Skocz do zawartości


Zdjęcie

Copterx Problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 27 styczeń 2017 - 23:18

Witam. Zakupiłem copterx ustawiłem go z fs-i6, ale mam problem... Dodaje link do filmiku. Moze wie ktoś dlaczego się tak dzieje?

 

 

 


  • 0

#2 Mustaf90

Mustaf90
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 27
  • GG:
  • SkądSzaflary
  • Imię:Dawid

Napisano 28 styczeń 2017 - 13:11

Zły kierunek działania żyroskopu. Musisz dać rewers na żyroskopie(powinien być przełącznik na samym żyroskopie), jest on niezależny od rewersu lub jego braku na kanale kierunku. Po przełączeniu sprawdź czy żyroskop kompensuje w odpowiednią stronę:)


  • 1

#3 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 28 styczeń 2017 - 17:05

Po 10 min od napisania tematu , do tego doszedłem. Ale dziękuję za odpowiedź :) . Mam jeszcze jedno pytanie. Przy ustawianiu helikoptera z odłączonym silnikiem, po 2 min regulator redox 40a jest ciepły. Czy to normalne? Po delikatnym locie (zawisy) około 3 min pakiet 2200 3s 35c też jest ciepły. Z 4.2 na cele spadło do 3.7 Silnik to turnigy 2215 .
  • 0

#4 tomi_72

tomi_72
  • Modelarz
  • 72 postów
  • Age: 45
  • SkądŁódź
  • Imię:Tomek

Napisano 28 styczeń 2017 - 18:52

Prawdopodobnie musisz poustawiać dobrze krzywe skoku i gazu.Niestety nie ma na to jakiegoś ogólnego przepisu. Zależy od silnika, preferencji stylu latania itp. Przy zawisach z pakietu 2200  do napięcia 3.3 V/cele powinno być coś około 7 min.


  • 0

#5 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 30 styczeń 2017 - 09:49

Ustawiam właśnie wszystko według instrukcji. Krzywe skoku miałem teraz ustawiłem gaz. Pisałem do poprzedniego właściciela. Odpisał mi ze na pakiecie 2200 podstawy 3D 3:30 do 4:00 przy spokojnych lotach postępowych.  Najlepiej ustawić czas na 3:30 i sprawdzić napięcie. Później można wydłużać czas, ale tak aby nie zejść napięciem poniżej 3,8v na cele. ?? Dlaczego tylko 3,8v?


  • 0

#6 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 21 luty 2017 - 19:48

A co daje zmiana zebatki atakującej? Np 11T na mniejszą lub większa?
  • 0

#7 Matijus

Matijus
  • Modelarz
  • 278 postów
  • Age: 28
  • SkądSzczecin
  • Imię:Mateusz

Napisano 21 luty 2017 - 20:24

Na heli się nie znam ale pewnie podobnie jak w autach. Zmianą zębatki atakującej zmieniało się max obroty u Ciebie na wirniku im dasz większą silnik będzie potrzebować więcej energii i może się grzać ale prędkość wirnika powinna być szybsza przy max obrotach (może być przymulony przy starcie lub zmianie wysokości). Jak dasz mniejszą silnik będzie szybciej i łatwiej osiągać max obroty (lecz troszkę mniejsze niż na większej zębatce). Nie jestem pewien czy tak samo działa w heli ale na zdrowy rozsądek tak powinno być. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.


  • 0

#8 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 21 luty 2017 - 20:58

Właśnie czy tak samo jest na heli :) . To na mniejszej będzie mniejszy pobór prądu? Czy niekoniecznie?
  • 0

#9 Matijus

Matijus
  • Modelarz
  • 278 postów
  • Age: 28
  • SkądSzczecin
  • Imię:Mateusz

Napisano 21 luty 2017 - 21:05

Tak właśnie myślę że niekoniecznie tu już nie jestem pewien jak jest w heli. Podejrzewam że do spokojnego lotu raczej większa zębatka by pobierała mniej prądu, mniej gazu byś musiał dawać aby silnik utrzymywał obroty np przy locie prostym (po prostu silnik by się wolniej kręcił a wirnik by się kręcił tak samo jak przy mniejszej zębatce przy większej przepustnicy) tu już lepiej niech ktoś się wypowie bardziej obeznany.


  • 0

#10 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 209 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 21 luty 2017 - 21:42

Do takich heli optymalne są zebatki 13-14t przy silnikach około 2700kv, przy silnikach fabryczych czyli wyższe kv(tylko do 3d i hard ma to sens) zebatki pewnie z 11-13t. Zebatki z wiekszą liczbą zębów lepiej sie zgrywają. Ty ten heli regulowałeś, wyważałeś itd ?? Raczej nie obczaiłeś konstrukcji nawet w 50%. Taki szczegół, zrobiłeś mechaniczną kompensacje wirnika ogonowego? Ślizgacz suwa sie łagodnie? Kąty łopat odpowiednie? To pytania ogólne wprowadzające do pierwszego lotu.


  • 0

#11 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 21 luty 2017 - 22:15

Regulowałem, wyważyłem, ślizgacz wymieniłem bo przycinał. Pierwsze loty już jakiś czas za nami.
  • 0

#12 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 209 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 21 luty 2017 - 22:34

acha, wymiany czesto nie są potrzebne, trzeba posmarowac. Możesz sobie łopaty zrobić troche na kąty plusowe - ja sie bałem zawsze latać na wiekszych obrotach i do tej pory latam na mniejszych. Raz nawet poluzowała mi sie śrubka w okuciu łopaty - nie była na klej, a że latałem na wolnych obrotach to ryzykowałem, ale w pore postawiłem heli. Np w nadajniku zmniejszyć krzywą gazu - ogólnie ograniczyć gdzieś do 70%, a krzywą skoku łopat podnieść nieco. Hehe dużo pisania o różnyc rzeczach. Pod żyro robisz podkładke z taśmy dwustronnie klejącej gąbczastej - najlepiej 4 małe kawałki po około 3mm kwadratowe, tak żeby pryz dotknieciu czuło sie że gyro ma miekko. Wtedy prezycyjnie ogonem steruje. Kompensacja czyli około 3% skos łopatek tylnego wirnika robi sie w trybie normal gyro, wtedy widać czt heli skręca w którąs strone czy prosto wisi. A potem możeszw avcs czy jak to sie nazywa latać.  Zdaje sie czułość ok. 70% dla avcs i 40% dla normal, czy odwrotnie nie pamietam, zawsze mi sie myliło, pozatym aparatura ma odwrotnie.


  • 0

#13 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 28 luty 2017 - 21:21

Napisze moje kolejne pytanie tutaj, aby nie zakładać nowego tematu. Jakie pakiety do heli tej klasy? Chodzi mi o C. Czy kupić 25c taniej czy lepiej dołożyć i kupić np 40 c?
  • 0

#14 Mustaf90

Mustaf90
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 27
  • GG:
  • SkądSzaflary
  • Imię:Dawid

Napisano 28 luty 2017 - 22:43

Generalnie zależy od tego jak latasz, jeżeli się uczysz 25C jest wystarczające, możesz mieć więcej pakietów i szybciej się uczyć, lub taką samą ilość ale z oszczędnościami na części po ew. kretach. A jak zaczniesz robić coraz to nowsze figury to sam rozpoznasz kiedy zajdzie potrzeba na lepsze pakiety i pewnie też mocniejszy silnik, regulator itd. albo na nowy model:P


  • 1

#15 d.a.r.o.

d.a.r.o.
  • Modelarz
  • 579 postów
  • Age: 53
  • Skąd3city
  • Imię:Darek

Napisano 02 marzec 2017 - 17:07

Nic dodać, nic ująć... Mustaf90 napisał wszystko. :)


  • 0

#16 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 02 marzec 2017 - 22:00

Dlatego ani słowa :) Chodziło mi o to czy takie 25c da rade. Heli kupiłem za niewielkie pieniądze z konkretna baza części. ;)  


  • 0

#17 KLAKu

KLAKu
  • Modelarz
  • 88 postów
  • Age: 33
  • SkądBobrowniki
  • Imię:Przemek

Napisano 07 marzec 2017 - 15:56

Co może być przyczyną kołysania ogona góra dół? Model jak wisi nieruchomo jest ok, ale dam np do przodu i znów go zatrzymam zakolysa się parę razy. Dodam że latam w trybie normal. :)
  • 0

#18 Mustaf90

Mustaf90
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 27
  • GG:
  • SkądSzaflary
  • Imię:Dawid

Napisano 08 marzec 2017 - 14:35

Stawiał bym na zbyt niskie obroty na głowicy, ew mogą być gumki wału poprzecznego zużyte/popękane. Ale jeśli wizualnie będą ok to najpewniej obroty za niskie. Spróbuj podnieść trochę krzywą gazu i zobacz czy problem dalej będzie występował.


  • 1

#19 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 209 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 11 marzec 2017 - 15:02

Zbyt niskie obroty nie są powodem, choć przy nich łatwiej o wibracje,, ale dokładniej nie chodzi o niskie obroty, tylko zawsze coś źle musi być ustawione,, dlatego wolne obroty są dobre też do sprawdzianu heli, jeśli heli lata i wisi stablilnie na (skrajnie) niskich obrotach to oznacza sukces regulacji. Niestety wiekszość w moim mniemaniu idzie na łatwizne - szybsze obroty załatwią sprawe, dla mnie oczywiście nie tędy droga.
Przyczyną drgań, kołyski, może być krzywo nawiercony otwór w nasadce na wał, to chyba najczęstsza przyczyna, przynajmiej u mnie tak było, walczyłem z kołyską heli z 2 miesiace i nawet jak kupiłem nową nasadke to było źle, dopiero jak nieco poprawiłem otwór w nasadce wiertłem lub też kawałek taśmy bezbarwnej jest pomocny, osiągnąłem stabilność. Inna pryczyna, krzywy sworzeń (trzymak łopat). Trzeba poobserwować bez łopat główke głowicy, czy prosto kręci.
Wysokie obroty, jak ktoś lubi, to dopiero na końcu i pod 3d :).


  • 0

#20 Mustaf90

Mustaf90
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 27
  • GG:
  • SkądSzaflary
  • Imię:Dawid

Napisano 11 marzec 2017 - 21:52

Zbyt niskie obroty nie są powodem...

 

Oczywiście masz racje, poprawnie wyregulowany model będzie również dobrze latał na niskich obrotach. Po wypowiedzi kolegi szpindel, wał i inne rzeczy krzywe które na to mają wpływ wyeliminowałem w myślach bo przy krzywym wale albo szpindlu czy nawet głowicy model trząsł by się cały czas. Przyjąłem po prostu że jak wisi stabilnie to jest w miarę dobrze ustawiony.

I zgadzam się z tobą, nie chodzi o to żeby model ustawiać byle jak, byle było. Niestety pomoc przez internet nie jest taka prosta, a po pytaniach KLAKa wnioskuję że zaczyna zabawę i też ciężko wymagać od niego idealnie ustawionego modelu. Podałem jedną z możliwości, wydaje mi się że adekwatną też do klasy modelu (jak by nie patrzeć treningowego i do tłuczenia).


  • 1


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych