Skocz do zawartości

Skywalker 20A


KubalaWWL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie (a może i Panie?)

 

Kupiłem używanego Graupner Viper Jet 720. Silnik w nim zastosowany obsługiwany jest przez regulator Skywalker 20A.

Dodaję też plik w załącznikach, jednak gdyby ktoś bał się pobierać, po wpisaniu w google "skywalker 20a manual", pierwszy link będzie dokładnie do tej samej instrukcji.

 

Więc przechodząc do sedna sprawy, chcąc sprawdzić działanie samolotu w domu - podłączyłem go pod odbiornik FrSKY V8R4 (odbiornik zbindowany, sprawny - działający wcześniej w innym modelu), oraz pakiet Li-Po 7,4v 25C (poprzedni właściciel korzystał z baterii 3 celowej).

 

Serwa działają poprawnie, a regulator zachowuje się w następujący sposób:

Wydaje z siebie dźwięk 123 (od najniższego do najwyższego tonu), potem następuje około 7 sekund przerwy, a potem otrzymujemy krótkie piknięcia w regularnym 2 sekundowym odstępie.

 

Według manuala jest to ta sytuacja:

 

Trouble:

After power on, motor does not work, such an alert tone is emitted: “beep-, beep-, beep- ”(Every “beep-” has a time interval of about 2 seconds)

Possible Reason: 

Throttle signal is irregular. 

Action:

Check the receiver and transmitter.

Check the cable of throttle channel.

 

Sytuacja ta dzieje się niezależnie od tego czy idąc zgodnie z manualem chcę przeprowadzić normal startup procedure, czy też Throttle range setting, a od tego zacząłem, ponieważ "Throttle range should be reset whenever a new transmitter is being used".

Wcześniej w manualu podana jest też informacja "Note: Please make sure the throttle curve is set to 0 when the throttle stick is at bottom position and 100% for the top position."

Używam Taranisa X9D plus, i nie jestem pewien czy ich 0 odpowiada zerowemu położeniu drążka czyli sygnałowi gdzieś około 1 milisekundy (tutaj dokładnie 988us), czy chodzi o 0 położenie jako sygnał 1,5 milisekundy (ale to i tak nie ma znaczenia bo maksymalnym nie mogę wejść do trybu programowania). 

 

Ważna jest też informacja myślę, że poprzedni właściciel odpalał przy mnie sprzęt więc sam regulator i silnik są sprawne.

 

No i tutaj dochodzimy do sedna sprawy - w czym może leżeć problem? Mam jakieś tam hipotezy, być może durne - ale jestem w tej dziedzinie amatorem więc proszę o konsultację.

 

1. Czy ten regulator zaprogramowany na poprzedni odbionik przykładowo nie chce mnie wpuścić do trybu programowania bo mój maksymlany (jak i minimalny) zakres drążka (sygnał 2012 mikrosekund) nie odpowiada temu co dostawał z poprzedniej aparatury? (wątpię)

 

2. A może jest to objaw tego, że regulator zapamiętał sobie 3 celową baterię, i teraz gdy dostaje napięcie około 8V z dwóch cel, to po prostu robi cut-off bo wykrywane napięcie jest za niskie? To mi się wydaje bardziej prawdopodobne - jednak nie posiadam pakietu 3 celowego by na chwilę obecną to sprawdzić. Czy w takim razie nie da się już przestawić go na dwie cele? A może to zupełnie inny problem? 

 

Dzięki i pozdrawiam :)

 

 

skywalker+40A.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Problem solved 

 

Jak zwykle problem okazał się być mniej złożony niż jawił się w rzeczywistości. Zdobyłem pakiet 3s, podłączyłem i ku mojemu zaskoczeniu wciąż nic nie działało  :rolleyes:

Winowajcą zainstniałej sytuacji okazał się być prawdopodobnie cyjanoakryl. Poprzedni właściciel lubił sklejać złącza klejem, gdy wypinał odbiornik coś musiało wpaść do pinu z przewodem sygnałowym pomiędzy regulatorem a odbiornikiem, co powodowało brak przepływu sygnału. Rozwiązaniem okazała się po prostu wymiana wtyczki regulatora  :lol:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.