Skocz do zawartości

T-45 Goshawk EDF 70mm


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Model po pierwszych kołowaniach na pasie, gotowy do lotu.

 

Specyfikacja:

Rozpiętość: 950mm

Długość: 1000mm

Obciążenie powierzchni: 54g/dm2

Waga RTF: 980g (820 g bez Li-pol: 2200mah 11.1V 3S )

Silnik i turbina EDF: FMS EDF 64mm, 11 łopat, silnik 2840-KV3900 , zasilanie 3s, ciąg 900g

ESC:70A HK Blue Series

Servo: 3 x 9g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Wreszcie na świeżym powietrzu - regulacje, ustawiania, próba silnika, kołowania. Konieczne było zaklejenie kilku śrubek od podwozia bo w wyniku drgań luzowały się. 

Ku mojemu zaskoczeniu małe koła dobrze radzą sobie z nierównościami pasa startowego.
Podwozie świetnie pracuje na wybojach - modelem mocno nie trzęsie, nie buja.

Tak  długo latałem akrobatami że nie starczyło czasu na lot odrzutowcem  ;)

 

GOTOWY DO LOTU. Przy następnej wizycie na lotnisku planowany MAIDEN FLY.

 

 

 

 

 

post-10327-0-87280100-1534249407_thumb.jpg

post-10327-0-77827200-1534249422_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wykonałem pierwszy lot modelem z turbiną EDF. Model lata makietowo, pięknie odrywa się od pasa startowego i ten dźwięk turbiny . Trochę brakuje większego wychylenia na sterach wysokości bo reaguje powoli a za to muszę ograniczyć wychylenia lotek w końcowym zakresie bo reaguje trochę nerwowo. Lądowanie zaliczyłem poprawne poza małym ale...nierówność pasa na łączeniu płyty i czarnej grubej gumy spowodowała urwanie prawego podwozia, które ugrzęzło w ... zobaczcie na zdjęciach. 3 minuty pierwszego lotu to trochę mało aby opisać więcej właściwości lotnych modelu.

post-10327-0-06055600-1539793200_thumb.jpg

 

post-10327-0-18229700-1539793231_thumb.jpg

 

post-10327-0-25155400-1539793263_thumb.jpg

 

post-10327-0-57469500-1539793278_thumb.jpg

 

 

Sprawca urwania podwozia :angry:

 

post-10327-0-40343600-1541495273_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Robota prosta i  skończona - 3 luty na pierścieniu LED, 6 lutów na płytce sterownika, wgrane oprogramowanie, nowa dysza i gotowe.

Pulsujący kolor LEDów zmienia się od czerwonego poprzez pomarańczowy do niebieskiego z lekkim czerwonym.

Dodatkowo (po ostatniej przygodzie) zabezpieczyłem i wzmocniłem krawędzie natarcia stateczników poziomych - rurka węglowa.

 

post-10327-0-51407400-1546894613_thumb.jpg

 

post-10327-0-60063900-1546894627.jpg

 

post-10327-0-12189900-1546894637_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widokowo jak widokowo, ale technicznie słabo sie ten cały wylot przedstawia:)

 

Edit: jak dysza powinien być, żadnych koronek, pierścieni czy zgrubień w miejscu wylotu i zwężenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, gdzie Ty latasz?

Modelami z podwoziem latam przeważnie tylko na terenie Aeroklubu Poznańskiego -  pas startowy "betonowy" jest w opłakanym stanie, Jak dla mnie krótki, nierówny na łączeniach a trawa zbyt nierówna na moje małe koła :-(.  Jakoś daję radę :-). 

widokowo jak widokowo, ale technicznie słabo sie ten cały wylot przedstawia:)

 

Edit: jak dysza powinien być, żadnych koronek czy zgrubień w miejscu wylotu i zwężenie

 

Spójrz na relacje wcześnie - dysza od silnika wystaje około 1cm poza obrys modelu, przewężona jest na wylocie (dopasowana do fabrycznego kanału wydrążonego w EPP przez producenta) na nią jest nałożony pierścień LED który w ogóle nie przeszkadza powietrzu wylotowemu więc strumień powietrza nie jest zakłócony, na  pierścień jest założony drugi krótki 2 cm kanał wylotowy i on wg mnie też nie powoduje zakłóceń powietrza na wylocie z kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi że coś przysłania wylot powietrza, tylko że wylot nie wygląda jak prawdziwa dysza. Ale ja jestem maniakiem tuningowym(nie w sensie wizualnym)

post-15163-0-27878800-1547030992.jpg
Jak widać wylot dyszy to okrąg o grubości ścianki co najwyżej kilku mm, dzięki czemu spływ wchodzi w kontakt bezpośrednio z wylotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać wylot dyszy to jedynie powierzchnia co najwyżej kilku mm, dzięki czemu spływ wchodzi w kontakt bezpośrednio z wylotem.

Konia z rzędem temu, kto wskaże sens w powyższym zdaniu :D

 

I ogólnie RAH 66, jeśli masz zamiar się bawić w EDFy i je tuningować "nie w sensie wizualnym",  to najwyższy czas wziąć, zakasać rękawy i trochę wiedzy nabyć. Proponuję zacząć od tego http://www.rcex.cz/kestazeni/EDF_THR3.pdf (podstawy), nieco bardziej zaawansowane jest tu https://www.wattflyer.com/forums/attachment.php?attachmentid=47263&d=1195410990 i tu: https://www.wattflyer.com/forums/attachment.php?attachmentid=47263&d=1195410990

Może przestaniesz w końcu wyskakiwać w niemal każdym wątku o EDF z jakimiś dziwnymi teoriami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poharatek, zrobiłem błąd językowy:) ale mam wrażenie, że nawet po poprawieniu mnie nie rozumiesz, bo masz poprostu postawe robić ze mnie debila:)

 

poharatek. Nie musze nabywać żadnej wiedzy, ponieważ nie odczuwam, abym czegoś nie wiedział, przynajmiej wtedy gdy o czymś pisze. Edf-ami nie mam zamiaru sie bawić, bo już dawno mam stworzony model edf-owy, który według mnie osiągami przebija modele fabryczne:)

 

Może przestaniesz w końcu wyskakiwać w niemal każdym wątku o EDF z jakimiś dziwnymi teoriami.

Wiesz moje teorie mogą byc dla ciebie dziwne, bo poprostu może rozumiesz je tylko w języku niemieckim lub też pisane w odpowiedniej formie dla ciebie. Zawsze możesz zacytować moją 'dziwną' teorie i udowodnić mi słuszność twoiej. Smiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! "Wycieczki osobiste" proszę na prv pisać.

 

Polecam wszystkim początkującym z EDFami ( a dla praktyków dla przypomnienia) również ten ciekawy artykuł z którego kiedyś korzystałem  ;)

 

Wpływ tunelu wylotowego na ciąg statyczny w napędach EDF

http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/329-tuneledf

 

Pomiary ciągu napędów EDF

http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/207-pomiaryedf

 

Uchwyt mocujący do turbiny EDF

http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/210-mocowanieedf

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na zapytania i dzięki uprzejmości kolegi który napisał oprogramowanie  (Bogdan jeszcze raz wielkie dzięki :) za pomoc w projekcie) zamieszczam info o możliwości  otrzymania  pliku  .hex i programu do wgrywania do arduino.

Piszcie a będzie Wam dane  ;) 

 

 

Okablowanie na płytce to:
D2 (PD2) - wejście ppm z przepustnicy
D3 (PD3) - wyjście sterujące diodami
GND - masa (na płytce i do pierścienia diod)
VCC - zasilanie (na płytce i do pierścienia diod)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.