Skocz do zawartości

Podwozie w latającym skrzydle.


sp350D
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Skrzydło jest tymczasem w fazie projektu do realizacji "na zimę".

Jeszcze nie zdecydowałem czy silnik z przodu czy z tyłu. Chciałbym użyć silnik turnigy 3536/1000 i pakiety 3S 2200-2700.

Skłaniam się do umieszczenia silnika z przodu, + składane śmigło bo wtedy powinna się całość lepiej wyważyć.

Nie zamierzam latać FPV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić koncepcję empirycznie.

Dotarły rdzenie styropianowe wraz z negatywami.

 

post-19350-0-75923400-1510336717_thumb.jpg

post-19350-0-04166000-1510336719_thumb.jpg

post-19350-0-30292600-1510336720_thumb.jpg

 

Wstępna koncepcja jest następująca:

Skrzydło o rozpiętości 1600mm

Rdzeń styropianowy pokryty balsą 1.5mm i pod balsą tkanina 22 g/m. "Kanapka" klejona na soudal.

Kadłub konstrukcyjny balsa, sklejka, listwy sosnowe, zaprojektowany tak aby udało się zastosować napęd przedni albo tylny.

Podwozie 3 kołowe mocowane na goleniach z drutu (jak w FunCubie) do startu z trawy - jedno koło z przodu i dwa z tyłu.

Skrzydło dzielone, na bagnetach dla ułatwienia transportu.

Całość pokryta folią typu Oracover.

Napęd:

Turnigy 3536 1000kV

Lipo 3S 2200-2700 mAh

ESC 40A Hobbywing BEC 3A

Serwa:

2x standard.

Sterowanie:

FrSky X6R + telemetria - czujnik napięcia pakietu zasilającego.

 

Poproszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję standard czyli napęd z tyłu. Chociaż przy takim napędzie będziesz miał problemy ze startem z ręki w przypadku jak podwozie nie zda egzaminu.

 

Nie do końca rozumiem po co robisz je aż tak pancerne. Jeszcze  po co ta folia? Nie wystarczy tylko fornir?

Przy wielkości skrzydła 1,6m nie jestem pewny czy jest potrzebne rozkładanie go. 1,6 m w całości wchodzi do większości samochodów, chyba, że masz tico.:)

Do skrzydła nie jest potrzebny dodatkowo kadłub (centropłat) a jeżeli już to dlaczego nie ma być ze styropianu?

Serwa standard są trochę duże i ciężkie wystarczą 4g tower pro MG90s z metalowymi trybami. Wtedy BEC 3A w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podwoziu w skrzydle ważną rzeczą jest dobrze stawienie podwozia tak aby przednie kółko nie skręcało samoczynnie. Robiłem  testy z podwoziem w skrzydle i szybko zrezygnowałem. Druga sprawa to duże prawdopodobieństwo uszkodzenia skrzydła podczas lądowania, na podwozie będą wywierane bardzo duże siły tym bardziej w trawie.

 

Serwa MG90S sprawują się  bardzo dobrze sam ich używam, lekkie i mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja swoje dwumetrowe skrzydełko wyrzucam z ręki. Z początku z pracującym silnikiem ( tylko dwie blizny na wierzchu dłoni; zostaną na zawsze :) ), teraz silnik włączam tuz po wyrzucie, choć to opcja bardziej ryzykowna. Czekam na pas startowy, wtedy zbuduję wózek. Wózek wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem czas żeby wykonać kieszenie na 8mm bagnety, które zamierzam wkleić w skrzydło na Soudal.

post-19350-0-17238700-1517143521_thumb.jpg

Do wykonania użyłem:

  1. rękaw szklany 12mm
  2. epidian, utwardzacz
  3. słoiczek, patyk do mieszania
  4. rurka aluminiowa 8mm 1m
  5. drut 4mm 1m
  6. papier do wypieków
  7. pasta do podłogi
  8. do odmierzania kleju i utwardzacza strzykawki 10ml i 2ml
  9. niezbędne są nożyczki, rękawiczki jednorazowe, ręcznik papierowy i butelka piwa, którą należy opróżnić przed przystąpieniem do pracy i pustą wykorzystać jako stojak.

2 paski papieru do pieczenia o szerokości 4cm skleiłem żeby uzyskać właściwą długość uchuporem.

Papier na drucie o średnicy 4mm zwinąłem w rurkę.

Rurkę aluminiową posmarowałem 3 krotnie pastą pozostawiając za każdym razem na 10 min do przeschnięcia.

Na rurkę aluminiową nałożyłem rurkę z papieru do wypieków.

Koniec papieru o.k. 10mm włożyłem (zawinąłem) do wnętrza rurki aluminiowej.

Całość ponownie posmarowałem pastą - papier przylegał do rurki.

Rękaw szklany uciąłem z 20% naddatkiem.

Na końcu zawiązałem supeł i naciągnąłem na rurkę aluminiową pokrytą papierem.

Żywicę i utwardzacz odmierzyłem za pomocą strzykawek. Przy czym żywica jest gęsta więc wyjąłem tłok i wlałem do strzykawki  5ml, po czym włożyłem tłok i wycisnąłem do naczynia. Utwardzacz jest rzadki więc można wciągnąć go do strzykawki 0,6ml.

Po starannym wymieszaniu kleju nałożyłem go na rękaw szklany, rękami w rękawiczkach rozprowadzając po całej powierzchni. Szkło przesącza się dość łatwo - przez przesączony rękaw prześwituje brązowy papier.

Następnie ręcznikiem papierowym usunąłem nadmiar kleju ściągając go od strony supła, jednocześnie rękaw wyprostował się i przyległ ściśle do rurki.

Całość została wstawiona do butelki po piwie i stojąc pionowo utwardzała się przez 12 godzin.

post-19350-0-23159300-1517148533_thumb.jpg

Bez większych trudności udało się laminowaną rurkę ściągnąć z aluminiowej wraz z papierem po czym pozwoliłem się laminatowi utwardzać przez kolejne 12 godzin.

Następnie po ucięciu dremelem końcówek drutem wypchnąłem zbędny papier.

Uzyskana tą metodą rurka jest cienka, dość sztywna i waży 1,42g/10cm.

Wykonałem 3 rurki o długości 40, 65 i 72cm, do przycięcia na pożądany wymiar.

Bagnet z rurki węglowej 8/6mm mieści się w nich bez znacznego luzu.

post-19350-0-91702300-1517146069_thumb.jpg

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza się ale jak ma się gdzie startować :)

Jedyna możliwość to jedno z przodu i dwa z tyłu najlepiej każde na 3/4 skrzydła.

 

Taki układ (2 z przodu, a jedno z tyłu) to nawet trudno sobie wyobrazić. :)

 

Marek, no nie tak do końca, przykład:

 

plany: borysko_tailless.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Prace nad skrzydłem po dość długiej przerwie wznowiłem.

Jak jest lato, pogoda zawsze lepiej latać niż budować. Idzie zima więc szanse na dokończenie wzrosły.

Rdzeń styro zostanie pokryty balsą zgodnie z procedurą:

http://www.mackrc.net/patternwings2/index.htm

Wkleiłem żeberka, węglowy dźwigar, przygotowałem gniazda serw,  łączniki skrzydeł i balsowe pokrycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.