Skocz do zawartości


Zdjęcie

Multiplex twinstar hydro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
163 odpowiedzi w tym temacie

#1 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 25 styczeń 2017 - 18:03

Zainspirowany watkiem na rcclubie postanowilem zmierzyc sie z tematem przerobki multiplexa twinstara na lodz latajaca20170125_180219.jpg
Model na zdjeciu to uzywka
Wyposazenie jakie dostanie to serwa typu to tower pro silniki 2812 regle jakies no name 25A
Malowanie cos ala anakondy ktore obecnie lataja nad lsw
Napisy typu polish navy itd
Skrzydlo dostalem w calosci wiec mam pytanie co jest w oryginale bagnet dural czy cos innego gdzie wypada sc i najwazniesze pytanko gdzie umiescic redan przed sc w srodku czy za
  • 0

#2 stema

stema
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 26 styczeń 2017 - 13:38

W moim skrzydle jest biała rura, więc chyba szklana.

Redan za SC, wg instrukcji SC 85 mm od natarcia,


  • 0

#3 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 26 styczeń 2017 - 15:45

Dzieki, wlasnie zastanawiam sie czy jakos nie podzielic skrzydla na dwie czesci
Musze tez kable pociagnac od regli, a tam wszystko poklejone
Czy istnieje lekki nadmiar mocy w stosunku do wagi modelu na silnikach ktore masz zamontowane
  • 0

#4 stema

stema
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 26 styczeń 2017 - 18:36

Czy istnieje lekki nadmiar mocy w stosunku do wagi modelu na silnikach ktore masz zamontowane

Przyznam, że nie rozumiem ... ?


  • 0

#5 qpa

qpa
  • Administrator
  • 1270 postów
  • Age: 29
  • GG:
  • SkądLublin/Wrocław
  • Imię:Kuba

Napisano 26 styczeń 2017 - 18:50

Przyznam, że nie rozumiem ... ?

 

Trzeba trochę ognia żeby napędzić się i odkleić od wody :)


  • 0

#6 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 27 styczeń 2017 - 15:43

20170127_154108.jpg
Wstepna przymiarka ,,stopy" modelu
  • 0

#7 Mundek

Mundek
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 71
  • SkądJohannesburg RPA
  • Imię:Wladek

Napisano 27 styczeń 2017 - 20:10

Latam T.S.-2 ostatnie 3,5 roku, bardzo przyjemny modelik. :)

Moje wyposazenie tego modelu:

Silniki- PARK-450 -1050 kV

ESC- H.K- 30A Blue Series

Smigla 9/ 4,7 cala.

S.C. 70mm od krawedzi natarcia ,tolerancja + - 5mm.

Waga do lotu,wersja standart - 1450g baterje 3S 3500mA  1450g

Waga FPV  - 1750g.

 

Zdjecia mojego Ts 2 sa na sasiednim forum http://www.rcclub.eu...hp?f=106&t=8042

 

Pozdrawiam Wladek.


  • 0

#8 stema

stema
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 28 styczeń 2017 - 00:09

attachicon.gif20170127_154108.jpg
Wstepna przymiarka ,,stopy" modelu

Patryk, buduj buduj.

Jest szansa, że polatamy razem.

Moja synowa pochodzi ze Świdnika i bywam czasem u teściów syna.

Jak skończysz model to przyjadę kiedyś ze swoim i polatamy dwoma. :D

 

Ja włożyłem takie silniki:

EMAX.JPG

 

ED: Władziu, chętnie też bym pojechał polatać z Tobą, ale trochę za daleko.


  • 0

#9 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 28 styczeń 2017 - 17:12

20170128_121040.jpg
Balsowa stopa juz gotowa
Rozwazam pokrycie 2x depron + laminat
Prosilbym znawcow tematow wodnych o ocene ksztaltu stopy plywajacej
  • 0

#10 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1131 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 28 styczeń 2017 - 19:27

Za redanem kadłub ma za małą wyporność.Model może nienaturalnie unosić nos na wodzie.


  • 0

#11 stema

stema
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 29 styczeń 2017 - 02:21

Dokładnie to miałem dzisiaj napisać po powrocie do domu.

Przypuszczam, że ogon będzie w wodzie.


  • 0

#12 Mundek

Mundek
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 71
  • SkądJohannesburg RPA
  • Imię:Wladek

Napisano 29 styczeń 2017 - 11:59

To co widac na zdjeciach raczej nie ma szansy na pomyslny start z wody.

Proponuje poczytac co pisza w tym temacie doswiadczeni modelarze, niestety po angielsku.

The basics of float flying.

Rc plane float design.

Rc plane float fundamentals.

Jak nie znasz angielskiego, zatrudnij Google tlumacza.

Zycze milego czytania, 

                                     Wladek.


  • 0

#13 hubert_tata

hubert_tata
  • Modelarz
  • 621 postów
  • Age: 49
  • SkądKrępiec
  • Imię:Hubert

Napisano 29 styczeń 2017 - 13:11

Za duża ta dodatkowa objętość i tym samym za mało z tyłu - koledzy mają rację.

 

Zobacz jak mało dodają w przypadku tego rozwiązania:

https://www.rcgroups...-conversion-Kit

http://parkflyerplas...nstructions.pdf


  • 0

#14 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 29 styczeń 2017 - 13:37

Obejrzalem watek na rcgroups i moim zdaniem troche za bardzo siedzi w wodzie
Kolega na drugim forum tez dal wiecej miesa
Wysokosc dobieralem pod smigla 9 calowe
Redan dalem jakies 2cm do przodu, w dalszej budowie zobacze czy nie wyplaszczyc stopy za redanem zwiekszajac jego wypornosc
  • 0

#15 Mundek

Mundek
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 71
  • SkądJohannesburg RPA
  • Imię:Wladek

Napisano 29 styczeń 2017 - 20:49

Obejrzalem watek na rcgroups i moim zdaniem troche za bardzo siedzi w wodzie
Kolega na drugim forum tez dal wiecej miesa
Wysokosc dobieralem pod smigla 9 calowe
Redan dalem jakies 2cm do przodu, w dalszej budowie zobacze czy nie wyplaszczyc stopy za redanem zwiekszajac jego wypornosc

 

Redan powinien byc za S.C. W Twojm przypadku 85- 90mm od ktawedzi natarcia.

Prawidlowy S.C w Twin Star jest 70 mm od krawedzi natarcia.

Polecam przeczytanie tej strony  http://rc-float-flyi...icle/floats.htm

 

Pozdrawiam Wladek.


  • 0

#16 stema

stema
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 29 styczeń 2017 - 22:56

Widzę rozbieżności w położeniu SC.

Jak pisałem w/g instrukcji jest 85 mm i ja z takim latam. Jest OK !

TS2.JPG


  • 0

#17 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 30 styczeń 2017 - 15:43

A czemu twierdzisz ze redan powinien byc za SC
Przegladajac rozne rozwiazania wodnosamolotow to niekoniecznie
  • 0

#18 Mundek

Mundek
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 71
  • SkądJohannesburg RPA
  • Imię:Wladek

Napisano 30 styczeń 2017 - 20:37

Odpowiedz na Twoje pytanie nie jest proste, generalnie wymaga to rozumienia podstawowych zasad fizyki ,mechaniki plynow 

i troche aerodynamiki.

Jest to w pewnym stopniu wytlumaczone w linku ktory wczesniej podalem. Generalnie po co jest redan ?

Chcemy wprowadzic model w faze slizgu po wodzie, wersja pierwsza ,redan przed SC ,

sila jest za punktem podparcia , zwieksza kat natarcia dna plywaka, rosna opory, potrzeba wiecej mocy aby otrzymac odpowiednia predkosc potrzebna do startu modelu samolotu z wody.

Wersja druga, redan za SC dokladnie odwrotna sytuacja, mniejsze opory, mniejsza potrzebna moc silnika do startu  modelu.

Tak przy okazji,zalecana moc silnikow  dla modeli hydro jest  + 20% wersji standart.

Jeszcze raz polecam przeczytanie linku z mojego poprzedniego postu, tam jest wszystko co dotyczy tego tematu.

 

Pozdrawiam Wladek.


  • 0

#19 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 31 styczeń 2017 - 19:28

Zasady mechaniki plynow, aerodynamiki i oczywiscie fizyki rozumiem w miare dobrze i przyznam ze gdybym mial to jeszcze raz zaliczac to bym godzinami z laboratorium politechniki nie wychodzil, nie to co kiedys z.z.z.
Generalnie to loty roznymi modelami z wody tez mam opanowane ale lodz latajaca buduje pierwszy raz
I stad moje pytanie jak z lekkim nadmiarem mocy w samolotach kolegow ktorzy maja juz twinstara
  • 0

#20 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1676 postów
  • Age: 60
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 01 luty 2017 - 13:43

Zasady mechaniki plynow, aerodynamiki i oczywiscie fizyki rozumiem w miare dobrze i przyznam ze gdybym mial to jeszcze raz zaliczac to bym godzinami z laboratorium politechniki nie wychodzil, nie to co kiedys z.z.z.
Generalnie to loty roznymi modelami z wody tez mam opanowane ale lodz latajaca buduje pierwszy raz
I stad moje pytanie jak z lekkim nadmiarem mocy w samolotach kolegow ktorzy maja juz twinstara

Zerknij na fabryczne pływaki do TS - może to coś podpowie. Jak nie będziesz mógł znależć w Necie, to spróbuję wstawić fotki mojego, mam zanabyte od Kolegi z forum pływaki, tylko przejściowe trudności z wstawianiem zdjęć też  :(.

A ten "lekki nadmiar mocy" powinieneś mieć na tych silnikach, które wstawisz - 2812 w porównaniu do szczotkowych Pemaxów 400 z fabrycznego wyposażenia to mocarze wręcz. We wspomnianym wstawiłem największe z dostępnych, jakie dało się jeszcze zabudować w gondolach - 2820 ze śmigłami trójłopatowymi 9". Tylko, że one będą miały co robić, bo muszą wytaszczyć w niebo grubo ponad 3 kg. Coś pomiędzy cielną krową a czołgiem...


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych