Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik Extra 330SC


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 donia

donia
  • Modelarz
  • 6 postów
  • Age: 42
  • SkądWrocław
  • Imię:Tomek

Napisano 20 październik 2017 - 13:19

Cześć,

 

zanabyłem coś takiego: https://www.multiple...uckmann-edition .

Producent proponuje swój silnik, o którym nic nie wiadomo:

https://www.multiple...tz-extra-330-sc, którego nie mam i raczej nie chcę mieć, bo chcę pędzić całość na 4S.

 

I tu zaczynają się dziwne rzeczy, których nie rozumiem.

Producent podaje wagę silnika 120g, jak patrzę na silniki 3520 (takie ma oznaczenie silnik MPX - jeśli to coś znaczy), to oscylują one wokoło 200g.

Silnik powiedzmy 140g nie obsłuży (wg. eCalca) zalecanego śmigła 14x7 (swoją drogą duże dość).

Szukałem silników i śmigieł do nich dających co najmniej 2300g ciągu, co przy wadze modelu ok. 1400g chyba by dało radę coś pokręcić.

Wszystko dające większy ciąg jest już sporo cięższe.

Stanęło wg. moich gdybań i eCalca na Emax GT 2820-6 (985kv) lub Sunnysky X2820 (920kv).

Tylko ja całe życie helikopterowy byłem i tam z pamięci dobierałem osprzęt, a tu się poddaję.

Zatem pytanie do kolegów i koleżanek modelarzy czy właściwie dedukuję, czy nie.

Może zupełnie innego rodzaju silnika powinienem szukać, może jeszcze niższe kv?

 

pomożecie? :)

 

pzdrv,

 

 


  • 0

#2 michal888

michal888
  • Modelarz
  • 235 postów
  • Age: 24
  • SkądRzeszów
  • Imię:Michał

Napisano 20 październik 2017 - 14:08

Mam ten model. Też chciałem ten model puscić na 4s , problem się pojawia kiedy założymy śmigło 12x6 - nijak się to ma.. 

Jest zaprojektowany pod śmigło 14 cali .Ma pękaty kadłub i kołpak.. i do tego śmiesznie wygląda.  Jak duży musi być motor żeby na 4s kręcić śmigłem 14x7 , jaka będzie jego waga..

 

Ja mam :

Ray 3548 - 900 kv   on waży około 160 g na papierze

lipol 3s 2300 mah Gens Tattu

śmigło 14x7 

 

latam ostre 3D i nie mam ani za dużo , ani za mało mocy - jest ok 

do tego taniocha silnik. 

 

podobne parametry bedzie miał :

AXI 2820/14 V2 

 

oba można puścić na 4s ze śmigłem 12x6 

 

 

edit: 

coś znalazłem jeszcze:

http://www.espritmod...l-motor-v3.aspx


  • 0

#3 donia

donia
  • Modelarz
  • 6 postów
  • Age: 42
  • SkądWrocław
  • Imię:Tomek

Napisano 20 październik 2017 - 18:30

Cześć,

 

dzięki za kilka słów.

Jeszcze zastanawiam się nad Sunnysky 2840-800kv, wg. ecalca daje ok. 3kg ciągu i wytrzyma śmigło 13x7 przy 4s, a przy śmigle 14x6 tak na styk.

 

 

A nie miałeś kłopotów z wyważeniem?

 

 

pzdrv,


  • 0

#4 michal888

michal888
  • Modelarz
  • 235 postów
  • Age: 24
  • SkądRzeszów
  • Imię:Michał

Napisano 20 październik 2017 - 19:44

Nie , jest dobrze. Daję lipola maxymalnie do tyłu i mam wyważenie takie jak do latania 3D .

Serwa dałem takie jak producent kazał . 

Moje propozycje silnikowe są takie jak ktoś już stosował , między innymi z niemieckiego forum modelarskiego, lub jakiś zawodnik miał w podobnym modelu i widziałem na żywo jak to lata - dlatego takie opcje wydają mi się najbardziej wiarygodne, no i to co sam posiadam . 

O tym co podałeś się nie wypowiadam, bo nie znam . 

Silnik silnikowi nie równy.

Fajnie jest złożyć samolot na takim osprzęcie jakie dedykuje producent do danego modelu .

W ten sposób omijamy tak na prawdę szereg problemów .

Przykładowo : innych silnik - inne wymiary geometryczne- inny kąt wychylenia -dodatkowe regulacje

                                            -  znowu inne wymiary krzyżaka - dodatkowa robota 

Lecz każdy ma wolną wole.

Jak kupisz daj opinie ,jak się sprawuje! 


  • 0

#5 irek zet

irek zet
  • Modelarz
  • 23 postów
  • Age: 44
  • Skądopole
  • Imię:Irek

Napisano 29 październik 2017 - 20:42

Nie , jest dobrze. Daję lipola maxymalnie do tyłu i mam wyważenie takie jak do latania 3D .

Serwa dałem takie jak producent kazał . 

Moje propozycje silnikowe są takie jak ktoś już stosował , między innymi z niemieckiego forum modelarskiego, lub jakiś zawodnik miał w podobnym modelu i widziałem na żywo jak to lata - dlatego takie opcje wydają mi się najbardziej wiarygodne, no i to co sam posiadam . 

O tym co podałeś się nie wypowiadam, bo nie znam . 

Silnik silnikowi nie równy.

Fajnie jest złożyć samolot na takim osprzęcie jakie dedykuje producent do danego modelu .

W ten sposób omijamy tak na prawdę szereg problemów .

Przykładowo : innych silnik - inne wymiary geometryczne- inny kąt wychylenia -dodatkowe regulacje

                                            -  znowu inne wymiary krzyżaka - dodatkowa robota 

Lecz każdy ma wolną wole.

Jak kupisz daj opinie ,jak się sprawuje! 

  Ja średnio przyjmuję 450 do 500 W na kilogram modelu 3d, lub min 120g silnika na kilogram. jeśli chodzi o obroty to ci powiem przykładowo że edek 540 fms na 4s miał stockowy silnik 760 kv i dobrze latał na 14x7, natomiast yak 54 carbon z eflite(ciężki model bo 1740g)  miał silnik 1000kv i ze wzgledu na duże kv  najlepiej latał na 13x4 chociaż 12x6 też było ok tylko że był szybszy mimo potężnej mordy.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych