Skocz do zawartości

Hamownia TURNIGY.


Irek M
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy może ktoś z Was używa tej hamowni? Użyłem tego dziś pierwszy raz. Niby błąd pomiaru znikomy ale jakoś wynik słabiutki. Dla przykładu : silnik c 3536 kv1000 (?) śmigło APC 10x4,5 pakiet 4s wynik : 22,34 A  15,53 V   300 W  ciąg 1,22kg.

Natomiast wg producenta pobór max 30A,  moc 480W śmigła 9,5x5 10x6  11x5. Czyli nawet nie zbliżyłem się do granicznych wartości nawet na śmigle 11' dla 4s.

I teraz zastanawiam się czy to raczej silnik słaby - nie mogę do modelu wstawić śmigła większego niż 10'' czy może wskazania nie są zbyt dokładne - do tej pory ciąg mierzyłem mocując silnik do zwykłej wagi uchylnej.

 

post-14330-0-74391200-1499017740_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Regulator 50A ciągłej pracy więc za słaby nie jest. Do testu wymontowałem z innego modelu, którym latam. Być może wszystko jest OK, chciałem tylko potwierdzenia użytkowników jeśli tacy są :). Ma napędzać - silnik nie hamownia :D-  model Volantex Predator V2, którego według instrukcji masa do lotu to 1050g. Ale to chyba bardzo lekka wersja bo te modele są pod długie loty FPV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy bardziej Ci zależy na dokładności pomiaru mocy czy na ciągu, ale aby skalibrować, a raczej sprawdzić urządzenie musisz się trochę pobawić:

-aby skalibrować (sprawdzić siłę ciągu) musisz przykręcić podstawę do pionowej powierzchni np. ściany lub szafki i powiesić jakąś znaną masę zamiast silnika. Lub jeśli masz bloczek możesz na jakiejś w miarę nieważkiej lince zawiesić tą masę poprzez bloczek.

-aby sprawdzić wskazywaną moc to albo podpiąć pod ten sam napęd jakiś logger np. eagle tree albo chociażby miernik (przy małych prądach).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek - myślisz, że instrukcja obsługi tej hamowni zawiera taką procedurę jaką opisałeś? Nie mam jej ale nie sądzę by tak było.

Marek - na fotce widać, że jest podpięty i miernik więc wszystkie parametry poza obrotami mam na bieżąco. Mnie chodziło tylko o to czy elektroniczny pomiar ciągu jest równoważny z mechanicznym. ale jeśli piszesz , że jest wystarczający to OK ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmierzyłeś może obroty silnika?

Czy silnik jest ciepły?

 

Wygląda na to, że daleko mu do obliczeń wg eCalca:

 

Powinien mieć ok 1.7kg ciagu przy 30A - mowa o ciągu statycznym. chociaż eCalc raportuje też stall thrust na poziomie 1.48kg 

 

Moze to nie 3536 ? Tylko cos mniejszego - np 2830 - bo pomiary wskazują na takowe (1.16kg ciagu przy 20A)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek - myślisz, że instrukcja obsługi tej hamowni zawiera taką procedurę jaką opisałeś? Nie mam jej ale nie sądzę by tak było.

Marek - na fotce widać, że jest podpięty i miernik więc wszystkie parametry poza obrotami mam na bieżąco. Mnie chodziło tylko o to czy elektroniczny pomiar ciągu jest równoważny z mechanicznym. ale jeśli piszesz , że jest wystarczający to OK ;).

Mi nie chodzi o to, że instrukcja wskazuje na taką procedurę. Pytasz się czy wskazania są ok, a ja Ci wskazuję drogę, aby sprawdzić przyrządy pomiarowe. Bo często mogą sporo przekłamywać i warto to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz wyjaśniam, że pytanie dotyczyło opinii użytkowników, a nie moich pomiarów. Jest tu funkcja tarowania więc każda zmiana masy silnika mierzonego jest "zerowana".

Tak więc dziękuję za wypowiedzi ale nie ma sensu ciągnąć dalej tematu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Michał Pielaszkiewicz - do Ciebie jako jedynego z respondentów posiadającego tę hamownię mam najwięcej pretensji!!! :DWczoraj kolejny raz używałem hamowni i wielkie zaskoczenie - posiada pomiar pamięci! Wcześniej jego brak przedstawiałem jako minus. Wystarczy przytrzymać ostatni przycisk troszkę dłużej i pamięć jest zapisana. skorą ją masz Michał to powinieneś o tym wiedzieć ;)

Sprawdzając inne silniki pomiary są bardzo zbliżone do tych uzyskiwanych zwykłą wagą uchylną.

Dziś trafił do mnie Redox 2000/900, który powinien mieć ciąg stat. 2kg na 4s i śmigle - 9-10cali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.