Skocz do zawartości


Zdjęcie

przedszkole F5J nim kupię Jantara (lub coś podobnego)

f5j jantar radian

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
219 odpowiedzi w tym temacie

#201 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2306 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 10 grudzień 2017 - 22:46

Na etapie snu zimowego.  :D

 A zdążysz do wiosny chociaż. Szkoda żeby taki fajny model się kurzył.


  • 0

#202 stema

stema
  • Modelarz
  • 1652 postów
  • Age: 69
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 11 grudzień 2017 - 09:48

 A zdążysz do wiosny chociaż. Szkoda żeby taki fajny model się kurzył.

Takie mam zamiary i ... nadzieję.  :)


  • 0

#203 Czajan

Czajan
  • Modelarz
  • 102 postów
  • Age: 40
  • SkądTarnów / Neuruppin (DE)
  • Imię:Grzegorz

Napisano 07 czerwiec 2018 - 09:52

No i stało się, robiłem przymiarki do F5j i  właśnie zakupiłem model arthobby Silent.

Model kupiłem jako używany ale budowa jego jeszcze nie była ukończona. 

 

Do ogarnięcia został ster kierunku i wysokość do zamocowania oraz elektronika. 

Silnik do zamocowania. 

 

Po ukończeniue i ustawieniu tylko ćwiczyć i do zobaczenia na zawodach.

 

Załączone miniatury

  • 2018-06-07_10-45-49.jpg
  • 2018-06-07_10-45-56.jpg
  • 2018-06-07_10-46-05.jpg
  • 2018-06-07_10-46-26.jpg

  • 0

#204 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2306 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 07 czerwiec 2018 - 11:13

Grzegorz gratuluje fajnego modelu. Silenty fajnie latały na MP F5J, będziesz miał pociechę jeśli termika cię pociąga.

Kończ model i trenuj latanie w termice i mam nadzieję, że w przyszłym sezonie zasilisz grono zawodników F5J :)


  • 0

#205 elpazo

elpazo
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 67
  • SkądJawor Dolny Śląsk
  • Imię:Władysław

Napisano 07 czerwiec 2018 - 11:41

Z tego co wiem to Krzysiu Jasiński Latał najnowszym swoim  modelem prototypem który nie długo ukaże się w produkcji.  A latał świetnie gdyby Krzysiek się bardziej przykładał do tych zawodów było by dużo lepiej ,ale on traktuje to jako fajną zabawę i demonstracje swoich konstrukcji. No i silenty ostro rywalizowały z Maxami i Jantarami :)   


  • 0

#206 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 290 postów
  • Age: 55
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 07 czerwiec 2018 - 12:23

W modelach F5J za model o 10% lepszy płaci się zwykle 100% więcej, tak że jestem pewien, że Silentem można poważnie powalczyć. Może nie o mistrzostwo Świata, ale o pudło w Pucharze Polski na pewno...

Po swoich niedawnych, przykrych doświadczeniach będę za chwilę testował tanie, treningowe rozwiązanie. A że lubię wynalazki to konstrukcja będzie mocno niestandartowa, za to z fajnym, styrofornirowym skrzydłem jednego z wiodących polskich producentów...


  • 0

#207 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5341 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 07 czerwiec 2018 - 13:07

Na początkowym etapie model nie ma żadnego znaczenia. Do nauki można latać wszystkim, a drewniaki z Arthobby są super modelami na początek i nie tylko. I nie mówię tu o nauce latania, tylko o nauce latania w zawodach. Bo to całkowicie inna bajka. Im droższy model tym gorzej się nim lata na początku. Bo jest strach że się go uszkodzi. A do tego skoro i tak mało sie umie, to tym bardziej droższy model niczego nie nauczy. Jedynie będzie większa frustracja. I jest rumieniec na twarzy.

Latać uczy systematyczny trening i cierpliwość. A trenować trzeba tymi modelami którymi sie lata na zawodach.


  • 0

#208 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 290 postów
  • Age: 55
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 18 czerwiec 2018 - 12:58

Polatałem sobie trochę Resdart-em elektro, który ze swej natury latającego skrzydła ma niską stabilność wzdłużną i było super - pomaga w treningu krążenia, które wymaga tu wyjątkowej staranności.

A jak się przesiadłem potem na model F5J to nagle krąży zupełnie inaczej niz poprzednio :)


  • 0

#209 Senior XXL

Senior XXL
  • Modelarz
  • 15 postów
  • Age: 70
  • SkądOtwock
  • Imię:Roman

Napisano 20 czerwiec 2018 - 18:51

Pytanie do latających Silentem.

Jaki silnik? polecany przez producenta, czy Mega 16/15/5 CE .Twórca Silenta lata z Megą

W polecanym nie podoba mi się długi wał.

 

Pozdrawiam

Roman


  • 0

#210 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5341 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 20 czerwiec 2018 - 19:10

A ile chcesz dać kasy?
I czy sprawdzałeś jaki wagowo będzie wlasciwy
  • 0

#211 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2306 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 20 czerwiec 2018 - 19:44

W polecanym nie podoba mi się długi wał.

A jak zamierzasz przymocować łopatki, może jest jakiś nowy sposób o którym nie wiem.

Wał jest na klasyczny kołpak idealnie długi, ani za długi ani za krótki.  


  • 0

#212 TommyTom

TommyTom
  • Modelarz
  • 632 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Tomek

Napisano 20 czerwiec 2018 - 20:03

 

W polecanym nie podoba mi się długi wał.

 

 

 

Znam siliniki ART Hobby np. ART 2000 i mogę ze spokojem polecić. Są to siliniki typu outrunner (bez przekładni), ale jednocześnie z możliwością zastosowania stosunkowo dużych śmigieł - zgodnie z przepisem producenta Dla mojego modelu ORION to był bardzo energetyczny silnik. Cena jest niższa niż Mega i jest dobra relacja cena/jakość/ciąg. Na korzyść MEGI to jedynie to, że kable wychodzą z tyłu sinika (inrunner) a w ART-cie jest specyfika wyścia kabelków z boku sinika.

Jeżeli chodzi o wał, to (1) można wręgę odrobinę cofnąć w głąb kadłuba (2) kołpaki ARThobby wykorzystują ten wał do mocowania. Nic się nie marnuje. Kołpaki ARThobby to inna hostoria (ta bardzo pozytywna) - świetna robota i doskonałe przypasowanie śmigieł do kadłuba w locie. średnice dopsasowane do kadłubów.

Polecam, bo korzystałem i byłem b. zadowolony.

Megę też używam w F5J i też daje radę. przy wąskim kadłubie F5J, zastosowanie outrunera powoduje tochę komplikacji, zwłaszcza bez zastosowania przekładni (bez oddalenia silnika od wręgi). Są koledzy, którzy z przekładnami latają z outrunnerami i jest ok.


  • 0

#213 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5341 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 21 czerwiec 2018 - 05:47

Chłopaki trochę od D strony podchodzicie. Złożyć model. Lub złożyć doraźnie. Sprawdzić wyważenie i do tego dobrać silnik. Silników jest masa i są w wagach od 65g do 150g co doskonale może pomoc we właściwym wyważeniu modelu. Co najwyżej jeszcze można podjąć decyzje czy chcemy na 2 czy na 3 S
  • 0

#214 Senior XXL

Senior XXL
  • Modelarz
  • 15 postów
  • Age: 70
  • SkądOtwock
  • Imię:Roman

Napisano 21 czerwiec 2018 - 17:50

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, szkoda że nie na temat.

Problem polega na tym, że ze względów konstrukcyjnych silnik ART należy zamontować tak, że odległość między przednim łożyskiem silnika a tyłem kołpaka wynosi 16-17 mm. (normalnie to 5-6mm) Obawiam się, że przy lekkim dzidowaniu wał się minimalnie odkształci czego nie zauważę i w następnym locie z powodu drgań wymontuje mi silnik.

Silnik  MEGA od ART różni się nie tylko wyprowadzeniami kabli ale jest o ponad 30% mocniejszy i o 17 g mniej waży, niestety ma KV dwukrotnie większe.

Oczywiście mogę kupić idealnie dopasowany silnik Reisenauera lub Schembacka ale do tego modelu to chyba przesada.

 

Pozdrawiam

Roman


  • 0

#215 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5341 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 21 czerwiec 2018 - 18:04

Hmm...z tym wyższym kv to naprawdę problem
  • 0

#216 Kristoferbp

Kristoferbp
  • Nowy użytkownik
  • 74 postów
  • Age: 51
  • SkądCzechowice Dz
  • Imię:Krzysztof

Napisano 23 czerwiec 2018 - 18:17

A może zakup silnika Dualsky z linii Glider rozwiązał by problem?

http://www.nastik.pl...rak-p-7846.html

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 


  • 0

#217 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 23 czerwiec 2018 - 18:47

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, szkoda że nie na temat.

Problem polega na tym, że ze względów konstrukcyjnych silnik ART należy zamontować tak, że odległość między przednim łożyskiem silnika a tyłem kołpaka wynosi 16-17 mm. (normalnie to 5-6mm) Obawiam się, że przy lekkim dzidowaniu wał się minimalnie odkształci czego nie zauważę i w następnym locie z powodu drgań wymontuje mi silnik.

Silnik  MEGA od ART różni się nie tylko wyprowadzeniami kabli ale jest o ponad 30% mocniejszy i o 17 g mniej waży, niestety ma KV dwukrotnie większe.

Oczywiście mogę kupić idealnie dopasowany silnik Reisenauera lub Schembacka ale do tego modelu to chyba przesada.

 

Pozdrawiam

Roman


Romku,

w Art Hobby jest specjalna wytoczona aluminiowa wręga , która od razu zapewnia naa odpowiedni dystans.

Na MP Krzysztof  Jasiński latała na ART 1700 i model bardzo sprawnie dynamicznie się wznosił.

Te silniki mają zaletę w stosunku do Meg taką  że przy ostrzejszym lądowaniu oś przesuwa się wzdłuż łożysk i kołpak opiera się o aluminiową wręgę rozkładając równomiernie obciążenie na kadłub. przy Megach wszystko obciąża oś , łożyska i obudowa silnika.

 

Pozdrawiam serdecznie 

Tomasz :-)


  • 0

#218 Czajan

Czajan
  • Modelarz
  • 102 postów
  • Age: 40
  • SkądTarnów / Neuruppin (DE)
  • Imię:Grzegorz

Napisano 27 czerwiec 2018 - 09:13

Mam prośbę do Was, posiadacze Silent-a z Arthobby  

Zakupiłem ostanio nie w pełni ukończonego Silenta od jednego modelarza. Ale gdzieś mu się zagubiła instrukcja do składania. 
Proszę Was o przesłania skanu instrukcji i wszystkich zdjęć montażowych ?

  • 0

#219 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 29 czerwiec 2018 - 00:36

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, szkoda że nie na temat.

Problem polega na tym, że ze względów konstrukcyjnych silnik ART należy zamontować tak, że odległość między przednim łożyskiem silnika a tyłem kołpaka wynosi 16-17 mm. (normalnie to 5-6mm) Obawiam się, że przy lekkim dzidowaniu wał się minimalnie odkształci czego nie zauważę i w następnym locie z powodu drgań wymontuje mi silnik.

Silnik  MEGA od ART różni się nie tylko wyprowadzeniami kabli ale jest o ponad 30% mocniejszy i o 17 g mniej waży, niestety ma KV dwukrotnie większe.

Oczywiście mogę kupić idealnie dopasowany silnik Reisenauera lub Schembacka ale do tego modelu to chyba przesada.

 

Pozdrawiam

Roman


Romku ,oś w silnikach ART jest wykonana ze stali utwardzanej i jeszcze nie zdarzyło się mi aby którakolwiek oś się wygięła.

Możesz być spokojny :-)

Pozdrawiam 

Tomasz


  • 0

#220 Senior XXL

Senior XXL
  • Modelarz
  • 15 postów
  • Age: 70
  • SkądOtwock
  • Imię:Roman

Napisano 29 czerwiec 2018 - 08:29

 

Romku ,oś w silnikach ART jest wykonana ze stali utwardzanej i jeszcze nie zdarzyło się mi aby którakolwiek oś się wygięła.

Możesz być spokojny :-)

Pozdrawiam 

Tomasz

Tomek za gięcie nie odpowiada siła a moment siły.  W ART ten moment gnący jest trzykrotnie większy. Wiele lat latałem śmigłowcami i zdarzało mi się zgiąć ulepszany wałek 12 mm.

Ten problem nie jest wydumany, dlatego AXI ma w ofercie silniki long gdzie długi wał podparty jest trzecim łożyskiem.

 

Pozdrawim

Roman


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: f5j, jantar, radian

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych