Skocz do zawartości


Zdjęcie

W pogoni za marzeniami - F16


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#41 niunio2000

niunio2000
  • Modelarz
  • 31 postów
  • Age: 36
  • Skądwawa
  • Imię:Marcin

Napisano 30 grudzień 2017 - 19:06

Witam wracając do Chudoby dlatego parę lat temu pas został przeniesiony 100 czy 150 metrów dalej pozdrawiam


  • 0

#42 Emhyrion

Emhyrion
  • Modelarz
  • 1968 postów
  • Age: 46
  • GG:
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 30 grudzień 2017 - 20:05

I tam latam... Ale i tak jakoś nie mam chęci zabawy w spalinę, jak i większość ludzi których spotykam na Chudoby. 


  • 0

#43 niunio2000

niunio2000
  • Modelarz
  • 31 postów
  • Age: 36
  • Skądwawa
  • Imię:Marcin

Napisano 30 grudzień 2017 - 23:53

Ja latam tylko spaliną i nigdy na Chudoby nie miałem problemów,  a próbowałeś latać spalina? ja tez dziesięć lat temu jak zaczynałem zabawę z modelarstwem to też widziałem tylko elektryki a jak kolega odpalił P-51 2.2m to się zakochałem. Benzyna nie jest skomplikowana w obsłudze wręcz przeciwnie jest banalna jak dotrzesz dobrze silnik to potem tylko lejesz paliwo i latasz, minus zapach benzyny, tym bardziej że elektryk  jest dobry ale do modeli maksymalnie 1.5m potem jest nieopłacalny ale to moje zdanie pozdrawiam 


  • 1

#44 Emhyrion

Emhyrion
  • Modelarz
  • 1968 postów
  • Age: 46
  • GG:
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 04 styczeń 2018 - 22:05

Wracając do F16 w wersji EDF...

 

Zastanawiam się nad doborem silnika. Generalnie mam dwie opcje, obie z HK:

 

EDF 90mm + regulator + pakiety 8S = około 1740g masy własnej

EDF 120 + regulator + pakiety 12s = około 2990 masy własnej

 

Pomijając na razie kwestię kosztów, pierwszy zestaw ma ciąg na poziomie 4,5 kg, drugi jest mocniejszy i ma podobno pociągnąć nawet 8 kg. Czyli w pierwszym przypadku muszę dbać o masę całkowitą modelu, który gotowy do lotu nie może ważyć więcej niż 4500g, co oznacza, że drewno, laminat (tkaninę planuję 48 m/g), podwozie, wkręty, śrubki, wykończenie i takie tam nie mogą ważyć więcej niż 2760 g, a im mniej tym lepiej. W drugim wariancie nie muszę się za bardzo szczypać i mam do dyspozycji ponad 5 kg które mogę gdzieś upchać w model. 

 

Model i tak będę się starał zrobić jak najlżej potrafię, czyli sklejka jak wynika z planów, na to balsa 2mm, tkanina z EZE-KOTE i pozamiatane. No i cały czas się zastanawiam, który silnik zamawiać i pod który silnik robić wnętrze. Bo koszty też grają rolę, w pierwszym wariancie silnik i regulator to coś około 200-220€, drugi jest ponad dwukrotnie droższy i przekroczy 500€


  • 0

#45 piotr jet

piotr jet
  • Modelarz
  • 166 postów
  • Age: 53
  • Skądczęstochowa aktualnie Gunterode okolice Getyngi
  • Imię:Piotr

Napisano 04 styczeń 2018 - 22:21

Wracając do F16 w wersji EDF...

 

Zastanawiam się nad doborem silnika. Generalnie mam dwie opcje, obie z HK:

 

EDF 90mm + regulator + pakiety 8S = około 1740g masy własnej

EDF 120 + regulator + pakiety 12s = około 2990 masy własnej

 

Pomijając na razie kwestię kosztów, pierwszy zestaw ma ciąg na poziomie 4,5 kg, drugi jest mocniejszy i ma podobno pociągnąć nawet 8 kg. Czyli w pierwszym przypadku muszę dbać o masę całkowitą modelu, który gotowy do lotu nie może ważyć więcej niż 4500g, co oznacza, że drewno, laminat (tkaninę planuję 48 m/g), podwozie, wkręty, śrubki, wykończenie i takie tam nie mogą ważyć więcej niż 2760 g, a im mniej tym lepiej. W drugim wariancie nie muszę się za bardzo szczypać i mam do dyspozycji ponad 5 kg które mogę gdzieś upchać w model. 

 

Model i tak będę się starał zrobić jak najlżej potrafię, czyli sklejka jak wynika z planów, na to balsa 2mm, tkanina z EZE-KOTE i pozamiatane. No i cały czas się zastanawiam, który silnik zamawiać i pod który silnik robić wnętrze. Bo koszty też grają rolę, w pierwszym wariancie silnik i regulator to coś około 200-220€, drugi jest ponad dwukrotnie droższy i przekroczy 500€

Witaj Paweł

 

W modelach "Jetów" nie ma zasady : stosunek masy do ciągu 1:1.

Ciąg na poziomie połowy masy całkowitej modelu jest wystarczający.

Chyba że planujesz start z ręki prosto w górę jak robią to rakiety.

Ale co kto lubi! :)

 

pozdrawiam Piotrek 


  • 0

#46 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 181 postów
  • Age: 36
  • SkądCzeladź
  • Imię:Piotrek

Napisano 04 styczeń 2018 - 22:21

2.7 kg na sam płatowiec jest nie do osiągnięcia.
  • 0

#47 Emhyrion

Emhyrion
  • Modelarz
  • 1968 postów
  • Age: 46
  • GG:
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 04 styczeń 2018 - 22:51

No właśnie, solainer, jak ci to wychodzi? Co prawda robisz większy samolot, o ile pamiętam powiększałeś go, ale tu nie spodziewam się jakichś wielki różnic w masie. Masz już jakieś wnioski ile to może ważyć?

 

Piotr jet - wiem. Ale startuję z lotniska trawiastego i im więcej będzie nadwyżki mocy tym lepiej, łatwiej będzie go wyrwać w górę.


  • 0

#48 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 258 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 05 styczeń 2018 - 09:04

Pawle,

Odpuść Edf 120 z HK. Zainwestuj W JF120 ECO i Typhoona 800. Pozbędziesz się większości problemów.

Zakładaj około 4kW dla modelu ~8kg (ciąg ~6.5kG).  Zwróć uwagę na problemy z wlotem w F16. Koleżka miał kopię F16 Byrona - skarżył się na straty.

Staraj się nie przekraczać 100-120 A - ze względu na czas lotu i wydajność akumulatorów. Przy poj. 5Ah i 12s ciężar modelu tej wielkości to około 8-9 kg. Jeśli zwiększysz pojemność do 7-8Ah lecisz już powyżej 10kg.

Ps. Eze kote i tkanina 48 ?  Lepiej 25 g i epoxy. Zestaw JF110 + Typhoon 700 780kv + regulator YEP120HV 390E (7.2kG przy 103A)

Jeśli chcesz pogadać n/t temat to może jednak w nowym wątku o F16 EDF?

 

Piotrek. Myślałeś nad podwoziem?


  • 0

#49 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 181 postów
  • Age: 36
  • SkądCzeladź
  • Imię:Piotrek

Napisano 05 styczeń 2018 - 12:38

Tak myślałem, jako że mam frezarke i dostęp do tokarki to będę kombinować coś w stylu psełdomakietowyn ale to jeszcze długa droga.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych