Skocz do zawartości

SZD-48-3 Jantar Std.3 skala 1:5


Wojciech Wiatr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tak trochę w ramach eksperymentu zrobiłem statecznik metodą styrodur + fornir dla sprawdzenia w jakiej masie się zmieszczę i jak długo mi to zajmie. Ogólnie waga wyszła ok bo 70 g w porównaniu do 120 g wersji laminatowej. Czasowo wychodzi na to samo z tym, że przy "fornirowym" jest jak dla mnie mniej dłubania.

post-490-0-19343700-1524072379_thumb.jpg

post-490-0-00186700-1524072402_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało się zrobić próbę wytłoczenia kabinki. Użyłem vivaka 1mm. Będę musiał popracować jeszcze nad kopytem, bo niby jest gładkie ale po odciśnięciu na materiale pojawia się delikatna struktura tkaniny. Postaram się to wyprowadzić ale vivak jest dość oporny na polerowanie.

post-490-0-72066800-1524248391_thumb.jpg

post-490-0-61262300-1524248434_thumb.jpg

post-490-0-43809800-1524248467_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Plany na weekend majowy były większe ale udało się coś pogrzebać. Usterzenie poziome ustawione, owiercone, stery wycięte, zawiasy wstępnie ustawione.

post-490-0-20262000-1525459666_thumb.jpg

post-490-0-30520200-1525459692_thumb.jpg

Uprzedzam pytanie o śruby które zastosowałem, docelowo będą śruby poliamidowe M4.

post-490-0-28841800-1525459715_thumb.jpg

post-490-0-96751400-1525459739_thumb.jpg

Zakres wychyleń +/- 25 st przy szczelinie między sterem a statecznikiem 0,6 mm ale raczej aż takiego zakresu nie będę musiał używać.

C.D.N

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciąg dalszy zmagań z modelem, mimo dużych braków czasowych udało się coś podłubać. Dopasowałem klapki podwozia.

post-490-0-07082900-1526495598_thumb.jpg

 

Dokonała się też kastracja z wersji szybowcowej do elektro. Bałem się trochę jak to wyjdzie w całości ale jest całkiem nieźle.

post-490-0-82435500-1526495679_thumb.jpg

post-490-0-93765900-1526495704_thumb.jpg

post-490-0-34802000-1526495733_thumb.jpg

Zrobiłem też ramkę do owiewki i skleiłem to w końcu do kupy.

post-490-0-04005300-1526495769_thumb.jpg

Prace przy kadłubie zbliżają się do końca, następny etap to skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prac przy skrzydłach ciąg dalszy. Trochę tak w skrócie bo watek staje się nudnawy. Skrzydło prawe posklejane do kupy czyli wklejona rurka do bagnetu, w laminowane dźwigary z rowingu węglowego, wzmocnienia rdzenia pod fornir no i sam fornir.

post-490-0-79795800-1527280472_thumb.jpg

 

post-490-0-08700900-1527281089_thumb.jpg

 

Skrzydło lewe w trakcie klejenia.

post-490-0-54305900-1527281129_thumb.jpg

 

post-490-0-49841600-1527281174_thumb.jpg

 

post-490-0-64964700-1527281208_thumb.jpg

 

Teraz tylko wyciąć lotki, otwory na serwa, miejsca na hamulce no i dorobić końcówki. Wagowo wyszło 500g/ skrzydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, w takich miejscach stosuję tkaninę szklana 110g/m2, pasek na całej długości kanału na kable serw. Przesączam żywicą pasek tkaniny na folii, kładę na rdzeń i potem wszystko zamykam fornirem na mokro. Laminuję też "łatki" w miejscach gdzie przewiduje miejsca na serwa.

 

Postępy z dzisiaj czyli wycięte lotki.

 

post-490-0-03346900-1529763548_thumb.jpg

 

post-490-0-54484500-1529763563_thumb.jpg

 

Szczelina od góry na lotce 0,6 mm na całej długości. Lotki będą zawieszone na trzech zawiasach.

post-490-0-25999200-1529763587_thumb.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.