Skocz do zawartości

SU-35 (EPO)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Łukasz, składasz już swój model? W którym miejscu wg twoich informacji powinien być środek ciężkości (CG) - producent nie wspomina o tym w instrukcji montażu modelu.

Coś dłubie powoli ale do tego etapu mi daleko. Natomiast jeśli chodzi o CG polecam Ci ten wątek na rcgroups https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2869472-Hobbyking-Su-35-pusher

Na pewno coś znajdziesz pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

GOTOWY DO LOTU

 

Specyfikacja:

Długość: 1050 mm
Rozpiętość skrzydeł: 735 mm

Wyposażenie:
Silnik 1 x 2200 KV 
ESC 1 x 30A  HK Blue Series
Śmigło 1 x 6x5E 
Serwo  2 x 12g 
odbiornik HK 4 kanałowy 
LiPo bateria 1300 ~ 2200 3S 

 

post-10327-0-66438100-1519047835_thumb.jpg

 

 

Komplet oświetlenia - pozycyjne, stroboskop + imitacja dopalacza (2 pierścienie 16xLED każdy).

Oświetlenie pozycyjne, stroboskop podłączone pod kanał nadajnika (5,5V),

imitacja dopalacza podpięta przez sterownik Arduino pod kanał odbiornika THR.
 

post-10327-0-22202800-1519048308.jpg

 

Waga modelu bez akumulatora: 520g.

Powierzchnia skrzydeł 15,6 dm2 

 

Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 635g
Obciążenie przy  wadze 635g wynosi 40,6g/dm2

"Ciąg" mierzony na wadze 610g, pobór prądu 21,4A

 

Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 712g

Obciążenie przy  wadze 712g wynosi 45,6g/dm2

"Ciąg" mierzony na wadze 540g, pobór prądu 21,4A

 

 

post-10327-0-44147600-1519048666_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary na "hamowni" zakończone (nacisk dziobem na wagę).


 


post-10327-0-37512500-1519138476.jpg


 


Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 635g.


"Ciąg" mierzony na wadze 610g, pobór prądu 21,4A.


 


Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 712g.


"Ciąg" mierzony na wadze 540g, pobór prądu 21,4A.


 


post-10327-0-02949400-1519138508.jpg


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoj temu pakietowi 2200mAh to się żywot kończy, bo "klęka" pod byle obciążeniem...

Będziesz latał krócej, ale za to intensywniej z pakietem 1300 ;)

 

A model zacny :)

Dlaczego uważasz, że pakiet " klęka"? Ponieważ z pakietem 2200mAh model waży więcej to i ciąg mniejszy niż z lżejszym pakietem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego uważasz, że pakiet " klęka"? Ponieważ z pakietem 2200mAh model waży więcej to i ciąg mniejszy niż z lżejszym pakietem.

Ale co ciężar pakietu  (czy modelu) ma do ciągu?

Nie wiem, w jaki sposób ów ciąg mierzysz, ale założyłem, że skoro przy takim samym prądzie silnik generuje mniejszą moc (ciąg), to znaczy, że napięcie na pakiecie solidnie spada.

 

EDIT.

Jeśli to jest ten sam pakiet, którego miałeś użyć w T- 45 -  http://pfmrc.eu/index.php/topic/66031-t-45-goshawk-edf-70mm/page-4?do=findComment&comment=681296, no to on już wtedy był dla mnie podejrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ciąg" mierzyłem prymitywnym sposobem- model skierowany pionowo w dół dziobem wywierał nacisk na wagę. Skoro model był cięższy przy większym pakiecie to przy tej samej mocy silnika nacisk był mniejszy. Dlatego dla słowa ciąg używam cudzysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...

Albo czegoś nie rozumiem, albo Ty cuś dziwnie mierzysz :)

To mnie zwłaszcza osłupiło:

 

Skoro model był cięższy przy większym pakiecie to przy tej samej mocy silnika nacisk był mniejszy.

Wiadomo, metoda mierzenia ciągu za pomocą wagi (jakiejś kuchennej zapewne), jest mało dokładna i orientacyjna.

Ale ja to robię tak:

1. Model z pakietem na wagę.

2. Taruję wagę.

3. Mierzę ciąg.

I jak widać masa modelu nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...

Albo czegoś nie rozumiem, albo Ty cuś dziwnie mierzysz :)

To mnie zwłaszcza osłupiło:

 

 

Wiadomo, metoda mierzenia ciągu za pomocą wagi (jakiejś kuchennej zapewne), jest mało dokładna i orientacyjna.

Ale ja to robię tak:

1. Model z pakietem na wagę.

2. Taruję wagę.

3. Mierzę ciąg.

I jak widać masa modelu nie ma nic do rzeczy.

Marcin, nie zmieniając typu silnika i śmigła, zwiększaj i pomniejszaj masę modelu i dokonaj pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Model odbył swój pierwszy lot. Małe trymowanie i lata jak po sznurku. Przy wyłączonym silniku leci w linii prostej jak szybowiec. Ponieważ przez moje dodatki makietowe jego waga nieco wzrosła i że silnik słabszy niż w fabrycznym zestawie (2200kV zamiast 2400 kV) to pętli chętnie nie robi ????. No ale widok mocnych świateł i te dopalacze w silnikach wszystko wynagradzają. Model lata zgodnie z moimi oczekiwaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wysokość obrotów silnika nie świadczy o jego mocy, zmień śmigło jeśli silnik i regulator na to pozwalają.

 

Bartek poniżej dane producenta i moje. 

Zalecane przez producenta:

Silnik  2212-2450KV 
Śmigło 6x4E 
Regulator  40A ESC
Li-Pol 1300~2200 3S LiPo 

 

Mój zestaw:

Silnik Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor 
Śmigło TGS 6x5E (19.500 obr/min, 21,4A)

Regulator  30A ESC

Li-Pol 2200 3S 30-40C

 

Na moim silniku i z 7" śmigłem  to i ciąg 1200g można osiągnąć

 

 Śmigła większego niż 6" nie mogę zamontować ze względu na szerokość komory w której się znajduje.

 

Jaką zamianę Bartek proponujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.