Skocz do zawartości

F22 Raptor balsiany


pietka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

To folia alu , taka  "skrobana" z HK. Wygląda jak szlifowana nierdzewka :-).  Beznadziejna w oklejaniu. Ile k... poleciało... hohoho.... dlatego chcę zrobić emblemat na folii. Na razie robię linie podziału srebrnym trim line   wychodzi fajnie, aczkolwiek nie będę się bardzo przykładał.  Muszę jeszcze dorobić drzwi podwoziowe,  wstawić napęd i kanały wylotowe. Poza tym  robiłem próbę ze sprayem o nieco innym odcieniu, beznadziejnie się rozlewa farba po tej folii ale chyba uda mi się nanieść takie plamy jak w oryginale. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. jest oklejony taka mgiełką 25 g/m i lakier wodny. Potem szpachla natryskowa  wyrównująca  1 warstwa. Zmatowiona i na to folia z hk. Niestety to bubel. Ma nierównomierną kurczliwość w różnych miejscach. Żelazko do folii czasami musiałem nagrzać na maksa żeby cokolwiek naciągnąć folię. Generalnie jakoś okleiłem ale mistrzostwo świata to to nie jest a jak się lepiej przyjrzeć to widać  inny odcień w miejscach gdzie była wysoka temperatura żelazka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinki 2 x 5 łopatowe, przeciwbieżne,  Haoye 70 mm, silniki 3650 kv, zasilanie lipo 4000 -4500 mah, 25 c, 4 celowe, regulatory 50 A z HKinga . Sprawdzone już w boju. 

Turbinki miałem kupować lepszej marki ale robiąc testy tych tanich zauważyłem, że bardzo łatwo i ładnie się wyważyły i na razie zostaną te.  Na dzisiaj zaplanowane wykonanie drzwi do podwozi i ew emblemat dywizjonu 303 na grzbiet. chyba zrobię kolorowy bo mam zamiar również wykleić szachownice. Line podziału na górnej części już naniesione. Byle jak ale są. Naklejanie  wąskich pasków folii udających je to jakaś masakra. Nie chcę teraz zrywać tej alu folii ale ta folia to  też jakaś porażka. Co mnie podkusiło żeby jej użyć? Praca z tym materiałem to mordęga. 


W sumie to wyposażenie to taki składak z różnych starych modeli + stara folia kupiona już ze 3 lata temu.  Dokupowałem tylko kabel zasilający. Reszta z odzysku bo ostatnio z kasą ciężko to się kombinuje, no nie? Wektora ciągu nie będzie, za mało miejsca na dodatkowe serwa  i jakiejś wizji tego jak by to zrobić konstrukcyjnie. A model ma być do latania tak "normalnie",  a nie do akrobacji.

 Regulatory będą umieszczone w dolnej części kadłuba pod tunelami wylotowymi. Zamierzam je umieścić tak aby radiatory wystawały ponad  poszycie kadłuba, a druga strona regulatora  była częścią  kanału  wylotowego.  Na forach widziałem, że umieszczano je  za turbinami w osi silników i wewnątrz kanału ale jakoś mnie takie rozwiązanie nie przekonuje.  kanały wylotowe wykonane z załączonej w zestawie folii nie wyszły w formie idealnych części stożka, niestety mają drobne deformacje wynikające z niedoskonałości wycinankowych wręg. Mam nadzieję, że nie zakłócą one zbytnio przepływu powietrza za turbinkami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinki 2 x 5 łopatowe, przeciwbieżne, Haoye 70 mm, silniki 3650 kv, zasilanie lipo 4000 -4500 mah, 25 c, 4 celowe, regulatory 50 A z HKinga . Sprawdzone już w boju.

Turbinki miałem kupować lepszej marki ale robiąc testy tych tanich zauważyłem, że bardzo łatwo i ładnie się wyważyły i na razie zostaną te. Na dzisiaj zaplanowane wykonanie drzwi do podwozi i ew emblemat dywizjonu 303 na grzbiet. chyba zrobię kolorowy bo mam zamiar również wykleić szachownice. Line podziału na górnej części już naniesione. Byle jak ale są. Naklejanie wąskich pasków folii udających je to jakaś masakra. Nie chcę teraz zrywać tej alu folii ale ta folia to też jakaś porażka. Co mnie podkusiło żeby jej użyć? Praca z tym materiałem to mordęga.

 

W sumie to wyposażenie to taki składak z różnych starych modeli + stara folia kupiona już ze 3 lata temu. Dokupowałem tylko kabel zasilający. Reszta z odzysku bo ostatnio z kasą ciężko to się kombinuje, no nie? Wektora ciągu nie będzie, za mało miejsca na dodatkowe serwa i jakiejś wizji tego jak by to zrobić konstrukcyjnie. A model ma być do latania tak "normalnie", a nie do akrobacji.

Regulatory będą umieszczone w dolnej części kadłuba pod tunelami wylotowymi. Zamierzam je umieścić tak aby radiatory wystawały ponad poszycie kadłuba, a druga strona regulatora była częścią kanału wylotowego. Na forach widziałem, że umieszczano je za turbinami w osi silników i wewnątrz kanału ale jakoś mnie takie rozwiązanie nie przekonuje. kanały wylotowe wykonane z załączonej w zestawie folii nie wyszły w formie idealnych części stożka, niestety mają drobne deformacje wynikające z niedoskonałości wycinankowych wręg. Mam nadzieję, że nie zakłócą one zbytnio przepływu powietrza za turbinkami.

Kupiłeś czy budowales? 2 KG do lotu to trochę optymistycznie.... Baterie około 750 gram, napęd celuje w 300, regulatory, serwa.... A gdzie jeszcze model.

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tzw tartak od naszego kolegi z forum.  Złożenie modelu i oklejenie balsą zajęło mi 3 wieczory po 3 godziny.  Wycięty frezem  bardzo dobrze ale jakość sklejki na wręgi bardzo kiepska. Materiał ten jest zbyt miękki i wiotki i trzeba bardzo uważać aby go nie uszkodzić już przy wycinaniu z deski. Cienkie elementy profilaktycznie od razu nasączałem bardzo rzadkim cyjakiem  dla usztywnienia. Wycinanka zrobiona tak, że można dosyć swobodnie sobie coś tam modyfikować itd. Ja dołożyłem elektryczne  podwozie i ukryłem popychacze sterów płytowych.  Trochę mi zdrowie szwankuje ostatnio, także przerwałem na kilka dni prace ale od czwartku ruszam znowu. Na tapecie będą drzwi podwozia. Od razu uprzedzam, że robię takie jak mi pasuje a nie takie jak w oryginale, także proszę o nie krytykowanie jak będą zdjęcia. Model w zasadzie ma być platformą do zbierania doświadczeń. Muszę również dokończyć Iskrę, Miga 29 i F-18 także będzie co robić w zimie, a w kolejce jest jeszcze rozpoczęty duży B2 Spirit  z planów Zirollego.(ponad 2 m rozp). Aby tylko zdrowie było to się zrobi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No. Prawie ukończony. Zostało jeszcze tylko druciki  i linki do zamykania drzwi podwoziowych. Na razie z bardzo ciężką baterią Lipo 5000 mAh 30c,  z odbiornikiem itd wyszło 2400 do lotu.  Z aku 4000 mAh będzie minimum  o jakieś 100 g mniej .  Nieźle. Spodziewałem się więcej , a ideałem byłoby coś ok 2000 gr ale cóż..... moim zdaniem będzie fruwał. Latające egzemplarze bez podwozia i serwa kierunku do przedniej goleni były w wadze pomiędzy 2000 a 2100 czyli przy wadze mojego podwozia z serwem 195 g + kable, to chyba  nie ma się czego  wstydzić. Niestety batiereja 5000 już marna, zatem próba ciągu odbędzie się po zakupie nowej. 

Teraz pytanie do elektryków:

 Pojedyncza turbina bierze ok 43 A na max obrotach.

 Dwie, zasilone równolegle ( gruuuuuby przewód) , według watometru biorą w sumie 59 A. Dziwne. Powinno być ponad 80 A, nieprawdaż? Na pełnym gazie dwóch turbin, napięcie spada poniżej 3,4 v na celę ( 4s). Cóż może być przyczyną  takich wskazań  ( 53A)? Stawiam na stary akus. Może macie inne opinie? proszę o podzielenie się. Acha. Po kilkudziesięciu sekundach na pełnym gazie temperatura aku wynosi <40 st C.

 

Pozdrawiam

Piotrek

P.S. Jutro zrobię aku z dwóch 2300  4s 25C- nowych- połączonych równolegle i pomierzę jeszcze raz prądy i moc. Obecnie  wskazania podają prawie 600 W mocy. Z pobieżnych rachunków wynika ze powinno być trochę ponad 1000. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.