Skocz do zawartości

Dassault Rafale – środek ciężkości, gdzie


KuTeR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Cholera, tak to jest jak działasz solo :-) na dniach chyba jakieś małe koła mu zrobię :-) TeBe oglądam to któryś raz i wydaje się jak bym go źle wypchnal...

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo kiepski wyrzut, coś słaby i do tego dwoma rękami. Albo niech Ci ktoś wyrzuci model, albo sam jedną ręką musisz to zrobić. Zrób sobie dziurki w kadłubie na palce aby go porządnie wyrzucić.

Liczyłes obciążenie skrzydła? Jak masz duże to spróbuj go wyrzucić z lekkiego rozbiegu.

To nie szybowiec, że po wyrzucie poleci sam jeszcze 10 metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko (bazując na filmie):

1) naprawdę źle wypuszczony model; zwłaszcza EDF (TeBe to zasygnalizował i opisał: wyrzucając nadałeś mu ruch wahadła)

2) dopiero później rozważałbym inne ewentualne problemy z canardami i wektorem ciągu

 

Oczywiście przy okazji, dla orientacji zbadaj i podaj nam też kilka parametrów:

3) waga do lotu

4) ciąg statyczny (lub parametry napędu: silnik, turbina , zasilanie)

5) powierzchnia skrzydła i (powierzchnia skrzydła + kadłuba)

Z powyższych 3 punktów można mniej więcej ocenić jak model będzie latał i jak ma być model startowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CG za bardzo z tyłu. Przy takim płacie siła spowodowana wyrzutem już 10 cm od ręki nie miała znaczenia.

 

W tym modelu, który latał bardzo dobrze CG było 10 cm od krawędzi natarcia przy kadłubie. Na zdjęciu jest jeszcze karteczka z oznaczeniem CG. Niestety nie mam lepszego ujęcia. Modelu zresztą też nie mam... Ale 1/3 to na pewno nie była. Raczej 1/5. Kanardy były na "0" do oblotu.

post-327-0-73820100-1461854342.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii Robert masz rację, ale praktyka mówi coś innego. Mam na tym samym setup ja37 który rtf waży 1.2 KG. Podczas latania jak go postawię w pionie, niestety go góry się nie wspina. Mogę też się mylić bo wtedy staje się nie sterowny i kładzie go na bok.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czemu to tak. Silnik na wadze w poziomie.... Ciągnie tyle co pisałem wcześniej, przed edf ponad metr za edf że 2 metry. Zrobiłem specjalnie na to okazję mała skocznie :-) rurki pcv 2 metry długości. Pochylone w zależności gdzie podstawie nóżki. Będzie pogoda to dostanie startu z gumy :-) haczyk dałem około 3 CM przed SC.

1b5a556b4d3af5ee8b0db64cbbe9ac68.jpg5000f17850888d56d34fdc451c8fda14.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz sprawdzę wydech... Ale wydaje mi się że ostatnie 10 CM jest w linii skrzydeł.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Pomyślałem, że można zrobić taki test wektora ciągu:

- wbijasz "szpilki"w skrzydło/krawędź natarcia w linii SC

- zawieszasz model na dwóch linkach

- dajesz gazu i obserwujesz zachowanie modelu

 

Jeżeli ciąg jest mocno odchylony, to model będzie miał tendencje do obrotu wokół szpilek a nie ruchu po okręgu (wahadłowym).

 

Nie wiem, jak to wyszłoby w praktyce, ale teoretycznie wydaje się poprawne  :unsure:

 

PS

wydaje mi się, że miejsce mocowania haka do gumy możesz wyznaczać dopiero po poprawnym wyznaczeniu SC

 

PSII

również ten test ze "szpilkami" będzie TROCHĘ zależał od położenia SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.