Skocz do zawartości

Moduł zapłonowy FALKON


radziu45
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest realizowany elektronicznie w zależności od obrotów. Magnes należy ustawić w stosunku do czujnika Halla; czyli jeśli tłok jest w górnym zwrotnym punkcie to magnes powinien znajdować się 20 - 30 stopni za czujnikiem.

 

Może Ci to pomoże.

 

http://falkon.cz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest realizowany elektronicznie w zależności od obrotów. Magnes należy ustawić w stosunku do czujnika Halla; czyli jeśli tłok jest w górnym zwrotnym punkcie to magnes powinien znajdować się 20 - 30 stopni za czujnikiem.

 

Może Ci to pomoże.

 

http://falkon.cz/

Dzięki za odpowiedz .

Szukałem na stronie ale tam nie ma konkretnego opisu ile stopni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam silnik MVVS i zapłon VALACH EMZ1 , u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu to 5 st a na piaście są dwa magnesy umiejscowione co 180 st. Czeska myśl techniczna może się różnić od chińskiej i o położenie czujnika względem tłoka trzeba zapytać posiadaczy silników ZDZ.

post-7444-0-69415000-1507355631.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej tak - pokręcił

Stanisław jeżeli tak twierdzisz to napisz swoją wersje .

Opis jest taki .

Ustawić tłok w GMP następnie nie ruszając położenia wału korbowego ustawić czujnik tak aby przeskoczyła iskra na świecy , dokręcić śruby od czujnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiam tak jak napisałeś tyle że tłok jest ustawiony około 3,5 mm przed GMP.

Tę odległość mierze suwmiarką po wykręceniu świecy zapłonowej. 

Ok tylko jak tak zrobisz w silniku np. 20 cm który ma skok tłoka 25 mm to kont zapłonu wyjdzie przykładowo 5 stopni , a jak zrobisz to samo w silniku 80 cm który ma 45 mm skok tłoka to wyjdzie coś innego bo na 180 stopni obrotu wału przypada 45 mm suwu tłoka a na jeden minimetr jest 4 stopnie a w przypadku skoku 25 mm na jeden minimetr suwu tłoka przypada 7,2 stopnia .

Czyli w silniku o skoku 25 mm kont zapłonu masz 25,2 stopnia a w przypadku skoku tłoka 45 mm kont zapłonu masz 14 stopni , to trochę nie tak .

W przypadku zapłonów RCEXl producent podaje zapłon statycznie 30 stopni przed GMP bez względu na pojemność silnika , FALKON pokazuje obrazkową animacje ustawienia nie pisząc nic że taka pojemność tak a taka inaczej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiam tłok w GMP i przekręcając wał pod obroty silnika opuszczam tłok o tę wartość . 

Nigdy się nie zagłębiałem w kąty wyprzedzenia zapłonu w różnych firm .Czy to są kosiarki czy też inne dwu takty detonacja mieszanki paliwowej musi nastąpić przed GMP .Taka teoria do tej pory sprawdza się  Gdzie  jest umieszczony czujniki jest to widzi misie konstruktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiam tłok w GMP i przekręcając wał pod obroty silnika opuszczam tłok o tę wartość . 

Nigdy się nie zagłębiałem w kąty wyprzedzenia zapłonu w różnych firm .Czy to są kosiarki czy też inne dwu takty detonacja mieszanki paliwowej musi nastąpić przed GMP .Taka teoria do tej pory sprawdza się  Gdzie  jest umieszczony czujniki jest to widzi misie konstruktora.

Wszystko się zgadza że zapłon ma nastąpić przed GMP ale to już elektronika załatwia , a samo ustawienie czujnika to już manualnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.