Skocz do zawartości

Brigadyr modela co2


brigadyr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Brigadyr co2 firmy modela waga 120 gram do lotu. Model z silnikiem CO2 Gasparina gm 300 z dużym zbiornikiem 15 cm3 czas pracy przy jednym napełnieniu prawie 3 minuty, tak że polatać można. Odbiornik zintegrowany z serwami i regulatorem o masie 8 gramów z Symy f3, zasięg nie powalający ale przy tym modelu wystarcza. Fajnie, że udało się zrobić tak lekki model. Do lotu 121 gramów, tak że sukces. Czekam na oblot i podzielę się wrażeniami. Pozdrawiam prawdziwych modelarzy HOLK
Jestem pasjonatem starych modeli z lat 80 tych firmy modela na CO2, lecz latanie w kółko się trochę znudziło i pomyślałem o zrobieniu takiego modelu w wersji RC, ale o malej wadze. Padło na odbiornik z modelu helikoptera mojego syna i to był strzał w 10, przynajmniej wagowo. Model odkupiłem od kolegi z tego forum, (jestem wdzięczny, że sprzedał model). Bardzo chciałem żeby był podobny do oryginału i myślę, że się udało.

post-20199-0-08386900-1488220876_thumb.jpg

post-20199-0-60022200-1488220899_thumb.jpg

post-20199-0-59350500-1488221002_thumb.jpg

post-20199-0-86486000-1488221141_thumb.jpg

post-20199-0-38891800-1488221164_thumb.jpg

post-20199-0-04528000-1488221180_thumb.jpg

post-20199-0-53530200-1488221199_thumb.jpg

post-20199-0-37670800-1488221217_thumb.jpg

post-20199-0-62385200-1488221260_thumb.jpg

post-20199-0-25398600-1488221283_thumb.jpg

post-20199-0-42597100-1488221309_thumb.jpg

post-20199-0-68428700-1488221334_thumb.jpg

post-20199-0-07997100-1488221375_thumb.jpg

post-20199-0-72770200-1488224243_thumb.jpg

post-20199-0-32865200-1488270572_thumb.jpg

post-20199-0-17817800-1488270623_thumb.jpg

post-20199-0-12760200-1488270692_thumb.jpg

post-20199-0-50674000-1488270752_thumb.jpg

post-20199-0-42667200-1488270816_thumb.jpg

post-20199-0-54003600-1488270862_thumb.jpg

Edytowane przez Tomasz D.
Edytowano z powodu niechlujnej pisowni.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Cześć,
Zainteresował mnie Twój temat ponieważ w roku 89 lub 90-tym zbudowałem na modelarni (w Nowym Sączu ;)) Messengera firmy Modela z napędem CO2:
 
messenger.jpg
 
Silnik z tego co pamiętam mam jakiś radziecki i nadal działa  :) Model wyszedł dość ciężko ale latał - jest oklejony papierem śniadaniowym na wikol ponieważ zdobycie w tamtych czasach papieru japońskiego było bardzo trudne. Kiedyś pomyślałem o przeróbce na RC ale chyba rozsądniej byłoby zbudować coś lekkiego jak Twoje trenerki... Czekam na relację z lotów.

 

PS Ostatnio podobno retro sprzęty są w modzie  ;)

 

Pozdrawiam,
Krzysiek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło. Ja też w tamtych latach chodziłem do modelarni, budowaliśmy głównie szybowce typu Jaskółka i małe gumówki. To były piękne czasy. Zawsze po szkole chodziłem do składnicy harcerskiej oglądać Czechosłowackie modele gumówek i na CO2 ;-) Pozdrawiam.
Z tamtych lat został mi jeszcze model na CO2 Tourist modela.

post-20199-0-88648600-1488311563.jpeg

post-20199-0-37651000-1488311679_thumb.jpeg

post-20199-0-43535000-1488311717.jpeg

post-20199-0-36535800-1488312179.jpeg

post-20199-0-65084000-1488312243_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba na każdej modelarni zaczynało się od Jaskółki  :) Pamiętam pierwsze loty z tej skarpy koło modelarni w stronę rzeki Kamienicy - teraz tam na dole jest chyba parking, a kiedyś była łąka  ;)

Wracając do tematu zbuduję jakiegoś lekkiego trenerka z izoflooru. Silnik mam ten DP-03 http://misterbobsmodelworksemporium.blogspot.com/2010/02/modelarussian-co2-motors.html - z tego co pamiętam standardowym nabojem do syfonu ładowało się 3 razy ale nie kojarzę jak długo silnik pracował. Skąd wziąc większy zbiornik? Ile według Ciebie powinien maksymalnie ważyć model? Serwa wsadziłbym najtańsze 5g i najmniejszy odbiornik Turnigy wyjęty z obudowy.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba na każdej modelarni zaczynało się od Jaskółki  :) Pamiętam pierwsze loty z tej skarpy koło modelarni w stronę rzeki Kamienicy - teraz tam na dole jest chyba parking, a kiedyś była łąka  ;)

Wracając do tematu zbuduję jakiegoś lekkiego trenerka z izoflooru. Silnik mam ten DP-03 http://misterbobsmodelworksemporium.blogspot.com/2010/02/modelarussian-co2-motors.html - z tego co pamiętam standardowym nabojem do syfonu ładowało się 3 razy ale nie kojarzę jak długo silnik pracował. Skąd wziąc większy zbiornik? Ile według Ciebie powinien maksymalnie ważyć model? Serwa wsadziłbym najtańsze 5g i najmniejszy odbiornik Turnigy wyjęty z obudowy.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Jak masz turnigy to kup sobie to https://www.amazon.com/Electric-Receiver-WLTOYS-2-4GHz-Helicopter/dp/B008CY81FW ma już 2 serwa wbudowane. Zasięg około 50m ale myślę że do tego wystarczy, ja mam i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysku, dp03 pracuje jakieś 40 sekund max na standardowym zbiorniku. Ja większy zbiornik do dp03 zrobiłem z dwóch standardowych obcinając z jednego dno a z drugiego końcówkę i zaniosłem do firmy gdzie spawają aluminium, działa fajnie ponad minutę tylko na 12 g naboju.W moim obecnym silniku Gasparina gm300 zbiornik jest standardowy duży (15 cm3). Waga modelu do lotu to 80-100 gramów, odbiornik polecam z Symy f3 (8 gramów z serwami), zasięg okolo100 metrów sprawdzone dzisiaj. W razie czego służę poradą. Pozdrawiam Michał.
Odbiornik z helikoptera Syma f3 2,4 GHz.

post-20199-0-08170500-1488390602_thumb.jpg

Edytowane przez Tomasz D.
Edytowane z powodu niechlujnej pisowni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysku, dp03 pracuje jakieś 40 sekund max na standardowym zbiorniku. Ja większy zbiornik do dp03 zrobiłem z dwóch standardowych obcinając z jednego dno a z drugiego końcówkę i zaniosłem do firmy gdzie spawają aluminium, działa fajnie ponad minutę tylko na 12 g naboju.W moim obecnym silniku Gasparina gm300 zbiornik jest standardowy duży (15 cm3). Waga modelu do lotu to 80-100 gramów, odbiornik polecam z Symy f3 (8 gramów z serwami), zasięg okolo100 metrów sprawdzone dzisiaj. W razie czego służę poradą. Pozdrawiam Michał.

Odbiornik z helikoptera Syma f3 2,4 GHz.

te odbiorniczki to chyba to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, racja.

Pierwsze loty za mna.Model lata bardzo poprawnie,sterowanie bez zarzutu,na styropianowym skrzydle wlasciwosci lotne super,model nawet po zgasnieciu silnika pieknie szybuje na ziemie ,lot w granicach 2 minut.Probowalem lotu na oryginalnym skrzydle z zestawu,ktore jest duzo ciezsze,masakra ,model przy mniejszych obrotach spada jak kamien(wlasciwosci lotu ciepskie)zupelnie inny profil skrzydla.Wkrotce film.Postanowilem zbudowac konstrukcyjnego brigadyra z balsy,bez planow i wyszlo cos takiego.Waga modelu z silnikiem 86gram ,(mysle ,ze mozna mniej).Relacja z lotu ,jak tylko czas i pogoda pozwoli.Holk.

post-20199-0-27093000-1488530845_thumb.jpg

post-20199-0-25516400-1488530875_thumb.jpg

post-20199-0-35048600-1488610166_thumb.jpg

post-20199-0-74457500-1488877935_thumb.jpg

post-20199-0-74287500-1488877955_thumb.jpg

post-20199-0-97216500-1488877982_thumb.jpg

post-20199-0-24562200-1488878001_thumb.jpg

post-20199-0-31509200-1516697839_thumb.jpg

post-20199-0-24320600-1516697862_thumb.jpg

post-20199-0-97570900-1516697898_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

name="brigadyr" Od dluzszego czasu poszukiwalem modelu samolotu na co2 tourist firmy modela i nic ,wiec postanowilem zbudowac sam na podstawie planow.koszt budowy to zaledwie 25 zlotych.materialy :depron 6mm i poxipol.Wyszlo dla mnie idealnie ,wymiary jak w oryginale,wizualnie prawie ,jak oryginal,waga z silnikiem 71 gramow.To o 20 gramow mniej jak oryginal.Brigadyr takze dostal nowe skrzydlo.waga do lotu z wyposażeniem rc i akumulatorem 112gramow.

Pokusilem sie o wykonanie deproniwego brigadyra ,robota zmudna ,ale efekt fajny.Waga z silnikiem 80 gramow.Material depron 6mm poxipol papier scierny.Tyle

 

 

Pierwsze loty za mna.Model lata bardzo poprawnie,sterowanie bez zarzutu,na styropianowym skrzydle wlasciwosci lotne super,model nawet po zgasnieciu silnika pieknie szybuje na ziemie ,lot w granicach 2 minut.Probowalem lotu na oryginalnym skrzydle z zestawu,ktore jest duzo ciezsze,masakra ,model przy mniejszych obrotach spada jak kamien(wlasciwosci lotu ciepskie)zupelnie inny profil skrzydla.Wkrotce film.Postanowilem zbudowac konstrukcyjnego brigadyra z balsy,bez planow i wyszlo cos takiego.Waga modelu z silnikiem 86gram ,(mysle ,ze mozna mniej).Relacja z lotu ,jak tylko czas i pogoda pozwoli.Holk.

Z nowym depronowym skrzydlem waga do lotu 112gramow.

post-20199-0-46667100-1517232366_thumb.jpg

post-20199-0-02096700-1517232400_thumb.jpg

post-20199-0-87169100-1517232454_thumb.jpg

post-20199-0-85449800-1517232477_thumb.jpg

post-20199-0-35629900-1517232519_thumb.jpg

post-20199-0-65153400-1517232535_thumb.jpg

post-20199-0-92979500-1517260340_thumb.jpg

post-20199-0-37599200-1517260381_thumb.jpg

post-20199-0-41328500-1517409555_thumb.jpg

post-20199-0-32001900-1517409572_thumb.jpg

post-20199-0-36271300-1517409594_thumb.jpg

post-20199-0-89008500-1517409646_thumb.jpg

post-20199-0-30037400-1518007593_thumb.jpg

post-20199-0-67761000-1518007627_thumb.jpg

post-20199-0-79346100-1518007671_thumb.jpg

post-20199-0-64176000-1518007752_thumb.jpg

post-20199-0-46656000-1518083776_thumb.jpg

post-20199-0-26908500-1518083817_thumb.jpg

post-20199-0-88334100-1518102486_thumb.jpg

post-20199-0-37503900-1518102545_thumb.jpg

post-20199-0-41902100-1518102742_thumb.jpg

post-20199-0-40984600-1518254102_thumb.jpg

post-20199-0-55693700-1518254136_thumb.jpg

post-20199-0-14215000-1518254164_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Też miałem wolnolatającego TURISTA z czeskiego zestawu na silnik CO2 produkcji dawnego ZSRR  !

Kadłub i stateczniki styro, skrzydła klasyka żeberkowa pokrywana japonem i cellonowana - zaskakująco dobrze i długo latał  :) !

Ciekawostka - żeberka skrzydła były z plastikowej wytłoczki robionej na wtryskarce !

Skończyło się na wakacjach u dziadków na wsi po efektownym i długim locie, bliskim spotkaniem z PKS-owym Jelczem - ogórkiem ( stare czasy..) :(

Dziadek wcześniej gonił go rowerem jakieś 400 m !!!

Pękł plastikowy korpus silnika i różne klejenia przy pomocy wtedy używanych klejów były niestety mało skuteczne...

Mam te szczątki silnika gdzieś jeszcze - a może by tak reaktywacja ?? :o:)

Widziałem w czechach piękne silniki na CO2 współczesnej produkcji..... Były nawet wielocylindrowe !

Ma ktoś planik TURISTA w PDF ie - da się zamieścić albo na PW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam plan tourista modeli jak chcesz to moge wyslac listem,jak cos to podaj adres w przyszlym tygodniu wysle.Mam tez nowiutki silnik co2 modela,ale ze sprzedażą jeszcze sie waham ,bo mam pomysl na calodepronową bellanke decathlon.Co do tych szczatkow Twojego silnika to chetnie odkupie na czesci ,jesli jest taka opcja pozdrawiam

Ma ktoś planik TURISTA w PDF ie - da się zamieścić albo na PW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem na PW adres !

Poniżej na fotkach kilka silnikowych cudeniek na CO2 p. Gasparina z Czech i link do jego strony !

Nie wiem niestety czy jest jeszcze aktywny w produkcji tych silników .... :rolleyes:

 

http://www.gasparin.cz/page.php?page=co2/products/gmotors/product_info&lng=cz&type=G160TS

 

Pozdrawiam i dziękuję !  :)

post-3419-0-99633200-1522188203.jpg

post-3419-0-91853100-1522188221.gif

post-3419-0-13597600-1522188242.png

post-3419-0-59150100-1522188261.jpg

post-3419-0-85203400-1522188277_thumb.jpg

post-3419-0-50753600-1522188300.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.