Skocz do zawartości


Zdjęcie

IŁ-28 Beagle EDF


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

#21 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 05 styczeń 2018 - 19:36

Robi się kadłub

DSCN6853.JPG

 


  • 0

#22 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1065 postów
  • Age: 53
  • SkądGóra Kalwaria
  • Imię:Arek

Napisano 05 styczeń 2018 - 21:16

 

 

Robi się kadłub

 

ale masz fajnie, sam się robi, a ja muszę sam robić  :)


  • 0

#23 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 06 styczeń 2018 - 19:51

Jak ktoś tu zagląda, to potrzebuję rady jak zrobić dzielone skrzydło, bo nigdy nie robiłem

Chciałbym je odejmować tuż za gondolami.

Mam taki pomysł

skrzydło dzielone..png

czarne to rurki węglowe, dźwigara i pozycjonujące piny na górze
zółte to kawałek balsy gdzie byłaby śrubka do skręcania skrzydła
coś w ten deseń


  • 0

#24 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4276 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 06 styczeń 2018 - 21:29

Co do czego masz wątpliwości? Na zdjęciu wygląda o.k., choć to dość ogólna koncepcja, bo pozostaje szereg pytań szczegółowych, np: łączenie bagnetów (bagnet wchodzi we wręgi, czy w kolejny bagnet o innej średnicy).

Sprecyzuj, gdzie masz dylemat.

 

Kołki ustalające dałbym jak najdalej od bagnetów - rozważyłbym przeniesienie ich za natarcie, przed te żółte kwadraciki.

W każdym skrzydle co najmniej dwa żebra chowające bagnet - sklejkowe. Najlepiej cztery. Zrobiłbym kanapkę sklejka 0,8mm - podkład 5-6mm - sklejka 0,8mm. Ew. jeszcze z obu stron takiego żebra dałbym po nakładce sklejkowej na sam bagnet.

Sklejkę oczywiście można wyażurować, jeśli obawiasz się ciężaru.


  • 0

#25 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 212 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 06 styczeń 2018 - 23:00

No fajne. Dzielenie skrzydła za gondolami jak najbardziej tak. Unikniesz kłopotliwego myślenia jak wzmocnić odejmowane skrzydło przy kadłubie. Centropłat w takim dzieleniu jak planujesz wyjdzie lżej, a przy okazji będzie sztywniejszy, jednak zabezpieczenie dałbym na  wysokości dźwigara, a w punktach gdzie zaznaczyłeś zrobił szufladę na bagnecik-język pośredni, ot taka płytka ze sklejki na wrędze centropłata, a w skrzydle wycięte gniazdo na ten język, aby płat trzymał kąt.. Myślę, że zrozumiesz o co chodzi.


Ot, Wiesław Schier na topie.

Załączone miniatury

  • 1515276141937987158280.jpg

  • 0

#26 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 1253 postów
  • Age: 45
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 07 styczeń 2018 - 01:37

Co tam zaraz nikt nie zagląda. Czajnikuję cały czas. To jeden z ciekawszych projektów.
  • 0

#27 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 07 styczeń 2018 - 08:38

O takie rady mi właśnie chodzi. Taka burza mózgów - dziękuję.


  • 0

#28 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1781 postów
  • Age: 45
  • SkądPuławy/Paryż
  • Imię:Tomek

Napisano 07 styczeń 2018 - 09:30

A nie lepiej dzielić zaraz przy klapie?

po co ci taki kawałeczek skrzydła na samym końcu?


  • 0

#29 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 07 styczeń 2018 - 09:48

Nie chcę demontować gondol silnikowych. A za gondolą to jest 2/3 skrzydła. To nie taki kawałeczek.:)


  • 0

#30 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 246 postów
  • Age: 37
  • SkądCzeladź
  • Imię:Piotrek

Napisano 07 styczeń 2018 - 13:01

Myślę ze Tomkowi chodzi o podział skrzydła na krawędzi klapy tak żeby nie zostawał przed nią ten centymetrowy kawałek.
  • 0

#31 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1781 postów
  • Age: 45
  • SkądPuławy/Paryż
  • Imię:Tomek

Napisano 07 styczeń 2018 - 13:03

Dokładnie.


  • 0

#32 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 07 styczeń 2018 - 13:33

Hmm, czerwona kreska to cięcie przy samej gondoli, potem jest jest os symetrii gondoli a potem druga ścianka gondoli. Tam prawdopodobnie bedzie szpara bo klapa bęzdie przy samej gondoli i musi być miejsce na jej ruch.

Jak jeszcze sie nie rozumiemy to musicie mi to narysować :)

il-28_02.JPG

  • 0

#33 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 1114 postów
  • Age: 46
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 07 styczeń 2018 - 14:16

Zdaje się, że o to chodzi:

 

GQc18zN.jpg


  • 0

#34 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 246 postów
  • Age: 37
  • SkądCzeladź
  • Imię:Piotrek

Napisano 07 styczeń 2018 - 14:27

Właśnie tak.
  • 0

#35 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 11 luty 2018 - 18:14

Prace trwają. Pytanie tylko czy aby idą w dobrym kierunku?

DSCN6967.JPG


Ostatecznie skrzydła zrobiłem w ten sposób.

Są dwa dźwigary, jeden główny przez całe skrzydłu, drugi pomocniczy aby wzmocnić połączenie od kadłuba do gondoli. Za gondolą jest tylko mały kawałek, który wchodzi w skrzydło.

Element mocujący to płytka balsowa, przykręcona na śrubę nylonową. Całość w testach ręcznych sprawia w miarę solidne połączenie, jak na pianki.

Dźwigary to rurki węglowe a łącznik to pręt węglowy.

Skrzydła maja delikatny wznios zrobiony ma gwoździa zalanego żywicą.

DSCN6964.JPG

DSCN6960.JPG

 

 

 


  • 0

#36 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 17 luty 2018 - 20:11

Mały postęp jest

DSCN6979.JPG

DSCN6981.JPG

 

Kable od elektroniki lezą jeszcze luzem pod spodem/


  • 0

#37 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 27 luty 2018 - 19:31

Znalazłem fajną, bezpieczną farbę srebrną do malowania po depronie.

3150030728680022397.jpg


  • 0

#38 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 1253 postów
  • Age: 45
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 02 marzec 2018 - 12:45

Super. Dobrze wiedzieć.

Do malowania stosować pędzel ze średnio twardym włosiem syntetycznym. Pędzel miękki z włosiem naturalnym nie nadaje się do malowania akrylem. Można też nakładać szpachelką, gąbką, palcem itp ale wtedy nie uzyskamy cienkiej warstwy. Farba kryje praktycznie każdą powierzchnię (oczywiście są wyjątki). Pędzel można myć zimną wodą, farbę też można rozcieńczyć wodą. Farba bezpieczna ale ma swoją masę i łatwo zbija się w warstwy.

Artyści taką farbą nadają fakturę na obrazie.

 

Farba akrylowa jest ciężka ale dobrze kryje. Można malować jasne na ciemnym po warunkiem, ze jej nie rozcieńczymy zbyt drastycznie.

Do rozjaśniania farby polecam kupić akryl: biel tytanowa.

 

 


  • 0

#39 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10592 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 02 marzec 2018 - 14:45

Farba jest konsystencji pasty do zębów. Rozcieńczałem ją do malowania do postaci emulsji. Dwie warstwy w miarę dobrze kryją.


  • 0

#40 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 1253 postów
  • Age: 45
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 02 marzec 2018 - 16:25

Wszystkie akryle takie są dlatego są ciężkie, można im nadać fakturę, nakładać nawet szpachelką ale świetnie kryją i rozcieńczone są dobre do malowania prawie wszystkiego.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych