Skocz do zawartości

wymiana pakietu na większy - jak nie przedobrzyć?


yugodriver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Posiadam samolot: http://www.emodel.pl/hobbyzone-super-cub-lp-rtf-electric-p-2078.html do którego oryginalnie zamontowany jest pakiet http://www.parkzone.com/Products/Default.aspx?ProdID=PKZ1033

 

Parametry pakietu:

Typ: Lithium Polymer
Pojemność: 1300mAh
Napięcie: 11.1V
Długość: 70.0mm
Szerokość: 37.0mm
Wysokość: 21.0mm
Prąd ciągły : 15C
prąd maksymalny : 20C
 
Jaki pakiet o większej pojemności mogę kupić, tak żeby samolot nie stał się zbyt ciężki i mógł normalnie latać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

w zależności od miejsca w kadłubie i środka ciężkości:*

https://abc-rc.pl/akumulator-gens-ace-tattuu-1550-3s-75c-11-1v

https://abc-rc.pl/akumulator-kryptonium-1800mah-li-pol-11-1v

https://abc-rc.pl/akumulator-kryptonium-2200mah-li-pol-11-1v

 

jak masz miejsce a wagi Ci przybędzie na tyle ze musisz zmienić położenie pakietu bo leci mu SC to przesuwasz pakiet.

jak nie masz miejsca na większy pakiet to kupujesz taki który się zmieści.

 

poszukaj sobie pakietu zbliżonego do posiadanego. bo podejrzewam ze i 2200mAh Ci tam wejdzie, wagi przy będzie nie dużo - pamiętaj o SC.
 

podane pakiety są pierwszymi z wyników google - przykłady, nie jest to reklama ani nic w tym rodzaju*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz robić testy, stopniowo dociążając samolot. Inną sprawą jest dość niski parametr C (20C/15C) w obecnie posiadanym pakiecie, wystarczy ale niekiedy 40C jest w niewiele wyższej cenie, a będzie zwykle trwalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pożyczyłem od kolegi pakiet 2200mAh ale niestety wystawał poza kadłub. Samolot oderwał się od ziemi bez najmniejszego problemu. Postanowiłem, że kupię pakiet zbliżony wielkością od oryginału. Kupiłem http://riku.pl/towar/p/id/95332/kontekst/4148/ Jak będzie mi mało to najwyżej kupie drugi taki i podłączę równolegle.

 

Dzięki za pomoc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pakiecik kupiłeś.

Latał mi taki dwa sezony.

Można częściej wymienia pakiet, niż wozić /latać z dwoma. Między 7-15 minut lotu to normalny czas przy dwóch pakietach może wejdzie Ci że dwie trzy minuty więcej. Bo wagę trzeba dźwignąć. Jak chcesz latać długo i spokojnie to nie elektrykiem. No chyba że szybowiec to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jak chcesz latać długo i spokojnie to nie elektrykiem. No chyba że szybowiec to co innego.

cóż -już dawno dawno temu -około roku 2000  latałem elektrykiem  i to nie szybowcem około 1 godziny.  a dostęp do części był gorszy.

teraz tym bardziej się da loty na godzinę -to troszkę już skomplikowane w elektryku jednak można.

 

loty na pól godz to całkiem spoko można. jednak niekoniecznie modelem zabawką...

ile ważą Twoje pakiety? bo może przejść na pakiet robiony z cylindrycznych 18650 sony VTC6 -3 cele (11,1V) będzie ważył około 150 g i mia około 3000mAhł -przy zapewnieniu chłodzenia spoko da radę przy niezbyt wysilonym napędzie. -i będzie dłuuuugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że nie da rady gaz na 10% itp??

Uśredniam czasy podawane przez producentów. Z reguły widzi się w zestawach artf /rtf podany czas lotu. Chyba nie widziałem więcej niż 20 minut.

I takie czasy są mi zbliżone. Zapewne bardziej doświadczony pilot wyciągnie dużo więcej czasu lotu.

 

18650 to dobry pomysł tylko trzeba sprawdzić wydajność prądowa aby przypadkiem nic nie usmażyć. A i chłodzenie musi być lepsze.

Zrobienie takiego pakietu z 18650 jest bardzo proste. Na YT masa filmików. A nawet pozyskanie pakietów (za darmo) jest proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakietów 18650 za darmo się raczej nie pozyska.totalnie nie ta klasa ogniw. za darmo to nawet w łeb nie dadzą -wezmą portfel i komórkę...  za darmo to można znaleźć złomy ogniw...

 

Chłodzenie -wskazane minimalnie lesze niz przy li-pol -jednak różnicę nie są drastyczne.

 

Te naście lat temu -model niby pylona -niby -bo miał około 10-15% zwiększoną rozpiętość -w rzeczywistości troszkę przesuwało go to z pylona w stronę szybkiej małej akrobatki.

Pierwotnie na speed 480 i pakiet 7x AR500 (ni-cd sanyo 500mAH -8,4V) -latał jakieś 5-6 minut.

Po zmianie szczotkowego speed na samodzielnie robiony CD  - silnik o parametrach o których większość producentów do dziś może marzyć i pakiet 2sli-jon około 1500mAh -waga napędu i modelu spadła, moc-ciąg i sprawność wzrosły znacznie -podobnie ilość energii na pokładzie... -czas lotu w miarę spokojnego skoczył na godzinę  -czas wariowania i kręcenia na 25minut.

 

Teraz w zeszłym sezonie -dla krewniaka reanimowałem/składałem uszkodzonego easy glider.

 z pakietem  6 ogniw  PANASONIC NCR18650PF 2900mAh Li-ION   -3s2p model latał powyżej godziny...  kąt wznoszenia około 45 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.