Skocz do zawartości


Zdjęcie

Plus, czyli najbardziej nowatorski (najgadżeciarściejszy) model F5J

Plus F5J motoszybowiec Vladimir hyperflight

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#61 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5255 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 06 listopad 2017 - 21:06

odczucia subiektywne będą że lata o niebo lepiej niz pianki i drewniaki, ale inaczej niz Jantar ;)


  • 0

#62 Stanisław z Gdańska

Stanisław z Gdańska
  • Modelarz
  • 41 postów
  • Age: 62
  • SkądGdańsk
  • Imię:Stanisław

Napisano 06 listopad 2017 - 22:22

Widzisz Stanisław, chciałbym poznać subiektywne zdanie Pawła w temacie.

Chyba po to założył ten wątek, nieprawdaź?

Bez napinki :)

 

Tomku!

Jak jeszcze raz przeczytasz (ze zrozumieniem), to stwierdzisz, że Paweł przekazał już wystarczająco dużo informacji na temat subiektywnych doświadczeń z modelem F5J Plus:

 

1. Paweł kupił sobie model F5J Plus, produkcji Vladimira, bo miał taką zachciankę. Jest to wystarczające i nie podlegające żadnej krytyce uzasadnienie zakupu tego szybowca.

2. Nie należy tym modelem latać na turbulencyjnej polance. Należy latać na otwartym polu.

3. W trakcie swoich lotów Paweł popełnił dużo błędów, ale miał sporo szczęścia i nie skasował modelu. Wie jaki błędy popełnił i będzie starał się ich unikać.

4. Model ma bardzo niskie minimalne obciążenie jednostkowe, zbliżone do szybowców klasy F1A. Tak został zaprojektowany i dlatego nie będzie modelem uniwersalnym.

5. Możliwym jest, że przy warunkach zbliżonych do bezwietrznych i "beztermicznych" będzie lepszy od innych znanych modeli klasy F5J.

6. Układ płatowca, śmigło "za kadłubem i płatami" + odwrócone "V" mogą dać mniejsze opory aerodynamiczne, aniżeli w płatowcach o klasycznym układzie.

7. Przyjdzie wiosna, będzie dłuższy dzień i  Paweł będzie mógł poćwiczyć w warunkach odpowiednich dla tego modelu.

8. Paweł zaliczy ze 30 godzin nalotu i będzie miał nowe (i subiektywne) informacje na temat Plusa i podzieli się nimi.

9. Jeżeli nie uda się opanować bezpiecznego wyrzucania modelu z pracującym śmigłem, to Plus będzie ciekawym modelem do rekreacyjnego latania

Ja, przynajmniej tyle się dowiedziałem, czytając ze zrozumieniem.

 

Tomku!

Czego więcej chcesz się dowiedzieć, już na dzisiaj?

pzdr.


  • 2

#63 Bayern

Bayern
  • Modelarz
  • 130 postów
  • Age: 52
  • SkądMonachium
  • Imię:Piotr

Napisano 06 listopad 2017 - 22:52

9d7d991d51a27a68a0948243337586fa.jpg

 

 

 Duzo radosci z Modelu Plus zyczy Team Squadron 3 F5J 

 

20401003_1669022763169774_209119802_n.jpg


  • 1

#64 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 289 postów
  • Age: 55
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 07 listopad 2017 - 13:18

odczucia subiektywne będą że lata o niebo lepiej niz pianki i drewniaki, ale inaczej niz Jantar ;)

Na ten moment rzeczywiście nic do dodania nie mam. Troszkę więcej niekompetentnego "jak inaczej niż Jantar" może będzie za jakiś czas...

A "łączka" jest dużo większa niż się wydaje na kręconych z zoomem filmach, aczkolwiek sporo jej brakuje do porządnego lotniska.

https://www.google.c...m/data=!3m1!1e3

 

Dużo szczegółów technicznych, wrażeń z pierwszych lotów i zdjęć jest tu:

https://www.rcgroups...856922-Plus-F5J

i tu https://www.rcgroups...ling-Vlads-PLUS

a nie lubię mnożyć bytów...


  • 0

#65 pabork

pabork
  • Modelarz
  • 137 postów
  • Age: 42
  • GG:
  • Skądprawie Wrocław
  • Imię:Paweł

Napisano 07 listopad 2017 - 18:32

czy oburęczny wyrzut za belki ogonowe nie jest możliwy?
  • 1

#66 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 289 postów
  • Age: 55
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 07 listopad 2017 - 21:49

Zaprawdę powiadam Wam, że nie ma problemu :)

Małe obroty (czyli standard startu F5J), pchnięcie modelu bardziej w górę, niż do przodu i leci... Wcześniej ćwiczyłem na HK Phantom i RVJet (na tych na pełnym gazie!) i ani wtedy, ani teraz śmigło mnie nie dotknęło...

Oburęczny wyrzut musiałby być przez pomocnika, bo ktoś musi trzymać aparaturę..  


  • 0

#67 pabork

pabork
  • Modelarz
  • 137 postów
  • Age: 42
  • GG:
  • Skądprawie Wrocław
  • Imię:Paweł

Napisano 07 listopad 2017 - 22:07

szelki :D
  • 0

#68 stema

stema
  • Modelarz
  • 1583 postów
  • Age: 69
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 08 listopad 2017 - 01:32

Same szelki na zawodach silnika nie włączą.


  • 0

#69 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 289 postów
  • Age: 55
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 20 marzec 2018 - 12:14

Odpowiadając z opóźnieniem - teoretycznie można by uruchomić silnik na małych obrotach, złapać za belki i go wyrzucić, ale łatwiej jest zgodnie z zaleceniami projektanta Joe W, na małych obrotach silnika wypchnąć model w górę (ja pcham ok 45st w górę, oczywiście z poziomym modelem). Model spokojnie startuje, a jeśli nawet wolno kręcące się śmigło stuknęłoby w dłoń to nic się nie dzieje. Ten model nie wymaga silnego rzutu!

 

Co zresztą dziś sprawdziłem w praktyce :) - ranek bez słońca, lekki wiatr, 0 st., a on i tak se jakieś małe kominy wynajdywał na wysokościach od ok 25m. Starałem się modelowi głównie nie przeszkadzać, nastawiając się głównie na latanie budujące znajomość modelu, czyli "łączkowe". Wieczorem może dołożę jeszcze logi...


  • 0

#70 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2253 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 20 marzec 2018 - 19:41

Paweł nie wiem czy za jeszcze nie jest za wcześnie ale czy jesteś już w stanie cokolwiek powiedzieć o zachowaniu się PLUSa w powietrzu, o jego mocnych i słabych stronach. 


  • 0

#71 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 289 postów
  • Age: 55
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 21 marzec 2018 - 07:04

Na pewno jest za wcześnie, ale i tak bardzo go lubię. Wczorajsze wrażenie jest takie, że dużo mi nim łatwiej zauważyć niską, słabą termikę o pochmurnym poranku. Jest też bardzo skrętny, łatwo krąży wokół końcówki skrzydła, co w oczywisty sposób ułatwia korzystania z małych,niskich kominów. Natomiast mniejsza niż w klasycznych modelach stabilność powoduje, że łatwiej utracić wysokość gdy model jest daleko. Trudniejsze jest też zorientowanie się w którą stronę właściwie leci, gdy jest dalej, ale to powinno się dać z czasem ogarnąć ;)

Ogólnie wydaje się, że dla dobrych pilotów to będzie maszyna do wygrywania przy niebyt silnym wietrze, a słabszym może ułatwić naukę czytania powietrza.

Dla mnie osobiście jest to miłość od pierwszego wejrzenia :)


  • 0

#72 stema

stema
  • Modelarz
  • 1583 postów
  • Age: 69
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 21 marzec 2018 - 12:16

Odpowiadając z opóźnieniem - teoretycznie można by uruchomić silnik na małych obrotach, złapać za belki i go wyrzucić, ale łatwiej jest zgodnie z zaleceniami projektanta Joe W, na małych obrotach silnika wypchnąć model w górę (ja pcham ok 45st w górę, oczywiście z poziomym modelem). Model spokojnie startuje, a jeśli nawet wolno kręcące się śmigło stuknęłoby w dłoń to nic się nie dzieje. Ten model nie wymaga silnego rzutu!

...

Można rzucać model za kadłub w skórzanej rękawiczce.

Boli tak samo, ale skóra dłoni cała.


  • 0

#73 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5255 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 21 marzec 2018 - 12:56

Proponuje kółeczka ;)
  • 0

#74 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 289 postów
  • Age: 55
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 21 marzec 2018 - 13:15

Ciekawe czy regulamin F5J dopuszcza start z kółek. W wysokiej trawie musiałyby być spore ;)


  • 0

#75 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 289 postów
  • Age: 55
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 18 czerwiec 2018 - 13:04

Plus otrzymał "upgrade" do dłuższych belek ogonowych, więc stateczniki odsunęły się o ok 15cm, a waga po skompensowaniu SC wzrosła o 30g. Lata dużo stabilniej, zdecydowanie łatwiej się "ładnie krąży".

Faktem jest, że ostatnio poćwiczyłem trochę latające skrzydło Resdart, które wymaga dużo uwagi, żeby w miarę krążyło :) 


  • 0

#76 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5255 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 18 czerwiec 2018 - 13:45

skup się na jednym. Poznaj dobrze jedną rzecz i zajmij sie drugą. skacząc z różnego na różny model (i wyglądem i sposobem latania), na etapie nauki nic Cie nie nauczy. A wręcz przeciwnie. Wywal te skrzydła i lataj plusem


  • 0

#77 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5255 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 25 czerwiec 2018 - 22:14

tak sobie przypominałem i przypominałem. I w końcu dogrzebałem

http://www.modelarze...historia-20.htm


  • 0

#78 Arek Morawski

Arek Morawski
  • Modelarz
  • 137 postów
  • SkądNowy Targ
  • Imię:Arek

Napisano 25 czerwiec 2018 - 23:35

Znam Grzegorza osobiście, jak również z opowiadań Krzyśka Wilkosza i Tadka Skrzesińskiego, którzy razem startowali w zawodach. Grzegorz to był taki zawodnik, że jak nie połamał modelu na holu to wygrywał, a wiadomo jakie to były konstrukcje w latach 80-tych :-) 

Dzisiaj ma własną firmę robi śmigła i szybowce: http://www.peszke.com/


  • 0

#79 dariuszj

dariuszj
  • Modelarz
  • 435 postów
  • Age: 49
  • SkądRzeszów
  • Imię:Darek

Napisano 26 czerwiec 2018 - 15:52

No i wyszło na to, że takie najbardziej nowatorskie i najgadżeciarściejsze modele z powodzeniem budowano i latano nimi już ponad 30 lat temu w czasach komuny ;) A dodatku były jeszcze bardziej najgadżeciarściejsze niż taki Plus, bo miały dodatkowo winglety ;)


  • 0

#80 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5255 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 26 czerwiec 2018 - 15:57

No dokładnie ;)
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Plus, F5J, motoszybowiec, Vladimir, hyperflight

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych