Skocz do zawartości

RESPECT przed lataniem czyli początki F3F na poważnie


Shock
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Janek ,ta strona jest od dawna(ciekawa,ciekawa), ale to jest polski model a w Polsce praktycznie nie ma relacji o Respekcie to dlatego ten mój temat :) .

 Bardzo   fajnie  i    pogladowo   przedstawiasz  swoje  prace  ..super   ja  szykuję  się  na  wtorek   ...pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mimo że nie mam nic ciekawego do napisania w sprawie mojego Respecta który stoi 2-gi tydzień pod ścianą oczekując na odbiornik, to przedstawię filmik z oblotu innego Respecta kolegi Kazka.

Model wykonał dziś 3 znakomite loty wraz z udanymi lądowaniami i rokuje że po właściwych ustawieniach będzie "żyleta" ;) .

Filmik ,co prawda krótki ,pokazuje pierwszy start modelu.

 

 

 

 

 

W moim temacie mogę się tylko pochwalić że droga do zabawy w prawdziwe f3f powoli się rozwija dalej.

Aby móc w pełni być uczestnikiem wszelakich zawodów (jak i pozostali koledzy Marcin i Kazek) wyrobiłem sobie takie coś :D  ( nie pytać jak ,wykazać chęć i wolę ,dzwonić,szukać kontaktów,wyrobić ,cieszyć się)

 

191085-82.jpg

 

191085-82-b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No działo się dzisiaj na hałdzie a emocji przy oblocie jeszcze więcej :D . Respect podobnie jak jego wersja elektryczna przy pierwszym locie szedł jak po sznurku (ustawienia producenta do oblotu i Respect musi lecieć :) ) Teraz tylko szlifować umiejętności ustawienia , latać latać i cieszyć się lataniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 marzec to fajny dzień ! Przynajmniej dla mnie :) .

Po około 3 tygodniowym oczekiwaniu na odbiornik udało się poskładać do końca Respecta i wykonać oblot .

Ale zacznę od końcowego składania modelu i kilku fotek .

Zastosowałem 7 kanałowy odbiornik FrSky czyli "podróbę" Futaby .Mam dobre doświadczenia z tymi odbiornikami .

Generalnie wszystko ułożyło się bez problemu ,miejsca jest w miarę dużo .

Wagi modelu pustego i z pełnym balastem na fotkach .

Środek ciężkości ustawiony na 94 mm.

 

 

20170323_165112.jpg

 

20170323_165126.jpg

 

20170323_174224.jpg

 

20170323_192136.jpg

 

20170324_201318.jpg

 

20170324_201455.jpg

 

20170324_202023.jpg

 

20170324_205248.jpg

 

20170324_205613.jpg

 

Sam oblot odbył się na hałdzie, przy w miarę równym wietrze ok. 5-7 m/s . Było w miarę ciepło.

Model został ustawiony wg podstawowej specyfikacji dostarczonej przez Leszka która w pierwszym locie okazała się dla mnie zbyt szkolna ;) .Model latał trochę gumowo,wychylenia dla mnie zbyt łagodne.Nastąpiła więc seria krótkich startów ,ustawień ,korekt,lotów z balastem i bez, dogrania bf.

Model z lotu na lot rozkręcał się coraz bardziej a mnie banan na twarzy rósł coraz większy.

Były momenty "odpalenia"modelu jak i chwilowe zamuły :D w sumie 7 lotów i ok. 4o minut w powietrzu.

Model wg mnie ma spory potencjał który w miarę lotów mam zamiar odkrywać . Na daną chwilę jestem najsłabszym ogniwem tego zespołu model -pilot ;)  ale jak na początek nie jest źle .

Podstawa to szlifowanie zakrętów i latanie na długości100 m bo jak na razie to wychodzi może z 60 m  oraz eksperymentowanie z ustawieniami..

Bardzo owocna jest pomoc kolegów którzy obserwując model podpowiadają co można polepszyć.

Z modelu jestem bardzo zadowolony ,polecam zdecydowanie ...

Oczywiście zbocze zaliczyliśmy jak zwykle w trójkę :) .

 

 

 

20170325_124805.jpg

 

20170325_141021.jpg

 

Dwa filmiki z 2 pierwszych lotów (operator średnio kumaty w kręceniu  ;)  :D ) potem było dużo lepiej...

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator to musiał Ci na ręce patrzeć , żebyś głupot nie robił :D :D . Hehe żartuje ;) , w Respekcie jest moc :) tylko trzeba popracować na ustawieniami . Najważniejsze że Rafalowi banan do teraz nie zszedł z buźki ;) i czapka Mikołaja jest do teraz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddam oddam :) . Oczywiście wezmę mocno pod uwagę tą radę.

Powyższe filmiki to dwa pierwsze ,niezdarne loty gdzie widać jak popełniam oczywiste błędy.

Po części wynikają one z przyzwyczajeń od latania silnikowym Toxikiem.

Wyjście pochylonym do dołu z zakrętu czyli "nad rzucenie dupką" i utrzymanie prędkości w dół to mój największy problem.

Pocieszeniem jest fakt że z kolejnymi lotami wychodziło mi to lepiej i przede wszystkim świadomie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.