Skocz do zawartości


Zdjęcie

FUN FLY Amper ... zainspirowany depronowym fun fly'em buduje konstrukcyjny model ... wstępnie projekt później budowa ... PLANY

przemo akrobat funfly amper elektryk fun fly balsa konstrukcyjny aerobatic

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#101 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1711 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 07 marzec 2018 - 12:59

Coś powoli drgnęło ale powoli ... klej znalazłem ale nadal czekam na przesyłkę z balsą na keson i brakującą listwę sosnową 2x3 mm na dźwigar oraz co najważniejsze folia. Przy okazji wyszło że muszę dokupić dłuższą rurkę węglową 8 mm i spróbować jakoś odkleić pręt węglowy 3 mm z kadłuba a klejony był na CA.  Tak to wstępnie wygląda na chwilę obecną ...

 

DSC05634.JPG

 

DSC05636.JPG

 

DSC05638.JPG

 

spływ to będzie listwa balsowa 4x4 mm

 

 

CDN ...


  • 1

#102 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1711 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 10 marzec 2018 - 12:29

Postęp w pracach bez żadnego szału ale coś już przybywa ... oczywiście brakło balsy 1,5 mm na górny keson więc trzeba domówić i przy okazji dłuższą rurkę węglową fi 8 mm na bagnet. Przy okazji podwozie przejdzie "lifting" tzn zostanie wygięte od nowa. Mam zamiar zrobić mniejsze bo na obecnym wygląda ciut karykaturalnie według własnej opinii.

 

DSC05641.JPG

 

DSC05642.JPG

 

DSC05643.JPG

 

tradycyjne CDN ...


  • 0

#103 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1711 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 29 marzec 2018 - 18:18

                                                 OBLOT

                                              Amper mk 3 

                           skrzydło trapezowe i profil NACA 64012

 

No to można powiedzieć że wersja mk 3 zakończona i oblatana :)

 

Nowe skrzydło okazało się jednak o wiele lepsze jak gruby profil fun fly'owski ... oczywiście to moje odczucie. Model może latać dużo wolniej jak na pierwszym skrzydle nie obawiając się że zaraz przepadnie. I co najważniejsze wyłączając silnik lot ślizgowy jest o wiele lepszy i model może spokojnie lądować bez silnika ... dzisiaj przetestowane. Lot plecowy niestety trzeba podtrzymać na wysokości. 

Obecna wersja do lotu waży 870 gram razem z pakietem 3S 1800 mah co daje mi obciążenie płata 33 g/dm2.

 

20180329_172235.jpg

 

filmu brak gdyż oblot bez świadków ;)

 

Co do poprawek mówiłem, że muszę poprawić podwozie tzn zrobić ciut mniejsze bo obecne jest dość długie przy lądowaniu działa jak sprężyna i delikatnie się dzisiaj odkształciło ...

 

20180329_175618.jpg

 

Robiąc nowy płat postanowiłem na końcowe żebra dodać nakrętki kłowe i poeksperymentować z wingletami 

 

20180325_104950.jpg

 

20180325_105007.jpg

 

Winglety zrobione ze sklejki 1,5 mm obustronnie za laminowane tkaniną (dość cienka ale nie pamiętam jaka gramatura ) ... na zdjęciu brak laminowania, gdyż była to przymiarka. Dzisiaj latałem przy dość sporym wietrze i przy zamocowanych wingletach miałem wrażenie, że model dużo bardziej reaguje na wiatr ... wylądowałem wykręciłem i polatałem bez ... wrócę do nich jak pogoda się poprawi. Winglety rysowane na szybko na kolanie, kierowałem się zdjęciami znalezionymi w sieci.

 

Jak będę miał okazję to film wstawię a na chwilę obecną musicie wierzyć na słowo ;)


  • 0

#104 leszek-bart

leszek-bart
  • Modelarz
  • 520 postów
  • Age: 55
  • SkądBiałystok
  • Imię:Leszek

Napisano 29 marzec 2018 - 18:41

Moim zdaniem winglety powinieneś przenieść bardziej do tyłu , na wysokość lotek . no i wykonać je z balsy zalaminowanej , a nie ze sklejki . końcówki skrzydła powinny być jak najlżejsze . Co do podwozia to pewnie krótsze nieco golenie będą mniej się wyginać no i masa modelu się zmniejszy .


  • 1

#105 madrian

madrian
  • Modelarz
  • 2023 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Adrian

Napisano 29 marzec 2018 - 19:14

Przy tej konstrukcji podwozia i wielkości modelu, oszczędność wagi z tytułu skrócenia goleni, będzie mieć wymiar symboliczny, a nie użyteczny.

Sugerowałbym w 1/3 lub w połowie wysokości goleni zamocować jakiś stabilizator, który zmniejszy odkształcenie statyczne.

 

Może to być nawet kawałek napiętej nieco gumy modelarskiej, który by ściągał golenie przy postoju, a pracował pod dodatkowym naciskiem.

Mogą też być amortyzatory gumowe, na wzór samolotów z lat 30-tych, od nasady goleni do końcówki goleni przeciwległej. 

Trzeba by tylko wymyślić jakieś zaczepy w tych miejscach.


  • 0

#106 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1711 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 29 marzec 2018 - 20:14

Moim zdaniem winglety powinieneś przenieść bardziej do tyłu , na wysokość lotek . no i wykonać je z balsy zalaminowanej , a nie ze sklejki . końcówki skrzydła powinny być jak najlżejsze . Co do podwozia to pewnie krótsze nieco golenie będą mniej się wyginać no i masa modelu się zmniejszy .

Co do przeniesienia wingletów to jak najbardziej skorzystam ... obecne winglety ważą oczywiście jedna sztuka 4 gramy ... może i balsowe mogły by być lżejsze ... spróbuje zrobić nowe z przeniesieniem ich do tyłu i z balasy 1,5 mm oczywiście laminując je. Co do krótszych golenie to jestem tego samego zdania. Dziękuje za sugestie :)

 

 

Przy tej konstrukcji podwozia i wielkości modelu, oszczędność wagi z tytułu skrócenia goleni, będzie mieć wymiar symboliczny, a nie użyteczny.

Sugerowałbym w 1/3 lub w połowie wysokości goleni zamocować jakiś stabilizator, który zmniejszy odkształcenie statyczne.

 

Może to być nawet kawałek napiętej nieco gumy modelarskiej, który by ściągał golenie przy postoju, a pracował pod dodatkowym naciskiem.

Mogą też być amortyzatory gumowe, na wzór samolotów z lat 30-tych, od nasady goleni do końcówki goleni przeciwległej. 

Trzeba by tylko wymyślić jakieś zaczepy w tych miejscach.

Co do wagi się zgodzę ... robiąc mniejsze podwozie z drutu zyskam może 2 do 4 gramów przy dobrych wiatrach. Z drugiej strony dodawanie stabilizatora to i może rozwiązanie ale to takie ciut kombinowanie, którego oczywiście nie wykluczam ;)

 

Przy fun fly Energy, któregoś tam kiedyś zbudowałem na łamach naszego forum w pierwszej kolejności zrobiłem podwozie o wiele za duże czyli takie jak poniżej 

 

energy przed.jpg

 

Stwierdziłem wtedy, że model wygląda karykaturalnie w zasadzie jak teraz Amper (za duża przerwa w modelarstwie :P ) no i zrobiłem nowe

 

energy po.jpg

 

smuklejsze i przy wadzę w sumie identycznej co Amper zdawało egzamin, znaczy nie odkształcało się choć pewnie straciło na amortyzacji. Zakombinuje najpierw tak, a jak by nie zdawało egzamin spróbuje wykorzystać pomysł amortyzatory z gumy.


  • 0

#107 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1711 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 30 marzec 2018 - 10:20

Podwozie nowa odsłona ... skrócone, w sensie rozstaw kół został zmniejszony a wysokość została ta sama, obecnie jest o wiele sztywniejsze jak poprzednie. Jak pogoda wytrzyma do końca dnia to dzisiaj nastąpią kolejne loty ;)

przed zmianą 

DSC05213.JPG

 

i po zmianie ... nie wygląda już tak śmiesznie jak poprzednio

 

DSC05711.JPG

 

DSC05716.JPG


  • 0

#108 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1711 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 01 kwiecień 2018 - 17:21

Z planowanego testowania podwozia nici więc zabrałem się za nowe winglety ...
20180401_115154.jpg

A tutaj laminowanie wingletów czyli dwa kawałki płyty meblowej "powleczonej" streczem tak żeby się folia nie pozwijała. Winglety pokryte obu stronnie tkaniną szklaną ... jutro odrywam kanapke ... powinno być dobrze ;)

Załączone miniatury

  • 20180401_180950.jpg

  • 0

#109 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 02 kwiecień 2018 - 13:48

Projektu modelu Amper gratuluję ale czy w tle jakiś duży akrobata typu Su widnieje? Uchyl Przemo rąbek tajemnicy.
  • 0

#110 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1711 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 02 kwiecień 2018 - 14:01

Dzięki Rafał ;) w tle to Yak 54 z epo rozpiętość 1.5 m. W trakcie kompletowania wyposażenia brakuje mi tylko regulatora i pakietu 4S do niego i jak mi się spodoba taka rozpiętość to trzeba będzie przebranżowić :P

 

EDIT ...

 

Winglety skończone ... wcześniej sklejkowy ważył 4 gramy balsowy waży 2 gramy 

 

DSC05737.JPG

 

DSC05739.JPG

 

po świętach pogoda pozwoli to się oblata ;)


Użytkownik przemo edytował ten post 02 kwiecień 2018 - 17:40

  • 1



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przemo, akrobat, funfly, amper, elektryk, fun fly, balsa, konstrukcyjny, aerobatic

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych