Skocz do zawartości

FPV - pierwszy zestaw


Atomizer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio w moim warsztacie znalazły się takie produkty:

1. Kamera FPV Runcam Swift 600TVL - obiektyw 2,8mm

2. Monitor FPV TFT LCD 7" HD - 800x480 - bez blue-screen

3. Nadajnik FPV TS832 5,8GHz 600mW - 40CH LED Boscam

4. Odbiornik FPV Boscam RC832 5,8GHz - 40CH

5. Uchwyt CNC Horizontal do monitora FPV LCD 5-8 cali na nadajnik RC

6. Anteny AOMWAY FPV 5,8GHz - 3 dBi - TX/RX - wtyk RP-SMA - koniczyna 4 listki

 

To spory wydatek :lol:

Da się coś z tego skręcić???

Na tą chwilę to jestem zielony i nie wiem co z czym i jak pokleić aby zadziałało.

A no i nie mam też odpowiedniej platformy.


miniatury

post-18554-0-12350300-1497254211_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Najpierw warto podłączyć kamerę do monitora. Jeśli działa, to można wstawić link wideo. Na początek bez wymiany anten na koniczynki, na oryginalnych dipolach.

 

Na początek polecam porządnie rozwiązać kwestię zasilania, by nie spalić tego sprzętu. Ustalić standard złącz do 12V, ja używam do tego czerwonych czyli JST. Dokupić przetwornice albpo podłączyć do baterii 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy OK.

 

Trzeba poczytac co z czym.

Jak pisal Maciej - zasilanie 12V. lub pakiet 3S. Dobrze jest zasilac to z oddzielnego zrodla niz z pakietu z kotrego zasilane sa silniki, bo inaczej moga byc problemy z zakloceniami i jest tez ryzyko spalenia kamery lub nadajnika od szpilek napieciowych podczas wlaczania/wylaczania silnikow.

 

Kabelkologia stosowania:

Kamera AV out do nadajnika AV in

wspolne zasilanie kamery i nadajnika 12V - wazne wspolna masa

 

Odbiornik AV out do monitorka AV in

Zasilanie 12V do odbiornika i monitorka - znowu dobrze jest miec wspolna mase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jak na razie czasu dokładniej się przyjrzeć nowo na byłym produktom, tylko rozpakowałem opakowania i zobaczyłem co jest w środku. Pierwsze uwagi to coś mi nie pasują złącza i końcówki a żeby wszystko pospinać razem.

Jak znajdę chwilę to zrobię zdjęcia i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złącza zwykle nie pasują, są bardzo różne standardy i zazwyczaj nieuniknione jest cięcie kabli. Prawie zawsze czarny -, czerwony +, żółty sygnał wideo, (ew. jeszcze biały sygnał audio), ale w miarę możliwości warto to sprawdzać jeśli nie jest wprost napisane. Na przykład omomierzem, - występuje w złączach wideo i zasilaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Do pierwszego zestawu chcę zbudować odpowiedni model...


Na początku wykleiłem bryłę, a wczoraj z grubsza obrobiłem nożykiem z ostrzami łamanymi. Następnie będzie szlifowanie...


Rozpiętość modelu to 160cm. Nie wiem jeszcze co do wyposażenia...

Na półce ma sporo różności...mocniejsze serwa, regulatory 30, 40 i 80A, silniki... a nawet turbina EDF 70mm się znajdzie :P

Założenia są proste...

1. Ma długo latać (nie mniej niż 20min.)

2. Daleko ( do wschodniego lasu mam ok 1km a do południowego ok 1,5km)

Fajnie by było nie wychodząc za podwórka obserwować co tam się dzieje :D

Pozostaje jeszcze problem z zasięgiem radia i FPV...

post-18554-0-23046400-1529735498_thumb.jpg

post-18554-0-07821300-1529735627_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cię zmartwię. Tradycyjny styropian nie nadaje się do samolotów. To tworzywo znane jako EPS - polistyren ekspendowany.

 

Do modelarstwa używamy głównie EPP (polipropylen), EPO (poliolefiny), lub XPS (depron, czyli polistyren ekstrudowany).

Mają one zupełnie inne właściwości mechaniczne niż EPS. I ma to niestety odzwierciedlenie w cenie.

EPS nie ma nawet startu do pianek i tworzyw używanych w modelarstwie. Nadaje się tylko na izolację termiczną lub wypełniacz. Nie nadaje się na materiał konstrukcyjny.

Mimo, że wizualnie jest prawie nie do odróżnienia od EPP czy EPO.

 

To co zrobiłeś, w najlepszym wypadku nadaje się do zdjęcia formy pod laminat (po wykończeniu), lub w wypadku skrzydeł, można zastosować technikę oklejenia ich fornirem drewnianym.

Może i by odbyła ta konstrukcja kilka lotów, ale absolutnie nie zawierzałbym jej wyposażenia FPV.

Nawet jeżeli zdołała by uniknąć poważniejszych urazów mechanicznych, szybko się zniszczy.

 

Mogłoby pomóc oklejenie tej konstrukcji fornirem balsowym lub innym, stosowanym do podobnej techniki. Wtedy styropian pełni rolę wypełniacza, a obciążenia mechaniczne przejmuje drewno.

Doda to jednak masy.

 

Również ostry kąt między belką ogonową i podstawą skrzydeł, nie jest dobrą rzeczą.

Przy pierwszej kraksie, w tym miejscu konstrukcja się złamie.

 

Model o podobnej wielkości, w wersji KIT - sama pianka z galanterią - wyniesie cię ok 200 zł.

Szkoda pracy, strugając model z materiału, który się do tego nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cię zmartwię. Tradycyjny styropian nie nadaje się do samolotów. To tworzywo znane jako EPS - polistyren ekspendowany.

 

Do modelarstwa używamy głównie EPP (polipropylen), EPO (poliolefiny), lub XPS (depron, czyli polistyren ekstrudowany).

Mają one zupełnie inne właściwości mechaniczne niż EPS. I ma to niestety odzwierciedlenie w cenie.

EPS nie ma nawet startu do pianek i tworzyw używanych w modelarstwie. Nadaje się tylko na izolację termiczną lub wypełniacz. Nie nadaje się na materiał konstrukcyjny.

Mimo, że wizualnie jest prawie nie do odróżnienia od EPP czy EPO.

 

To co zrobiłeś, w najlepszym wypadku nadaje się do zdjęcia formy pod laminat (po wykończeniu), lub w wypadku skrzydeł, można zastosować technikę oklejenia ich fornirem drewnianym.

Może i by odbyła ta konstrukcja kilka lotów, ale absolutnie nie zawierzałbym jej wyposażenia FPV.

Nawet jeżeli zdołała by uniknąć poważniejszych urazów mechanicznych, szybko się zniszczy.

 

Mogłoby pomóc oklejenie tej konstrukcji fornirem balsowym lub innym, stosowanym do podobnej techniki. Wtedy styropian pełni rolę wypełniacza, a obciążenia mechaniczne przejmuje drewno.

Doda to jednak masy.

 

Również ostry kąt między belką ogonową i podstawą skrzydeł, nie jest dobrą rzeczą.

Przy pierwszej kraksie, w tym miejscu konstrukcja się złamie.

 

Model o podobnej wielkości, w wersji KIT - sama pianka z galanterią - wyniesie cię ok 200 zł.

Szkoda pracy, strugając model z materiału, który się do tego nie nadaje.

Jestem zły z tego powodu, że przed chwilą chciałem dodać odpowiedz ale zerwalo połączenie i wszystko gdzieś uciekło a było tam wyjaśnione co i jak ???? nie mam zamiaru drugi raz się męczyć na smartfonie i klikać... i każdy wyraz poprawiać z błędów lub całkiem zamienia na inny ????????????

Poczekaj po prostu jeśli nie wierzysz , że jest to możliwe aż zobacz relację z dalszych prac.

Ok dziś skończyłem szlifowanie ????

Skrzydło waży 218g i ma dwa wzmocnienia.

Kadłub 189g i przez całą długość mam wklejoną deskę balsową średnio twardą ???? ponieważ sam ogon jest dosyć cieki i styropian nie wytrzyma...ale to widać gołym okiem.

Jak coś się robi samemu to nabiera się doświadczenia i wtedy czuje się czy robi się coś dobrze czy źle.

No ale zawsze można lepiej ale jak ktoś z góry twierdzi że się nie da ????

Jutro latam Posejdonem

Teoretycznie nie powinien polecieć ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyglądu to wygląda jak Toto 3. Niby styropian ale jakby umiejętnie tym latać i nie rozbić za szybko to chyba nie najgorszy byłby model. Jak tak patrzę to szkoda mi trochę swojego z podkładów pod panele, ewidentnie spieprzyłem parę rzeczy przy budowie. Na początku klapka od kabiny odpadła i pocięło ją śmigło a potem przechylił się na bok i połamał, a fajny był, jakieś 1,8m. Ciężki duży model (jak dla mnie) taki prawie bombowiec. Będzie trzeba kiedyś znowu zbudować tylko nie walić tyle szpachli na ogon bo to go zgubiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że styropianowy model nie poleci.

Po prostu będzie o wiele delikatniejszy i mniej odporny niż inne tworzywa, o jakich wspomniałem.

Wystarczy sprawdzić jak się taki blok styropianu łamie od odkształceń.

Ryzykownym będzie wkładanie do modelu o obniżonej wytrzymałości, droższego sprzętu.

Po prostu może się okazać, że będziesz dużo się bawił z wykonaniem modelu, a przy pierwszym ostrzejszym zakręcie się złoży...

 

Ja bym po prostu okleił cały model fornirem. Coś ok. 0,5-1 mm.

Nie musi być balsa. Mogą być forniry dostępne w handlu drzewnym, z bardziej pospolitych gatunków.

Dawniej bardzo popularne były modele ze skrzydłami, ze styropianowym rdzeniem i oklejone fornirem.

Choć dźwigar lub bagnet w środku, byłby dobrym dodatkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cię zmartwię. Tradycyjny styropian nie nadaje się do samolotów. To tworzywo znane jako EPS - polistyren ekspendowany.

 

[...]

Szkoda pracy, strugając model z materiału, który się do tego nie nadaje.

 

Adrian.

 

Tyle lat na forum a takie kategoryczne stwierdzenia... Styropian jak najbardziej nadaje się do budowy modeli. Jakbyś zapomniał z czego budowało się modele 10- 15 lat temu...

 

Jest idealnym niskokosztowym materiałem. Oczywiście sam w sobie jest zbyt delikatny - ale w połączeniu z innymi materiałami (taśma klejąca, żywica, fornir, balsa) jest nieocenionym budulcem. Podkłady pod podłogę mają tylko odrobinę lepszą wytrzymałość... a jakoś nikt nie neguje ich właściwości.

 

Nasi koledzy Czesi bardzo długo modele do ESY robili jako EPA (electric polistyren aircombat), a to że u nas pod tą nazwą sprzedawano modele z pełnym kadłubem to tylko wyraz nieświadomości co ta nazwa w oryginale oznaczała. Niemcy natomiast doprowadzili do perfekcji kombaty spalinowe wycinane ze styropianu i kryte papierem pakowym. Taka skorupka na lekkim wypełniaczu była równie skuteczna co model rzeźbiony z balsy - a przy tym dużo szybsza w produkcji i dużo tańsza... Obecnie zamiast papieru stosuje się tkaninę szklaną - ale w odróżnieniu do pełnolaminatowych modeli - takie robione na styropianie wymagają mniej wzmocnienia - bo styropian cały czas podtrzymuje skórkę, a całolaminatowy model musi być sztywny bo jest samonośny.

 

Po prostu trzeba wiedzieć co i jak można z tego materiału zrobić.

 

Owszem - od tamtego historycznego czasu pojawiły się inne i lepsze materiały, ale to nie wyklucza budowania dobrych i tanich modeli ze styropianu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po oszlifowaniu okleiłbym to papierem na wikol, potem farba i to wszystko, może na spód początku kadłuba i nos lekki laminat. Dodałbym jakiś pas wzmacniający, czy podłużnice z listewek na  kadłub w obszarze przejścia, uskoku grubości pod skrzydłem- belka z ogonem. Aha- no i ścieniowałbym ten uskok pod skrzydłem, żeby było trochę jak w Prząśniczce- będzie mniejszy opór i lepiej dla śmigła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No... po oszlifowaniu szybka przymiarka, zastanawiam się czy ster wysokości wklejać na stałe czy lepiej mocować na jakieś wkręty ?

Główne skrzydło na pewno zrobię demontowane. Już zastanawiam się jak pomalować modelik :D


Po oszlifowaniu okleiłbym to papierem na wikol, potem farba i to wszystko, może na spód początku kadłuba i nos lekki laminat. Dodałbym jakiś pas wzmacniający, czy podłużnice z listewek na  kadłub w obszarze przejścia, uskoku grubości pod skrzydłem- belka z ogonem. Aha- no i ścieniowałbym ten uskok pod skrzydłem, żeby było trochę jak w Prząśniczce- będzie mniejszy opór i lepiej dla śmigła. 

Tak! dziobek i dół kadłuba można lekko zalaminować jakąś drobną mata szklaną... myślałem już o tym na samym początku tylko nie mam skąd pozyskać.

Zestawy naprawcze są ale mata szklana dość gruba... może jakaś tkanina? no nie wiem na ta chwilę pomyślę jeszcze.

Raczej oklejać skrzydła niczym nie będę. Krawędź natarcia jet dobrze zabezpieczona nakleiłem listewkę balsowa więc można lądować w trawie.

Ścieniować uskok pod skrzydłem? nie wiem o co chodzi.


Zastanawiam się jeszcze w jaki sposób zamocować skrzydło do kadłuba? Biorę pod uwagę przechył modelu w locie i zahaczenie krawędzią o ziemię czy to przy lądowaniu czy nieudanej próbie. Przy stałym i mocnym mocowaniu może dojść do złamania skrzydła! A chciałbym jak wydarzy się taka sytuacja aby skrzydło np. się wypięło a nie połamało.

post-18554-0-52685100-1529997544_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adrian.

 

Tyle lat na forum a takie kategoryczne stwierdzenia... Styropian jak najbardziej nadaje się do budowy modeli. Jakbyś zapomniał z czego budowało się modele 10- 15 lat temu...

 

 

Tak, tylko wtedy nie było alternatyw, poza drogą balsą i sklejką. Depron dopiero się pokazywał jako nowość, a EPP majaczyło gdzieś na horyzoncie.

I jak wspomniałem - Nie z samego styropianu, tylko w połączeniu właśnie z fornirem. 

Do tej pory wisi mi nad głową depronowy szybowiec z usterzeniem V i skrzydłami styro+fornir. 1,7 m ;) 

Swoje wylatał, kreta ubił, po naprawie trafił na sufit.

 

Z gołego styropianu, to jednak trochę niepolitycznie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK :lol:


Próbowałem połączyć ale chyba się nie da :lol:

Jak widać najlepiej każdy element zasilać oddzielnie...monitor, odbiornik i nadajnik z kamera.

I teraz jak to wszystko pospinać aby działało???

Z monitora wychodzi kabelek i się rozdziela na 3 kolory... czerwony ( zasilanie) biały? żółty pewnie obraz... no nie wiem :lol: w instrukcji... a tak w opakowaniu była chyba instrukcja od innego modelu. Nie było mowie o białej końcówce a kabelek od monitora rozdzielał się chyba na 7 wtyczek. Nawet pilot który mam posiada 5 przycisków a ten z instrukcji chyba ze 20 :huh:

Na drugim zdjęciu widać nadajnik i kamerkę :lol: chyba nie powinno być problemu z podłączeniem... tak jak widać zasilanie do nadajnika, pozostaje problem wtyczek? Widać inny gatunek i ta sama orientacja ha ha ha...

Posiadam gniazda JR tylko pytanie czy kolory w kamerce i nadajniku są OK.

I jeszcze pytanie co do zasilania, kabelków i wtyczek do pakietów... jak mam zasilać z 12V czy te wtyczki będą OK ??? Mam pakiet 2s 7.4V z tum złaczem i sie nic nie dzieje. Ciekawe jak da sobie radę 3s???

post-18554-0-86641900-1530082079_thumb.jpg

post-18554-0-38434900-1530082113_thumb.jpg

post-18554-0-58073400-1530082178_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jaki motor do zestawu?

Myślałem pożyczyć od Posejdona ale jak ktoś zna temat to ma za dużo koni ????????????

Model do FPV wychodzi lekko ???? Pusty będzie ważyć gramy... wg wstępnych wyliczeń ok 0.5kg do tego kilka gram elektroniki.

Robota idzie ale powoli do przodu ???? myślałem dziś złożyć model ale jeszcze kilka godzin muszę nad nim popracować.

No nie mam silnika ???? może jutro zamówię, nastepnie będę już montował serwa i chyba trochę laminatu położe na spód kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Redoxik :P

Silnik Redox 1200/1300 - KV1200 - 420W - typ 3536 - Outrunner Silnik Redox 1500/1200 - KV1200 - 500W - typ 3536 - Outrunner

Któryś z tych powyżej...

Silnik Redox 1500/1350 - KV1350 - 650W - typ 3536 - Outrunner

Ten akurat mam w BF109

 

Dwa pierwsze wymienione potrzebują 40A regulator, a mam wolny właśnie taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.