Skocz do zawartości


Zdjęcie

MESSERSCHMIT BF109 G-10 / K-4 skala 1/4.7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#21 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 493 postów
  • Age: 55
  • Skądz Grodu Kraka
  • Imię:Wojciech

Napisano 29 październik 2017 - 21:01

Zgadza się, tyle że problem z "rzędówkami" jest, że nie ma ich jak chłodzić  :( , schowane głęboko pod maską grzeją się niemiłosiernie.

Swego czasu Śp. Marek Szufa w swoim Spicie miał silnik chłodzony cieczą, tzn. silnik z głowicą "wodną" chyba MVVS  http://www.nastik.pl.../MVVS3001LC.jpg

i doskonale się to sprawdzało.


  • 0

#22 coster

coster
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 43
  • SkądParyz
  • Imię:Sebastian

Napisano 29 październik 2017 - 21:12

a to dzisiejsza praca 


chłodzenie będzie miał dobre bo głowica będzie wystawać ale nie będzie widoczna bo schowana będzie w obudowie filtra od dołu


.

Załączone miniatury

  • 20171029_183928.jpg
  • 20171029_183901.jpg
  • 20171029_183506.jpg
  • Przechwytywanie.PNG

  • 0

#23 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 601 postów
  • Age: 45
  • SkądCzęstochowa
  • Imię:Radosław

Napisano 29 październik 2017 - 21:24

Tylko tak długi wał będzie powodował dodatkowe  wibracje . 

Mam nadzieje że to nie będzie pręt gwintowany widoczny na zdjęciach .


  • 0

#24 coster

coster
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 43
  • SkądParyz
  • Imię:Sebastian

Napisano 29 październik 2017 - 21:28

Tylko tak długi wał będzie powodował dodatkowe  wibracje . 

Mam nadzieje że to nie będzie pręt gwintowany widoczny na zdjęciach .

post wyżej pisałem że nowy wał będzie na dniach toczony i dodatkowo będzie wyważony żeby nie było bić 


  • 0

#25 skippi66

skippi66
  • Modelarz
  • 510 postów
  • Age: 52
  • SkądŁódź
  • Imię:Michał

Napisano 29 październik 2017 - 22:22

P - 39 też miał taki długi wał i latał, więc Sebastianowi zapewne się uda.


  • 0

#26 Nielot

Nielot
  • Modelarz
  • 241 postów
  • Age: 52
  • SkądBiałystok
  • Imię:Artur

Napisano 30 październik 2017 - 07:29

Jak mnie pamięć nie myli to już był wątek o budowie 109-tki z bardzo podobnych planów ( być może takich samych) z metalowymi podłużnicami i długim wałem silnika ale nie pamiętam czy dobrnęła do końca. Kibicuję Sebastianowi


  • 0

#27 jetfan

jetfan
  • Modelarz
  • 267 postów
  • Age: 56
  • SkądPiaseczno k. Warszawy
  • Imię:Zbigniew

Napisano 30 październik 2017 - 07:45

Muszę jeszcze nt długiego wału: kiedyś dawno, za szkolnych czasów, z kolegą popełniliśmy ślizg FSR z silnikim ok. 10 ccm nie pamiętam ale to chyba Webra była. Silnik był połączony na sztywno z wałem napędzającym śrubę czyli - o ile dobrze zrozumiałem - podobnie jak w Waszym Me. No i były problemy, co kilka biegów połączenie silnik-wał po prostu się urywało. Kłopot wynikał z drgań tzn. silnik się trząsł a wał śruby był sztywno związany z konstrukcją. Problem rozwiązaliśmy w oczywisty sposób tj wystarczyło wstawić przegub. W Waszej konstrukcji może być podobnie, silnik benzynowy bardzo skacze a przedłużony wał będzie podparty na pierwszej wrędze (tak mi się wydaje) więc połączenie silnik-wał będzie dodatkowo pracować na wyginanie. Może dojść do zmęczenia materiału i śmigło z fragmentem wału odleci. Rozważcie to.

 

Jeśli już to przemyśleliście i wiadomo, że będzie OK to przepraszam za moje wynurzenia :)


  • 1

#28 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1785 postów
  • Age: 46
  • SkądPuławy/Paryż
  • Imię:Tomek

Napisano 30 październik 2017 - 13:56

Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo.

Na pewno zwrócimy na to szczególną uwagę jak zachowuje się napęd, wał, śmigło.

Jeśli wyjdą testy negatywnie to będziemy myśleć jak to poprawić, żeby było dobrze..

A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka :) (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije  hihi).


  • 0

#29 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 493 postów
  • Age: 55
  • Skądz Grodu Kraka
  • Imię:Wojciech

Napisano 30 październik 2017 - 14:42

 

 

A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka  :) (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije  hihi).

 

Nie profanuj projektu!!!  :D  :D  :D  Ja już Sebkowi pistolet wysyłam... co byś się nie męczył.   :D  :D  :D


  • 0

#30 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2219 postów
  • Age: 54
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 30 październik 2017 - 15:49

Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo.

Tomuś.Narysować można ,papier wszystko przyjmie a czy będzie działać to sprawdzisz organoleptycznie.

Polecam wykonanie RWD 9 z planów Schiera w oryginalnej podziałce.Tam dopiero papier przyjmował :lol:


  • 0

#31 kkdarch

kkdarch
  • Modelarz
  • 138 postów
  • Age: 49
  • SkądSangrodz
  • Imię:Dariusz

Napisano 30 październik 2017 - 20:23

Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo.

Na pewno zwrócimy na to szczególną uwagę jak zachowuje się napęd, wał, śmigło.

Jeśli wyjdą testy negatywnie to będziemy myśleć jak to poprawić, żeby było dobrze..

A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka :) (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije  hihi).

A może zastosować takie coś?

Załączone miniatury

  • Oj25779.jpg
  • Wr53579.jpg

  • 0

#32 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 601 postów
  • Age: 45
  • SkądCzęstochowa
  • Imię:Radosław

Napisano 30 październik 2017 - 20:36

A może zastosować takie coś?

Moim zdaniem jest to super patent i jeszcze te dwie przeciwwagi ustawione na przeciw siebie będą dodatkowo tłumić wibracje .

Taki system przeciwwag stosuje się w silnikach disla i to bardzo dobrze wytłumia wibracje , tyle że kręcą się w przeciwną stronę względem siebie , jedna w prawo druga w lewo .


  • 0

#33 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 493 postów
  • Age: 55
  • Skądz Grodu Kraka
  • Imię:Wojciech

Napisano 30 październik 2017 - 21:00

Panowie ochłońcie!! :D

Masa! MASA! jeszcze raz maaa...saaa tych szpejów. Ile to wszystko waży. Model nie jest zbyt duży i pakowanie w niego dodatkowego (tak na oko) 1,5kg szpejów, moim zdaniem jest złym pomysłem. Me-109 to bardzo wredna maszyna, zwłaszcza przy starcie i lądowaniu ze względu na zbyt mały stat. pionowy i podwozie. Wielu pilotów przez to zginęło. Podobnie będzie zachowywał się model, w powietrzu - genialny, ale prawidłowy start i lądowanie to będzie wyzwanie.

Też przypominam sobie, że był już na forum podobny wątek. Model chyba nie został ukończony, podejrzewam że właśnie przedobrzono z masą :( .


  • 0

#34 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 601 postów
  • Age: 45
  • SkądCzęstochowa
  • Imię:Radosław

Napisano 30 październik 2017 - 21:11

Panowie ochłońcie!! :D

Masa! MASA! jeszcze raz maaa...saaa tych szpejów. Ile to wszystko waży. Model nie jest zbyt duży i pakowanie w niego dodatkowego (tak na oko) 1,5kg szpejów, moim zdaniem jest złym pomysłem. Me-109 to bardzo wredna maszyna, zwłaszcza przy starcie i lądowaniu ze względu na zbyt mały stat. pionowy i podwozie. Wielu pilotów przez to zginęło. Podobnie będzie zachowywał się model, w powietrzu - genialny, ale prawidłowy start i lądowanie to będzie wyzwanie.

Też przypominam sobie, że był już na forum podobny wątek. Model chyba nie został ukończony, podejrzewam że właśnie przedobrzono z masą :( .

Wojtek zgadzam się z tobą .

Napisałem że super patent ale zastosowanie go jest w gestji tego kto buduje model .

Ale te przeciwwagi ja bym zastosował , mogą być z alum . Dwie jedna od strony silnika a druga przy śmigle na przeciw siebie , na pewno  ustabilizuje to przedłużenie wału .


  • 0

#35 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1785 postów
  • Age: 46
  • SkądPuławy/Paryż
  • Imię:Tomek

Napisano 31 październik 2017 - 00:05

Tak, Wojtek,

z tym lądowaniem i startem to już od razu zapytałem się Sebastiana czy on te modele wybiera specjalnie , żebym dostawał zawału czy tylko tak mu wychodzi przy okazji? ;)

Zdaje sobie sprawę , że będzie jeszcze zabawniej niż z La-7, który w końcu opanowałem w stopniu zadowalającym na tyle , że loty nim to rutyna :).

 

Jak zmieścimy się w 11kg to będzie dobrze :)

No i ciekawe jak będzie z wyważeniem, czy znowu nie trzeba będzie dorzucić 2 tony ołowiu, bo silnik daleko z tyłu sprawy wyważenia nie ułatwia.

Za to wydech robiony na wzór oryginału będzie trochę ważył.


  • 0

#36 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4349 postów
  • Age: 40
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 31 październik 2017 - 00:14

Seba tak to wykombinował, że buduje se na relaksie kolejne modele a od latania ma Tomka :D


  • 0

#37 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 687 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 01 listopad 2017 - 00:25

Ja budowe swojego ME 109 zamroziłem dlatego że,swastyka mnie kuła w oczy, oraz, tutaj posłużę się rymowanką.

Ambicji kupa a pilot dupa.

Dlatego teraz schowałem swoje ambicje do kieszeni i zbuduje połmakiete jakiegoś prostego trenerka i będę nią powoli bezstresowo latał.

Tak!
  • 0

#38 TommyTom

TommyTom
  • Modelarz
  • 794 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Tomek

Napisano 01 listopad 2017 - 08:43

Gdyby jednak zapadła decyzja, że będzie zasilanie w silnik elektryczny to nie wszystko stracone jeżeli chodzi o realizm. Można jeszcze użyć to: http://www.mrrcsound.com/main
  • 0

#39 AdamGsxR

AdamGsxR
  • Modelarz
  • 28 postów
  • Age: 34
  • SkądBiałystok
  • Imię:Adam

Napisano 04 listopad 2017 - 10:12

Wielka szkoda, że zaprzestałeś budowy modelu. W najbliższych dniach będę zaczynał budowę 109 z tych samych planów. Myślałem, że trochę podpatrzę:) Największym problemem moim zdaniem jest wytoczenie oraz idealne wyważenie wału napędowego silnik - śmigło. Zastanawiam się też czy nie można "urwać" trochę z wagi modelu:)


  • 0

#40 coster

coster
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 43
  • SkądParyz
  • Imię:Sebastian

Napisano 05 listopad 2017 - 23:35

a to takie weekendowe dłubanie :) 


waga na dzień dzisiejszy +/- 7kg

Załączone miniatury

  • 20171104_200834.jpg
  • 20171104_200841.jpg
  • 20171104_200853.jpg
  • 20171105_212817.jpg
  • 20171105_212941.jpg

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych