Skocz do zawartości


Zdjęcie

przedszkole F5J nim kupię Jantara (lub coś podobnego)

f5j jantar radian

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
219 odpowiedzi w tym temacie

#41 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 23 czerwiec 2017 - 16:23

439 EUR - jest na stronie 

http://gliders.artho...ory=50&item=489


  • 0

#42 Bax

Bax
  • Modelarz
  • 31 postów
  • Age: 54
  • SkądW-wa
  • Imię:Stan

Napisano 23 czerwiec 2017 - 18:38

439 EUR - jest na stronie 
http://gliders.artho...ory=50&item=489


Tak, czyli podobnie...
  • 0

#43 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 23 czerwiec 2017 - 18:54

Tak, czyli podobnie...

Ja osobiście lubię modele samostateczne poprzecznie.

 

Na wyższych wysokościach jak jest dobrze wyważony, można puścić drążki a model ustawia się pod wiatr jak A1

i dokładnie widać działanie termiki

Załączone miniatury

  • DSC_0351.JPG
  • DSC_0378.JPG

  • 0

#44 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1396 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 23 czerwiec 2017 - 20:26

Dzięki za informację odnośnie ceny. Czy lotki i klapy są jakoś dodatkowo usztywnione, czy tak jak w mniejszych modelach fornir góra i dół + balsa na natarciu? W Sky EV 1.7 jakie miałem po pewnym czasie lekko się wichrowały ca. 1-1,5mm pomimo wykonania skrzydła z użyciem "firmowego" lakieru z celulozą, sezonowaniu i odcięciu na samym końcu procesu wykonania skrzydła. Stąd pytanie. Kołeczki pod śrubki widzę tradycyjnie, ciekawe czy jest przewidziane łączenie dźwigarów połówek centropłata jakimś kawałkiem dopasowanej sklejki, czy też wszystko na styk + na około tkanina na żywicy. 

 

PS. Ostatni samostateczny model jaki miałem to był Easy Star. Było to i zaletą i wadą. Ładnie termikę łapał.


  • 0

#45 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 23 czerwiec 2017 - 22:23

Dzięki za informację odnośnie ceny. Czy lotki i klapy są jakoś dodatkowo usztywnione, czy tak jak w mniejszych modelach fornir góra i dół + balsa na natarciu? W Sky EV 1.7 jakie miałem po pewnym czasie lekko się wichrowały ca. 1-1,5mm pomimo wykonania skrzydła z użyciem "firmowego" lakieru z celulozą, sezonowaniu i odcięciu na samym końcu procesu wykonania skrzydła. Stąd pytanie. Kołeczki pod śrubki widzę tradycyjnie, ciekawe czy jest przewidziane łączenie dźwigarów połówek centropłata jakimś kawałkiem dopasowanej sklejki, czy też wszystko na styk + na około tkanina na żywicy. 

 

PS. Ostatni samostateczny model jaki miałem to był Easy Star. Było to i zaletą i wadą. Ładnie termikę łapał.

Witaj Piotrze,

 

Prawdopodobnie po nacięciu lotek nie zabezpieczyłeś  końcówek lotki. ja zalewam je żywicą z mikrobalonem.

Mój Evolution ma blisko 11 lat i żadnego zwichrzenia nie mam , są tylko małe pęknięcia na fornirze z mojej winy - ponieważ latałem w deszczu i niedokładnie 

je wysuszyłem.

( jutro wrzucę zdjęcia.)

Skrzydła a w zasadzie centropłat, są standardowo łączone kevlarową tkaniną na środku , ja przesączam ją niemiecką niebieską żywicą ponieważ jest rzadka i dobrze penetruje fornir.a na to jeszcze warstwa cienkiej 80 g tkaniny. 

 

W skrzydłach są węglowe dzwigary i połówki centra dodatkowo wzmocnione  dwoma sosnowymi wzmocnieniami pod śruby.

To nie są modele  F3J do wyciągarki i startu dynamicznego.

 

Budując w tej technologii kilkadziesiąt modeli ani jeden nie pękł w miejscu łączenia kevlarem. 

(Nawet ogromny 4 m Grifter którego przesadnie pociągnełem  na wyciągarce połamał skrzydła w wolnych przestrzeniach a nie w miejscu wzmocnionym tkaniną.)

Za zawias robi wklejony delaminaż  co powoduje że jest on   wieczny i przyspiesza budowę modelu w stosunku do konstrukcji z przed kilku lat.

 

Samostateczność poprzeczna dla mnie w klasie F5J jest bardzo pożądana. (Jak to ładnie ująłeś " Ładnie termikę łapie" ) Te modele mają wylatać 10-15 min z około 200 m maksymalnie.

 

Do akrobacji i wywijania fikołków w powietrzu mam Evolution.

 

Pozdrawiam

Tomasz


  • 0

#46 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 24 czerwiec 2017 - 08:57

Witaj Piotrze,

 

Prawdopodobnie po nacięciu lotek nie zabezpieczyłeś  końcówek lotki. ja zalewam je żywicą z mikrobalonem.

Mój Evolution ma blisko 11 lat i żadnego zwichrzenia nie mam , są tylko małe pęknięcia na fornirze z mojej winy - ponieważ latałem w deszczu i niedokładnie 

je wysuszyłem.

( jutro wrzucę zdjęcia.)

Skrzydła a w zasadzie centropłat, są standardowo łączone kevlarową tkaniną na środku , ja przesączam ją niemiecką niebieską żywicą ponieważ jest rzadka i dobrze penetruje fornir.a na to jeszcze warstwa cienkiej 80 g tkaniny. 

 

W skrzydłach są węglowe dzwigary i połówki centra dodatkowo wzmocnione  dwoma sosnowymi wzmocnieniami pod śruby.

To nie są modele  F3J do wyciągarki i startu dynamicznego.

 

Budując w tej technologii kilkadziesiąt modeli ani jeden nie pękł w miejscu łączenia kevlarem. 

(Nawet ogromny 4 m Grifter którego przesadnie pociągnełem  na wyciągarce połamał skrzydła w wolnych przestrzeniach a nie w miejscu wzmocnionym tkaniną.)

Za zawias robi wklejony delaminaż  co powoduje że jest on   wieczny i przyspiesza budowę modelu w stosunku do konstrukcji z przed kilku lat.

 

Samostateczność poprzeczna dla mnie w klasie F5J jest bardzo pożądana. (Jak to ładnie ująłeś " Ładnie termikę łapie" ) Te modele mają wylatać 10-15 min z około 200 m maksymalnie.

 

Do akrobacji i wywijania fikołków w powietrzu mam Evolution.

 

Pozdrawiam

Tomasz

Zgodnie z obietnicą zdjęcia  zwichrowania na płatach Evolution. po 11 latach intensywnej eksploatacji  to może 0,3 mm,

ale to bardziej od sposobu przechowywania .

Dla porównania zwichrzenie po kilku latach na płacie modelu F5B jednego ze słowackich producentów - 3 mm :-(

A i tak model super lata :-)

Załączone miniatury

  • P1010638 (1024x576).jpg
  • P1010639 (1024x576).jpg
  • P1010640 (1024x576).jpg
  • P1010641 (1024x576).jpg
  • P1010642 (1024x576).jpg

  • 0

#47 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1396 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 24 czerwiec 2017 - 10:30

Dzięki za wyczerpujące informacje i zdjęcia. Końcówki miałem zabezpieczone tkaniną na żywicę. Sky EV 1.7 można było wywijać akrobacje ze względu na małą rozpiętość. Skrzydła nigdy mi się nie złamały ani nie pękly w żadnym miejscu. Kadłuby są bardzo wytrzymałe, wiem po tym jak wbiłe model w szczyt zbocza :-) W sumie to może dobrze, że technologia się nie zmieniła. Przynajmniej wiedziałbym jak składać gdybym przypadkiem coś zakupił.   


  • 0

#48 stema

stema
  • Modelarz
  • 1510 postów
  • Age: 69
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 28 czerwiec 2017 - 14:40

Mogę już pokazać zdjęcia zestawu i jak nowy Silent wygląda.

DSC03170.JPG

DSC03171.JPG

DSC03173.JPG

Tak wygląda ze złożonymi skrzydłami

3178.JPG

A tak będzie wyglądał po montażu

util.php.jpg

I porównanie kadłubów Silenta i Jantara

3184.JPG

 


  • 0

#49 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 28 czerwiec 2017 - 16:53

Miłego składania Stefanie :-)

 

Jak chcesz aby był bardziej stateczny poprzecznie, to można podciąć uszka tak jak w Avatarze.

 

Pozdrawiam 

Tomasz


Alternatywa do serw MKS 6100

 

to trwałe Graupnery :

https://www.graupner...7-BB-9-mm/7910/


  • 0

#50 stema

stema
  • Modelarz
  • 1510 postów
  • Age: 69
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 28 czerwiec 2017 - 17:35

Dziękuję.

 


Jak chcesz aby był bardziej stateczny poprzecznie, to można podciąć uszka tak jak w Avatarze.

Jeszcze nie latał więc nie wiem co chcę. :)


  • 0

#51 leszek-bart

leszek-bart
  • Modelarz
  • 477 postów
  • Age: 55
  • SkądBiałystok
  • Imię:Leszek

Napisano 28 czerwiec 2017 - 17:47

Główna wada modeli Art-hobby to konieczność lakierowania forniru skrzydła , gdyby skrzydła były wykończone chętnych było by dużo więcej .


  • 0

#52 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1396 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 28 czerwiec 2017 - 18:35

Bo ja wiem. Po kilku złożonych modelach powiem, że to najłatwiejszy etap budowy tych modeli. Malowanie caponem szlifowanie, lakier szlifowanie itd. WIdać jak skrzydło pięknieje z każdą nałożoną i przeszlifowaną warstwą lakieru. Cieszy oko i sprawia satysfakcję. Z resztą nie wiem, czy niektóre egzemplarze skrzydeł nie są już lakierowane, a na pewno niektóre mają już odcięte lotki i wklejone zawiasy. Dam Ci znać jak odbiorę w przyszłym tygodniu Serenę.

 

Po za tym w arthobby jest co rok lepiej z realizacją indywidualnych potrzeb klientów, więc przedzwoń do sklepu, pogadaj a na pewno dostaniesz model za dopłatą z lakierowanymi skrzydłami.

 

 

[edit]  Stefan,  widzę, że statecznik pionowy Silenta sporo mniejszy, niż Jantara. Silnik chyba zamówileś z polecanych przez producenta, jaki kołpak? Ja bedę potrzebował wkrótce kołpak 35mm do termika stąd pytanie. Pamiętam, że kołpaki arthobby były drogie ale bardzo dobrze wykonane, nawet został mi jeden 32mm.


  • 0

#53 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 28 czerwiec 2017 - 19:27

Bo ja wiem. Po kilku złożonych modelach powiem, że to najłatwiejszy etap budowy tych modeli. Malowanie caponem szlifowanie, lakier szlifowanie itd. WIdać jak skrzydło pięknieje z każdą nałożoną i przeszlifowaną warstwą lakieru. Cieszy oko i sprawia satysfakcję. Z resztą nie wiem, czy niektóre egzemplarze skrzydeł nie są już lakierowane, a na pewno niektóre mają już odcięte lotki i wklejone zawiasy. Dam Ci znać jak odbiorę w przyszłym tygodniu Serenę.

 

Po za tym w arthobby jest co rok lepiej z realizacją indywidualnych potrzeb klientów, więc przedzwoń do sklepu, pogadaj a na pewno dostaniesz model za dopłatą z lakierowanymi skrzydłami.

 

 

[edit]  Stefan,  widzę, że statecznik pionowy Silenta sporo mniejszy, niż Jantara. Silnik chyba zamówileś z polecanych przez producenta, jaki kołpak? Ja bedę potrzebował wkrótce kołpak 35mm do termika stąd pytanie. Pamiętam, że kołpaki arthobby były drogie ale bardzo dobrze wykonane, nawet został mi jeden 32mm.

Piotrze do nowego kadłuba Silent-a przysłali mi kołpak fi 35 made in USA ArtHobby bajka :-)

widać go z rzutu zdjęcia porównawczego z kadłubem od Odysey-a


  • 0

#54 JacekK

JacekK
  • Modelarz
  • 839 postów
  • Age: 41
  • SkądŁódź
  • Imię:Jacek

Napisano 28 czerwiec 2017 - 20:41

Kołpaki Art Hobby to taki "state of art" jak się ostatnio często mówi. Składam akurat Endurę 2,5 też pod takie przedszkole F5J lokalne i kołpaczek to miód dla oczu.

Kawał dobrej roboty na CNC, lepszych nie widziałem... 


  • 0

#55 Shock

Shock
  • Modelarz
  • 4486 postów
  • Age: 44
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 28 czerwiec 2017 - 20:50

Może zarzucicie fotkę tych cud-kołpaczków ? ;)


  • 0

#56 stema

stema
  • Modelarz
  • 1510 postów
  • Age: 69
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 28 czerwiec 2017 - 20:56

...

[edit]  Stefan,  widzę, że statecznik pionowy Silenta sporo mniejszy, niż Jantara. Silnik chyba zamówileś z polecanych przez producenta, jaki kołpak? Ja bedę potrzebował wkrótce kołpak 35mm do termika stąd pytanie. Pamiętam, że kołpaki arthobby były drogie ale bardzo dobrze wykonane, nawet został mi jeden 32mm.

Tak i silnik i kołpak jest ArtHobby.

 

ED:

Może zarzucicie fotkę tych cud-kołpaczków ? ;)

 

Silnik to ART 1900 wg ich katalogu a kołpak to wyjątkowe "cacuszko", dzięki któremu łopatki przyklejają się po złożeniu do kadłuba.

DSC03198.JPG

DSC03200.JPG

DSC03204.JPG

DSC03205.JPG

DSC03206.JPG

DSC03207.JPG

powinienem być zadowolony. :D


Użytkownik stema edytował ten post 29 czerwiec 2017 - 05:44

  • 0

#57 AudioTone

AudioTone
  • Modelarz
  • 45 postów
  • Age: 50
  • SkądPoznań
  • Imię:Tomasz

Napisano 28 czerwiec 2017 - 23:43

Tak i silnik i kołpak jest ArtHobby.

Silnik to ART 1900 wg ich katalogu a kołpak to wyjątkowe "cacuszko", dzięki któremu łopatki przyklejają się po złożeniu do kadłuba.

attachicon.gifDSC03198.JPG

attachicon.gifDSC03200.JPG

attachicon.gifDSC03204.JPG

attachicon.gifDSC03205.JPG

attachicon.gifDSC03206.JPG

attachicon.gifDSC03207.JPG

powinienem być zadowolony. :D

Stefanie a masz Taką piękną wręgę z duralu w CNC do mocowania silnika ?


Stefanie a masz Taką piękną wręgę z duralu w CNC do mocowania silnika ?

http://www.arthobby.pl/catalog2017/#/5


  • 0

#58 stema

stema
  • Modelarz
  • 1510 postów
  • Age: 69
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 29 czerwiec 2017 - 05:52

Ta wręga dzisiaj ma przyjechać, czyli jutro mam mieć. :)


  • 0

#59 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5130 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 29 czerwiec 2017 - 06:31

Leniuchy :)
  • 0

#60 stema

stema
  • Modelarz
  • 1510 postów
  • Age: 69
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 29 czerwiec 2017 - 06:41

Leniuchy :)

?


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: f5j, jantar, radian

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych