

Ma toto rozpiętości 780 mm i o ile  proporcję są zachowane w obu modelach (a ja nie pochrzaniłem matematyki ;)) to wychodzi mi , że mój ma około 12,5 dm2 powierzchni nośnej.

Do lotu waży 630g, więc obciążenie powierzchni nośnej wynosi jakieś 50,4 g.

I lata bardzo fajnie :)

Całkiem nieźle szybuje, a lądowania są bezstresowe (tzn - ja zdemontowałem podwozie i ląduje na brzuchu, ale naprawdę wcale jakoś nie potrzebuje do tego dużej prędkości).

 

Tak, ze nie przejmuj się i póki jest pogoda - na lotnisko i w górę :)

 

Taka wiadomość dodaje otuchy. A na jakie wartości (mm) masz ustawione wychylenia steru wysokości i lotek?


  • 0

#56 MLITEK

MLITEK
  • Modelarz
  • 166 postów
  • Age: 18
  • SkądPiła
  • Imię:Kacper

Napisano 10 wrzesień 2017 - 23:46

Ten model to raczej trenerek wśród EDF'ów więc nie ma się co bać. Jeśli chodzi o samo podejście i lądowanie to w tym też nie ma nic trudnego, trzeba go tylko odpowiednio długo wytrzymać bo podwozie nic nie amortyzuje i można kangura zaliczyć.


  • 0

#57 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 877 postów
  • Age: 45
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 11 wrzesień 2017 - 08:26

Ha!

Ustawiając wychylenia wzorowałem się na znalezionych w sieci dla modelu od Sapac'a ;)

W tym momencie mam:

SW: +/- 15 mm, DR 70, expo 50

Lotki: +/- 12 mm, DR 50, expo 50.

Z tym, że ja dopiero 6 pakietów wylatałem i dopiero się "wlatuje" w model.

Pewnie zlikwiduje DR na sterze wysokości, bo na niskich wychyleniach trochę mi go brakuje.

Natomiast lotki zostaną tak, jak są - są bardzo skuteczne, model ma duży "roll rate" i nawet na niskich wychyleniach ładnie kręci beczki (w obie strony - ech te edf'y i brak momentu odśmigłowego ;)).

W miarę "wlatywania się" będę też sukcesywnie zmniejszał expo.

 

Ogólnie - tak jak tu już zostało napisane - T-45 to w końcu "Navy Trainer" jest, a i sam model jest grzeczny i lata jak trenerek.

Nie masz się czego obawiać, póki jest pogoda - na lotnisko i w powietrze gościa puszczaj :)


  • 0

#58 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 635 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 11 wrzesień 2017 - 14:16

Ha!
Ustawiając wychylenia wzorowałem się na znalezionych w sieci dla modelu od Sapac'a ;)
W tym momencie mam:
SW: +/- 15 mm, DR 70, expo 50
Lotki: +/- 12 mm, DR 50, expo 50.
...

Nie za duże te wychylenia? W sieci znalazłem zalecenia wychylenia sterów jak poniżej.

post-10327-0-15169500-1484908633.jpg
  • 0

#59 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 877 postów
  • Age: 45
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 11 wrzesień 2017 - 14:43

Oj no wiesz, każdy ustawia sobie wychylenia pod swój styl latania.

Te, które podałeś mniej więcej pokrywają się z moim ustawieniami na niskich wychyleniach i pewnie wystarczą do spokojnego "zapoznawczego" latania. 

Lotek na 100% wystarczy, ale jak już pisałem przy niskich wychyleniach SW (około 10 mm), brakuje nieco reakcji na wysokości. Podobnie SK - do korekty podczas lądowania pewnie takie wychylenia wystarczą , ale do robienia "stall turnów" to już nie za bardzo ;)

Co do SK to trochę teoretyzuje, bo mój maluch od Lanyu nie ma steru kierunku , ale w moich parkjetach, które są nieco szybsze od tego T-45 i mają znacznie większe, zdublowane SK,  wychylenia mam ustawione na +/- 25 mm i reakcja na ster kierunku jest "akurat".

Ogólnie - nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś sobie ustawił dual rate (albo nawet triple rate), z tymi ustawieniami jako niskimi, a czy będą Ci potrzebne większe - to się już w czasie lotu przekonasz, a dzięki DR będziesz mógł je zastosować :)


  • 0

#60 MLITEK

MLITEK
  • Modelarz
  • 166 postów
  • Age: 18
  • SkądPiła
  • Imię:Kacper

Napisano 11 wrzesień 2017 - 15:32

Ja zmierzę w swoim i dam znać, ale coś mi się zdaje że odpowiednie wychylenia są bliższe tym z rysunku Rafała.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych