Skocz do zawartości


Zdjęcie

SU-35 (EPO)

Su-35 Su35

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
91 odpowiedzi w tym temacie

#61 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 686 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 23 maj 2018 - 21:21

Pylony przygotowane do podczepienia uzbrojenia- widoczne blaszki z nożyka modelarskiego, które mocno będą trzymać magnesy neodymowe przyklejone do rakiet itp. Warto zbierać stare pisaki lub pojemniki po tuszach od rzęs 😉. Dobrze nadają się na zbiorniki, zasobniki. Ale o tym w kolejnych postach.

IMG_20180523_220854.jpg

IMG_20180523_221012.jpg
  • 0

#62 madrian

madrian
  • Modelarz
  • 2023 postów
  • Age: 42
  • SkądWarszawa
  • Imię:Adrian

Napisano 24 maj 2018 - 19:14

Będą rakiety? ;)

Bardzo fajnie i szybko robi się rakiety z wałków balsowych, na wiertarce. Pilnik, papier ścienny. Dokleić na CA stateczniki z płytki balsowej.

Pomalować i mamy oryginał z R-73 czy R-77. Bomby też się da tą metodą zrobić.


  • 0

#63 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 1165 postów
  • Age: 40
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 24 maj 2018 - 20:49

Na poprzedniej stronie był temat silnika i śmigła.

Mam dwa takie silniki w dwóch modelach , w obu są lewe śmigła APC 6x4 , i regulator 30A nie za bardzo daje radę, kiedys miałem zamontowany regulator 30A i jak nie korzystałem z pełnej mocy to było nawet OK, ale jak dałem ognia na max , to po krótkim czasie przestawał ciągnąć i wydawał taki dźwięk  iiiiiiii  uuuuu  iiiiiiiiii  uuuuuu iiiiiiiiii  uuuuuuu, jak karetka jadąca na sygnale, chwila odpoczynku i było znowu dobrze do puki nie dałem pełnej mocy.

Teraz mam do tych silników regulatory 40A i jest bardzo dobrze, i można latać na pełnej mocy od początku do końca akumulatora.


  • 0

#64 robert.pilot

robert.pilot
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • GG:
  • SkądZielona Góra
  • Imię:Robert

Napisano 24 maj 2018 - 21:21

Pylony schną po malowaniu a na stole modelarskim montaż rakiet R-37. Miło tak pracować gdy zza okna dociera już od 2 godzin dźwięk silników z bazy w Krzesinach. Dzisiaj nad Poznaniem tylko Awacs, F-16, F-18, Rafale, Tornado... Ćwiczenia NTM 2018 - muzyka dla moich uszu.


Pozazdrościć takiej muzyki.
  • 0

#65 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 686 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 27 maj 2018 - 22:40

Zasobnik z urządzeniami do walki ektronicznej - obudowa po płaskim pisaku 😀 pomalowana na biało z przyklejonymi magnesami neodymowymi. Waga 5 g.

IMG_20180527_231928.jpg

IMG_20180527_232333.jpg
  • 0

#66 jaciomp

jaciomp
  • Modelarz
  • 358 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Bartek

Napisano 28 maj 2018 - 08:19

Oj, będziesz szukał tych zasobników po każdym lądowaniu w chaszczach ;)


  • 0

#67 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 686 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 28 maj 2018 - 08:57

Bez obaw - ja ląduję techniką "na liścia". Patent na magnesy+blaszki z nożyka już niejednokrotnie został sprawdzony - działa prawidłowo.


  • 0

#68 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 686 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 29 maj 2018 - 23:09

Rakiety R-37 także gotowe- waga 2g każda.

IMG_20180529_235932.jpg
  • 0

#69 japim

japim
  • Modelarz
  • 1730 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 30 maj 2018 - 07:56

Rafał - przestań się nad nami znęcać :) 

 

Pokaz go w całości a potem pokaż jak to cudo lata :D


  • 0

#70 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10554 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 30 maj 2018 - 20:16

Rafał od zawsze ma smykałkę do detalingu.

Respect!


  • 0

#71 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 686 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 11 lipiec 2018 - 14:44

Pobawiłem się różnymi typami śmigieł. Poniżej wyniki. 

"Ciąg" rozumiany jest jako nacisk modelu skierowanego dziobem na wagę.
Obecnie latam na śmigle 6x5E - jest OK tak podczas startu jak i w locie.
Moje wrażenia po próbach ze śmigłem 6x4E - odczuwalne jest, że model będzie  miał większą prędkość podczas startu z ręki i podczas lotu. 

 

Su-35 pomiary.jpg


  • 0

#72 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 292 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 11 lipiec 2018 - 20:11

Wniosek, że wiecej jak 85kmh tym nie wyciągasz.
Ciągu masz mniej jak masa modelu.

U siebie na tekturach np mig29 podobnego rozmiaru co twój SU, śmigłach typu 5050 3-łopatkowych, przy:
Li-Pol 1600mAh 3s 40C, silnik T-motor F60 2350kv, reglu 30A, osiągam około 950g.
Na 4S-ach osiągnąłem 1350g, co przy masie modelu około 510g przekroczyło znacznie dwukrotnie mase modelu. Czystego ciągu było 1350-510=840g, a ty masz czysty ciąg na minusie, bo jest nieco mniejszy od masy modelu.

Jak kto woli, jeden lubi delate, drugi osiągi.


  • -2

#73 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2147 postów
  • Age: 53
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 11 lipiec 2018 - 20:40

Wniosek, że wiecej jak 85kmh tym nie wyciągasz.
Ciągu masz mniej jak masa modelu.

U siebie na tekturach np mig29 podobnego rozmiaru co twój SU, śmigłach typu 5050 3-łopatkowych, przy:
Li-Pol 1600mAh 3s 40C, silnik T-motor F60 2350kv, reglu 30A, osiągam około 950g.
Na 4S-ach osiągnąłem 1350g, co przy masie modelu około 510g przekroczyło znacznie dwukrotnie mase modelu. Czystego ciągu było 1350-510=840g, a ty masz czysty ciąg na minusie, bo jest nieco mniejszy od masy modelu.

Jak kto woli, jeden lubi delate, drugi osiągi.

A co ma ciąg do prędkości?Pytam bo się nie znam.


  • 1

#74 japim

japim
  • Modelarz
  • 1730 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 12 lipiec 2018 - 08:13

A co ma ciąg do prędkości?Pytam bo się nie znam.

 

Pytanie powinno brzmieć - co ma ciąg statyczny do prędkości?

 

A odpowiedź brzmi - absolutnie nic!

 

Natomiast ciąg dynamiczny - czyli w czasie lotu, a nie na ziemi kiedy śmigło tylko zasysa powietrze - ma baaardzo dużo wspólnego. Model przestaje się rozpędzać w momencie gdy siła ciągu dynamicznego (który maleje wraz ze wzrostem prędkości - tu do równania na ciąg wchodzą obroty silnika i uślizg śmigła - a ten zależny jest też ponownie od prędkości lotu i prędkości obrotowej i dla każdego śmigła wyznaczany jest "eksperymentalnie") zostaje zrównoważona przez siłę oporu aerodynamicznego (ten rośnie z kwadratem prędkości).

 

Stosując śmigło o mniejszym skoku pozwalamy się silnikowi wkręcić na wyższe obroty i podczas startu będzie dysponował większym ciągiem statycznym. I dlatego będzie "łatwiej" startował o ile te 30g ciągu robi jakąś różnicę. Podczas gdy na śmigle o większym skoku możemy uzyskać mniejszy ciąg statyczny - ale za to w czasie lotu będzie dysponować większym ciągiem w górnym zakresie prędkości.

 

W mojej P61 z EPP stosowałem różne śmigła - od 7x3 przez 6x4, 6x4.5, 6x6, 5.5x5.5, 5x7.5 (Avan). Najlepiej startuje na 7x3 - ale lata jak krowa. Najlepiej lata na 6x6 - ale drenuje pakiet bardzo szybko. Najlepszy stosunek prędkości do czasu lotu mam na 6x4.5 Ktoś mógłby powiedzieć, że na ekstremalnych 5x7.5 od racing quadów powinienem mieć najlepszą prędkość - ale niestety model osiągał maksimum prędkości zanim "magia" śmigieł się włączała - po prostu słuchać było tylko furkot śmigła które pracowało w przeciągnięciu.


  • 1

#75 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10554 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 12 lipiec 2018 - 21:18

Nom, tylko który z kolegów pisze o ciągu dynamicznym i jak go zmierzył w locie?


  • 0

#76 japim

japim
  • Modelarz
  • 1730 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 12 lipiec 2018 - 22:28

Właśnie problem w tym że żaden. Bo ciężko takowy zmierzyć poza tunelem aerodynamicznym. Ciąg statyczny mówi pi x drzwi o ciągu w czasie startu i nic poza tym.
  • 0

#77 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 292 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 12 lipiec 2018 - 22:44

jak na prostaka przystało, mającego jak do tej pory jeszcze nie wywrócone w głowie, choć nie lubie przytaczać oczywistości, masz większy ciąg szybiej lecisz i nie nie ma odwrotnie


  • 0

#78 japim

japim
  • Modelarz
  • 1730 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 13 lipiec 2018 - 05:49

jak na prostaka przystało, mającego jak do tej pory jeszcze nie wywrócone w głowie, choć nie lubie przytaczać oczywistości, masz większy ciąg szybiej lecisz i nie nie ma odwrotnie

No to żeczywiscie prostackie stwierdzenie. Wystarczy użyć programu ecalc i dla jednego silnika wrzucić sobie kilka śmigieł: np 8x4 i 9x3 i 10x2. Zobaczysz jaki będziesz mieć ciąg statyczny (zależny od średnicy) - ten który możesz zmierzyć wagą na ziemi i jaka jest maksymalna prędkość (zależna od skoku).
  • 0

#79 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10554 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 13 lipiec 2018 - 06:12

Z większym ciągiem lepiej samolot przyspiesza i dlatego wydaje się szybszy, bo lata po niebie jak diabeł i nie straszne mu są manewry pionowe.
Ale za prędkość odpowiada kv silnika, skok śmigła i nie jestem pewny czy ilość łopat śmigła też.
Warto zdać sobie sprawę że kv silnika nominalnie jest mierzone bez śmigła. Rzeczywiste kv będzie spadać w zależności od obciążenia śmigłem. Widać tu powiązanie między mocą silnika a kv. Słaby silnik nie uciągnie przewymiarowanego śmigła. Obroty będą małe prąd duży.

W f18 najpierw miałem emaxa 150W a potem 250W. Oba z podobnym kv. Na tym drugim latało mi się bardziej dynamicznie choć prędkość maxymalna była taka sama.
  • 0

#80 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2147 postów
  • Age: 53
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 13 lipiec 2018 - 08:11

i nie jestem pewny czy ilość łopat śmigła też.
 

Też.Najlepiej jedna.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych