Skocz do zawartości

Hawker Hurricane - model BlackHorse BH-147


Emhyrion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja na to patrzę inaczej, przez pryzmat modeli które mam. 

Pianki FMS o rozpiętości około 1400 mm. I masie około 2700-2900 g do lotu. A taki Focke-wulf z bombą startowej ma ponad 3 kg. I lata, nie tylko jakoś, ale całkiem spoko, nie robię z bombą ewolucji bo "nie wypada", a nie dlatego, że się nie da. 

 

Wszystkie latają na silnikach 4250 kV540. Mniejszych niż ten FOXY. I wszystkie latają na pakietach 4s4000, nawet Zero i FW190, choć tam producent zakładał mniejsze pakiety. Musangi mają 4-łopatowe śmigła 14x8, Zero chyba też w tym rozmiarze tylko 3-łopatowe, Focke-Wulf ma 3-łopatowe15x9, podobne miał Me109 z FMS. Żadnym z tych modeli nie latam na 100%, nie dlatego, że boję się przeciążyć, tylko dlatego, że mam kilka pakietów i wolę latać parę minut dłużej niż parę km/h szybciej. 

 

Dlatego w przypadku Hurricane nie mam obiekcji. Jestem przekonany, że na 4s4000 będę miał spokojnie około 7-8 minut lotu (FMS latają około 12 minut) bez konieczności przeciążania układu napędowego. Model do lotu będzie ważył około 3300 g, czyli naprawdę niewiele więcej niż posiadane przeze mnie pianki. W tej chwili jest 2800g, dojdzie pilot, zmienię kołpak i śmigło, dojdzie pakiet. Będzie dobrze

 

A jak nie będzie to silnik jest przewidziany pod mocniejsze pakiety, bez żadnych przeróbek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym silniku nie ma naklejki. Za to jest całkiem rozsądna tabela w pdf mówiąca o tym, na jak8m śmigle jest jski ciąg dla danego pakietu. Dla 4s na 16" ma latać akrobat o masie 3500. Hurricane nie jest akrobatem. Nie będzie robił zawisu na nosie. I nie bedzie ważył 3500.

 

Myślę, że wystarczy teoretyzowania. Model czeka na swoje śmigło 3-łopatowe, kolpak do niego i ładną pogodę. Tak ma polecieć to poleci. Jak nie, to będę się zastanawiał nad wsadzeniem większych pakietów

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli silnik miałby rzeczywiście 540 obrotów na Volt na  4 S LiPo by model  nie latał .

Leszku, możesz to rozwinąć? Bo te modele latają. I to całkiem nieźle. Na 4S. Z silnikami 540kV.

W necie są testy tych silników, (sam robiłem takie) i podawane parametry są wiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci nie testują silników , bo to wymaga czasu . Dużo szybciej nakleja się na chybił trafił jakąś naklejkę i poszło . Jesli silnik miałby rzeczywiście 540 obrotów na Volt na  4 S LiPo by model  nie latał .

Do Kv dobiera się śmigło.

Wszak nawet modele z napędem gumowym latają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek - fajny filmik przedstawiający fajny model. Ale nie taki jak mój. Ten ma ponad 2 metry i waży jakoś 6 kg do lotu (o ile pamiętam)

Więc jeśli to miało cokolwiek udowodnić, to strzeliłeś w płot :)

 

Swoją drogą te małe nie cieszą się chyba popularnością, jest kilka filmów w sieci, ale niewiele...

 

A co do tego, że coś napisali... zwróć uwagę, że napisali też o składanym podwoziu co jest zwykłą lipą. Nie ma i nigdy nie było, informuje o tym BH. Ktoś w Polsce źle przetłumaczył oleo struts i już tak zostało. Wszyscy mają ten sam opis. Swoją drogą uważam, że ten napis to skandal i oszustwo, ale to już inna sprawa...

BH sugeruje rimfire. Nie znam tego silnika. Może on hawkera pociągnie tylko na 6s. Ja znalazłem silnik pod 4s bo szukałem do masy modelu i pod pakiety które mam. Czy się udało to się okaże. Ale jestem dobrej myśli.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisałem, że film jest o Twoim modelu, tylko że to napęd EP. Natomiast w 2:54 jest pokazane jakiej kiepskiej jakości jest pokrycie modelu i co z nim robi słońce. I tu BH się nie popisał. 

 

Silnik może być dowolnej firmy ważne jest jakie ma mieć KV i ile pakietów proponują do tego modelu. A proponują 800KV i pakiety 6S  co to jest raczej normą dla takiego modelu - starałem się Ci to wcześniej uzmysłowić.

 

A tak ogólnie to EP w konstrukcyjnym modelu szybkiego myśliwca sprawuje się tak sobie, bo musisz latać cały czas na wysokiej mocy a pakiet tego nie lubi i szybko się wykańcza. 

Jest lepiej gdy taki model wykonany jest specjalnie pod EP (mały ciężar).  Ale to uwaga już zupełnie luźna.

 

Podwozie nie ma tu nic do rzeczy poza zwiększeniem ciężaru modelu oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Jeszcze raz:

 

W polskich sklepach jest jeden opis, według którego zalecany jest silnik rimfire i składane podwozie. I to jest bzdura, bo nie ma w zestawie składanego podwozia a tylko golenie. A teraz uważaj - same golenie można sobie wsadzić do pudełka, nie zamontujesz ich bo nie ma jak. Kupując ten model MUSISZ kupić albo mechanizmy składane, albo robić coś stałego z drutu. CO więcej - nawet nie wyobrażam sobie, jak bez cięcia folii założyć inne niż elektryczne. 

 

Co do drugiej części opisu, tej o silniku: BH zaleca silniki Rimfire. To oczywiste, producent zna te silniki to proponuje, bo jego praktyka i wyliczenia teoretyczne wskazują, że będzie odpowiedni. Więcej - rozumiem nawet, że wycięcia do mocowania były właśnie pod rimfire

I fajnie. Ale to jak z klockami hamulcowymi. Producent zaleca Valeo, a ja wolę Brembo. Jeśli pasują rozmiarem, to nie znaczy, że będą gorzej hamować. Wręcz przeciwnie - mogą się okazać lepsze. 

 

Nie wiem, czy ten silnik będzie lepszy czy nie. Okaże się. Ma ten plus, że w każdej chwili mogę wsadzić 6s i bez kombinowania mogę lecieć. Ale nie mam takich pakietów i mieć nie chcę, bo dla mnie są niepraktyczne. Mam za to 8 świetnych pakietów 4s4000 i właśnie pod nie szukałem silnika. Zobaczymy, co wyjdzie z tego kombinowania. Póki co czekam na śmigło i kołpak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6S i 800kV to norma dla takiego modelu??? Zwłaszcza to kV jest z kosmosu.

 

KV to jest kwestia jakiego śmigła chcesz użyć. 12, 13, 14, 15, 16 czy 18"  czyli jakie będzie pasowało do skali modelu. I od tego warto wyjść. Choć oczywiście im większe śmigło tym lepiej.    Więc KV jest to rzecz względna i dobieraną do modelu a nie kosmos.

 

Gdybym dobierał napęd do tego modelu pewnie wybrałbym niższe KV niż podaje BH. A  800 KV to jest mniej więcej pod śmigło 12" dla 6S.

 

Edit:

Np Hangar 9 dla podobnej wielkości modelu Mustang Blue Nose proponuje silnik Power 60 o KV 470 i odpowiednio dużym śmigłem 15 x 8 dla 8S   i 17 x 7 dla 6S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KV to jest kwestia jakiego śmigła chcesz użyć

Piotrek,

ale Ty wyszedłeś ("jest normą") od S i kV, a nie od śmigła. Wychodząc jak chcesz od kV i S, skazujesz się na pewien przedział wielkości śmigieł. Przy 6S i 800kV będą to śmigła małe. Jak ktoś zechce makietowe 3-łopatowe, to już w ogóle śmigło będzie śmiesznie małe.

Jak wyjdziesz od wielkości modelu, skali i makietowości, to dla Hawkera 1,5m śmigło wyjdzie Ci, powiedzmy 16 cali, i co wtedy - dalej normą i standardem będzie 6S i 800kV?

Różne mogą być punkty wyjścia w doborze napędu, ale liczba cel i kV silnika to trochę "od tyłu". ;)

KV to jest kwestia jakiego śmigła chcesz użyć. [...]

 do tego modelu pewnie wybrałbym niższe KV niż podaje BH. A  800 KV to jest mniej więcej pod śmigło 12" dla 6S.

I to ma sens. Bo 12 cali dla 1,5m warbirda to raczej kuriozum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu się pytał, w jakim samochodzie mieści się 1560mm bez rozkładania. Na zdjęciu jes FMS Corsair o rozpiętości 1400 mm i do tego Wildcat. Tylko dwa modele, jak mam więcej zachcianek to ten na dole przykrywam gąbką i na nim kładę drugi. Nic się nie rysuje, nic się nie obija. Jak widać miejsca jest dość. Do Laguny wchodzi też na luzie Sea Beaver 1530 mm na pływakach. Przetestowane...

 

post-13206-0-36357800-1489528586_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i nadszedł wreszcie ten dzień. 

 

post-13206-0-10540400-1491218045_thumb.jpg

 

Samolot lata na 4s4000. Nie żeby jakoś szalał po niebie, ale podstawowe ewolucje kręci, można przeciągnąć jak za długo idzie w górę i powiedziałbym, że lata makietowo. Na 6s pewnie by czapki z głów zrywał. 

 

post-13206-0-69310200-1491218046_thumb.jpg

 

Wymyśliłem do niego dwa śmigła: 16x8 i 15x7. Tego drugiego w efekcie dziś nie założyłem. Przy następnej okazji sprawdzę jeszcze pobór prądu, może lepsze byłoby 16x9. 

Na 4s lata spoko ale mógłby odrobinę szybciej :)

 

post-13206-0-08568300-1491218048_thumb.jpg

 

Co do latania - jeden z nielicznych modeli które się składa, ustawia wstępnie stery i lotki, po czym w powietrzu nie trzeba nic trymować. Zupełnie nic. 

 

Ale żeby nie było za słodko - z podwoziem nie jest najlepiej. Przede wszystkim mechanizmy muszę trochę podnieść podkładkami, bo kółko trochę się blokuje o wnękę. Na ziemi to nie przeszkadzało, ale w locie niestety i owszem. Pierwsze lądowanie odbyło się dziś tylko na jednym kole, drugie nie wyszło. Stres jak cholera :(

 

Ale nic się nie stało. Drugie i następne szły na trochę poluzowanych śrubach mocujących mechanizm i juz się tak nie cięło. Ale trzeba to będzie dopieścić. Druga rzecz, to strasznie małe kółka główne. Tak małe, że na wyższej trawie będzie gigantyczny problem z kołowaniem, już dziś parę razy stanął za zaczął orać ziemię. A większe kółka się nie zmieszczą. Moim zdaniem to wielka wada tego modelu. 

 

Koledze udało się nagrać telefonem lądowanie na jednym kole, a mój Mobius zanim odmówił współpracy nagrał kawałek lotu. Jak znajdę czas to jakoś to zmontuję i wystawię na YouTube

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie lubi dużych wychyleń SW, zaczyna wtedy świrować Ale jak się nie piłuje to lata dobrze i przewidywalnie. 

Inna rzecz, że beczki robione na samych lotkach robi ze stratą wysokości. Może za mała prędkość, może trzeba będzie jeszcze popracować nad wyważeniem. Odnoszę wrażenie, że trochę mi jednak leci na ogon, choć wyważony jest według instrukcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.