Skocz do zawartości


Zdjęcie

SU-35 (EPO)

Su-35 Su35

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#81 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 11 wrzesień 2018 - 10:52

I polatałem na śmigle TGS 6x4E. Ku mojemu zaskoczeniu po 3 minutach (dużo latałem na THR max) usłyszałem dziwny dźwięk silnika tak jakby chciał silnik przyspieszać i zwalniał znowu przyspieszał i zwalniał. Wylądowałem -  LiPol 1300mAh 75C na każdej z cel miał 3,86V był ciepły jak zawsze, silnik trochę ciepły jak zawsze ale regulator wg mnie zbyt gorący.  Czym takie zachowanie silnika mogło być spowodowane?

Pozwoliłem sprzętowi ostygnąć, podłączyłem kolejny pakiet 1300mAh 30-40C i wszystko było OK - tym razem jednak nie dawałem THR na maxa podczas lotu.

Na śmigle TGS 6x4 pętlę robi bez problemu :-). 

Obiecuję i obiecuję a filmu z lotów znowu nie ma. A latałem jak już się ściemniało i  model był jak ciemna plamka na niebie - no ale mocne LEDY i te "dopalacze" LED  :wub:


  • 0

#82 d2f

d2f
  • Modelarz
  • 342 postów
  • Age: 37
  • SkądRadzyń Podlaski
  • Imię:Paweł

Napisano 11 wrzesień 2018 - 11:12

Dźwięk, o którym mowa, to może być to czego ja doświadczyłem parę razy w esa na zbyt miękkich smigłach. Śmigło wpada we flatter i zrywa swój ciąg. Za chwilę znów łapie i znów zrywa.
2 razy złamałem tak śmigło, w tym raz z dość przykrymi konsekwencjami dla modelu - jedna połówka wbita w skrzydło przy końcówce, druga objechała kadłub do nowego kształtu w części dziobowej. Połówka, która przebiła skrzydło, zablokowała lotkę. Udało się wylądować ale nie było to łatwe ani przyjemne.
  • 0

#83 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10577 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 11 wrzesień 2018 - 12:33

Takie falowanie obrotów mam dla jednego regulatora. To jest takie zabezpieczenie. Możesz mieć niewydolny pakiet i przy obciążeniu mocno spada napięcie.
  • 0

#84 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 11 wrzesień 2018 - 15:55

Śmigło wykluczam z moich podejrzeń bo wspomniany przypadek miał miejsce przy końcu 3 minuty lotu na małej prędkości - THR na około 50%. Pakiet to mam nówkę Tattu GensAce1300mAh 75C po 6 lotach i raczej też go nie podejrzewam o falowanie obrotów silnika.
  • 0

#85 japim

japim
  • Modelarz
  • 1863 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 11 wrzesień 2018 - 15:58

Przegrzewa sie regulator?


  • 0

#86 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 312 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 11 wrzesień 2018 - 16:01

Pościgałbym sie z tobą i pomanewrował, ale z tym ciągiem co masz i prędkością jaką na nim możesz uzyskiwać przy takim śmigle i silniku nie ma co porównywać, bo ja mam 1350g.
Nie korci cie prędkość?? odżutowve i prędkość to jak jedna para.
Jak wygląda walka powietrzna z tą elektroniką co umieściłeś w zasobnikach?
  • 0

#87 japim

japim
  • Modelarz
  • 1863 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 11 wrzesień 2018 - 16:39

Areg - czy Ty masz jakieś kompleksy? Kto ma więcej ciągu czy co?
  • 0

#88 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 11 wrzesień 2018 - 17:25

Pościgałbym sie z tobą i pomanewrował, ale z tym ciągiem co masz i prędkością jaką na nim możesz uzyskiwać przy takim śmigle i silniku nie ma co porównywać, bo ja mam 1350g.
Nie korci cie prędkość?? odżutowve i prędkość to jak jedna para.
Jak wygląda walka powietrzna z tą elektroniką co umieściłeś w zasobnikach?


Ja nie z tych co w modelarstwie muszą szybciej, dalej, wyżej. Dla mnie ważna jest dokładność, precyzja lotu 😊, lubię w modelach detale.
Uzbrojenie ma się dobrze - magnesy trzymają porządnie a podczas lądowania w trawie czasami odczepią się i nie niszczą pylonów lub modelu.

Przegrzewa sie regulator?


Czy zmiana na reg. 35A lub 40A rozwiąże problem? Obecnie na ziemi max pobór to 21A. Pomyślę nad chłodzeniem regulatora.
  • 0

#89 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 312 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 11 wrzesień 2018 - 18:41

Dla mnie też liczy sie precyzja lotu.
Latanie nie na mocy, a na umiejętnościach i dobrych właściwościach konstrukcji jest piękne, ale moc też jest piękna.
Ja bym nie dawał mocnego regulatora(więcej prądu żre), tylko chłodzenie(to podstawa). "Falowanie" mocy może też być skutkiem słabego akumulatora w przypadku niektórych regulatorów.
Pytanie też, po co aż 75C do latania z prędkościami ok 85kmh i nie agresywnego.
  • 0

#90 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2166 postów
  • Age: 53
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 11 wrzesień 2018 - 19:42

Ja bym nie dawał mocnego regulatora(więcej prądu żre),  .

A to ciekawe dlaczego?


  • 0

#91 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 11 wrzesień 2018 - 21:16

Rah66...
W temacie akumulatora.
Taki akurat miałem i użyłem 😊. Duża wydajność prądowa akumulatora zapewnia stałe napięcie zasilające oraz niską temperaturę pracy akumulatora. Stałe napięcie podawane przez akumulator zapewnia komfort latania a niska temperatura pracy przedłuża trwałość akumulatorów Li-pol.

W temacie regulatora.
Regulator (ESC – Electronic Speed Controler ) to element, którego zadaniem jest sterowanie pracą silnika RC. Regulator jest odpowiedzialny za wysterowanie cewek w silniku.

Maksymalny prąd mojego silnika ze śmigłem TGS 6x4E wynosi 20A a ja zastosowałem większy regulator tj.: 30A. Taki zapas amperażu na regulatorze chroni regulator przed odcięciem zasilania w wyniku np.: skoku obciążenia czy też przed przegrzaniem regulatora.
Regulator o większych możliwościach od silnika nie uszkodzi elektroniki, ponieważ nie dostarczy większej ilości prądu niż silnik będzie mógł przyjąć.

Mój regulator ma wbudowane zabezpieczenia termiczne i po osiągnięciu pewnego progu temperaturowego ogranicza moc lub odłączy silnik. Zapewnienie dobrego chłodzenia regulatora jest bardzo ważne i tego mi w tym modelu zabrakło.
  • 0

#92 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10577 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 12 wrzesień 2018 - 06:07

Rah66 Mylisz się. Większy regulator nie weźmie więcej prądu.
  • 0

#93 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 24 wrzesień 2018 - 22:31

Pogoda deszczowa tak więc...model dostał światło lądowania.
Dioda LED skierowana lekko w dół dla lepszej widoczności z ziemi.

Załączone miniatury

  • 20180924_232127.jpg
  • 20180924_231757.jpg
  • 20180924_231727.jpg

  • 0

#94 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 312 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 24 wrzesień 2018 - 23:00

Widać, eksploatacja jak prawdziwego. Ja bym dorobił ostre krawędzie do wlotów.


  • 0

#95 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 24 wrzesień 2018 - 23:12

Wloty świadomie i celowo zabezpieczyłem listwą węglową przed wyszczerbieniem podczas lądowań w trawie. Ostre krawędzie miałem w modelu F22 Raptor - długo się nimi nie nacieszyłem.
  • 0

#96 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 17 listopad 2018 - 10:55

Szukam innego zestawu silnik+ śmigło+regulator co umożliwi mi samodzielny wyrzut modelu z ręki podczas startu.Nowy zestaw do Su35 gotowy: silnik 2450kV, regulator 40A, śmigło 6x4,5. Od 75 do 100THR zestaw wydaje dźwięk jak gwizdek. Pierwszy raz coś takiego słyszę. Czy to wina zbyt miękkich końcówek śmigła? Przy następnych próbach sprawdzę zestaw na " hamowni" czy aby na pewno uzyskam deklarowany przez producenta ciąg na poziomie 1000g.

Załączone miniatury

  • 20181116_183740~2.jpg
  • 2a3a5dcd-33d0-40dd-b2b6-9e72a871757c.png
  • 20181116_183313~3.jpg

  • 0

#97 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 1114 postów
  • Age: 46
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 19 listopad 2018 - 17:25

A co to za śmigło jest?

Gemfan? Jeśli tak, to ono faktycznie "miętkie" jest...

Daj APC 6x4,3, ewentualnie poszukaj Pelikana 6x4,5.


  • 0

#98 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 695 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 21 listopad 2018 - 12:28

Takie śmigło użyłem do prób.

https://www.banggood...ur_warehouse=CN

 

To śmigło pobiera max 21A i "ciąg"na wadze tylko 280g.

A wg producent silnik Sunnysky A2212-6 2450kV ze śmigłem 6x4,5 dla zasilania 11,1V może pobrać max 34A i mieć ciąg 1090g (patrz tabela 2 posty wyżej). Fikcja?


  • 0

#99 japim

japim
  • Modelarz
  • 1863 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 21 listopad 2018 - 12:34

To już lepiej kup HQ prop z ABCRC (akurat mają przecenę)

https://abc-rc.pl/HQ...D-6045-black-CW


  • 0

#100 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 312 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 01 grudzień 2018 - 18:38

wg producent silnik Sunnysky A2212-6 2450kV ze śmigłem 6x4,5 dla zasilania 11,1V może pobrać max 34A i mieć ciąg 1090g (patrz tabela 2 posty wyżej). Fikcja?

 

no bo takie są ciągi współczesnych silników, ten twój wynik - 280g to wygląda jakby to był osiąg z wadliwych podzespołów. Ja używam mniejszych silników niż ty i mniejszych śmigieł, a osiągi mam w okolicach 800-1300g - model po wyrzucie pionowym mam w jednej chwili na wysokości okolo 50m. Przykłady: Hobbywing Xrotor 2205, T-motor F40, F60, EMAX RSII 2206, EMAX RS 2205S, 2306, EMAX LS2207


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych