Skocz do zawartości

Ultimate ADW 995mm


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego powiedz mi czy jak użyję grubszych sklejek 3 mm bardzo to wpłynie na ciężar modelu? Pytam bo nie wszędzie tną takie grubości chyba że jesteś w stanie polecić kogoś kto zrobi tak dokładnie jak masz w planach?

Oj!

Ja wiem, że się zawsze ma ambitne plany modelarskie na 10 modeli naprzód  ;)

Ale weź ty skończ i oblataj Erwudziaka..

(A potem jeszcze parę następnych  ;))

Gwarantuje Ci, że w międzyczasie zdążysz się dowiedzieć o co chodzi w tym modelarskim CNC i znajdziesz kogoś w okolicy, kto Ci taki model wytnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Można podszlifować elementy ale to takie sobie rozwiązanie. Ja tymczasem zamocowałem regulator i odbiornik. Regulator zamocowany jest do półki pakietu pod spodem. Pomiędzy regulatorem a półką jest prostokąt z gumowej gąbki i całość przypięta opaską. Radiator oczywiście jest od strony zewnętrznej. Miejsce da reglera odpowiednie bo będzie miał chłodzenie. Odbiornik spoczywa na rzepie ale i tak delikatnie złapałem go opaską. Na półkę pakietu przykleiłem kawałki (resztki jakie mi zostały) wspomnianej gąbki z gumy. Pakiet po zamocowaniu opaską na rzepa nie będzie się przesuwał. Została jeszcze kwestia rurek na anteny.

 Sprawdziłem napęd, zamiast docelowego pakietu zastosowałem akumulator żelowy 12V. Wygląda na to że silnik ze śmigłem 12x6E APC ma tyle ciągu że skrzydła niekoniecznie będą potrzebne do latania :D.

post-20633-0-88332300-1516031948_thumb.jpg

post-20633-0-50061800-1516031949_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego freeman67 w ostatnich plikach zamieszczonych przez Sławka masz już wiele elementów zmienionych z balsosklejki 2,6 na balsę 2,5mm, a poza tym balsosklejka z Modelemax ta 3mm ma naprawdę 2,7-2,8mm, więc to nie będzie duży problem żeby ją delikatnie przyszlifować, już to sprawdzałem.

Ja na razie walczę ze swoją maszynką do wycinania, ale jak będzie 100% gotowa, to przymierzam się do małego Ulta.

Powodzenia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej podczas składania będzie potrzebna moja pomoc bo idzie jeszcze trochę wzmocnien węglowych których nie widać na zdjęciach.

 "Wyplasterkowałem" maskę na elementy z balsosklejki 3mm. Jutro jak dobrze pójdzie to posklejam maskę i wstępnie oszlifuję. Maska ma tylko 58mm wysokości co gwarantuje bezproblemowe wytłaczanie z HIPS-u. Żeby nie myśleć zbytnio przy klejeniu plasterków dorobiłem z jednej strony pomoce montażowe. Dwa klocki połączone pod kątem prostym  powinny znacznie usprawnić proces montażu.

 

Ultimate bez maski i akumulatora waży 834g. Z pakietem 1300mAh 3s dualsky eco będzie to waga  946g. Z pakietem Gens Tattu 1550 mAh będzie 968g. Jednak jest sposób na zmniejszenie wagi. Wywalę ciężkie śmigło APC E i zastąpię APC SE albo drewniakiem. Nawet w opcji 968g obciążenie powierzchni nośnej wyniesie 29.75g/dm2 . Dla 946g było by 29.1g/dm2 Tak niskiego wyniku chyba nie osiągnąłem w swoich modelach albo sobie nie przypominam. Ultimate powinien fajnie latać.

 Ciekawostka: na stronach internetowych Ultimate AMR PA ma podane 34.5dm2 pow nośnej i wagę do lotu 1090g przy obciżeniu pow nośnej 29g/dm2. Z prostych obliczeń wynika że jest to jednak 31.6g/dm2.

 

Dla porównania :

Ultimate Adw- waga 968g- obciążenie 29.75/dm2

Extra 1030- waga 647g- obciążenie 33,5g/dm2

Katana 1020 waga 720g - obciążenie  34g/dm2

 

Ultimate z pakietem Gens Tattu 2200 3s o wadze 184g ważyłby 1020g i miałby obciążenie 31.4g/dm2

post-20633-0-32335000-1516086335_thumb.jpg

post-20633-0-78962600-1516087555_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węgiel w dźwigarach jest pionowo , w centropłatach są małe poziome łączniki z takiego samego węgla. Jakbyś sklejał ten model musisz pytać na bieżąco. W kadłubie węgla sobie nie przypominam. W kotkach też nie.

 

Kilka osób pytało mnie o zestawy Ultimate ADW. Pewnie dało by się coś zadziałać w tym temacie ale dopiero po oblocie. Tak samo z Katanką 1020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dopiero będę miał elementy kopyta maski więc coś tam porobię w sprawie wytłoczek. 

 Tak jak się spodziewałem, 968g z pakietem Gens Tattu 1550 3s 45C. Mam jeszcze dwa pakiety 1300 3S Dualsky Eco. Jeden jest trochę podejrzany ale zobaczymy po ładowaniu i rozładowaniu. Dulasky-ie są lżejsze o 20g od Gens-a ale i pojemność mniejsza. W każdym razie jest zapas pakietów do oblotu. Tylko że pogoda znów zrobiła się nie lotna....

 

Odebrałem wycinankę kopytka. Posklejałem, przeszlifowałem, wytłoczyłem na próbę. Oczywiście kopytko wymaga szpachlowania ale nie mogłem się powstrzymać. Niestety, nieobrobione kopyto dało znać o sobie i nie mogłem zdjąć maski. Szkoda że nie mam sprężonego powietrza. Musiałem rozciąć maskę na dole i górze. Ale to przejściowe problemy. Przymierzyłem. Podoba mi się

post-20633-0-34134900-1516283791_thumb.jpg

post-20633-0-15466900-1516283792_thumb.jpg

post-20633-0-76225900-1516283792_thumb.jpg

post-20633-0-52691100-1516283793_thumb.jpg

post-20633-0-05965100-1516283794_thumb.jpg

post-20633-0-71276900-1516283794_thumb.jpg

post-20633-0-38390200-1516283795_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie Ci wyszedł ten model. Widzę, że trochę walczyłeś z kątem zaklinowania górnego płata. Jakie masz kąty płatów i statecznika poziomego? U siebie w Ultku mam statecznik i dolny płat na 0o, górny płat -0,5o, skłon silnika 0o i wykłon 2o.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc jeszcze nie walczyłem. Wkleiłem tulejki w skrzydło i ta z tyłu musi być przeszlifowana . Z kątami będę walczył przy okazji oblotów ale będzie pewnie tak samo jak u Ciebie.

 

Powalczyłem trochę z kopytkiem. Szpachlowanie szpachlą (żywica plus mikrobalon) potem żywicowanie i szlifowanie.  Wytłoczki wypychają się bez problemu. Niestety, Hips 1,5mm jest za gruby i uciekają szczegóły. Przymierzyłem na próbę wytłoczkę beta. Teraz już lepiej to wygląda. Muszę trochę podszlifować wręgę silnikową żeby wytłoczka dalej weszła albo  polakieruję jeszcze raz kopyto przez co wytłoczka powinna być luźniejsza.

post-20633-0-52956700-1516372527_thumb.jpg

post-20633-0-23799500-1516372528_thumb.jpg

post-20633-0-52491200-1516372529_thumb.jpg

post-20633-0-24712800-1516372530_thumb.jpg

post-20633-0-87775300-1516372530_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifowałem delikatnie górę wręgi silnikowej i maska ( skróciłem ją o 1mm odcinając kołnierz pozostały po tłoczeniu ) wskoczyła na swoje miejsce. Cztery wkręty załatwiły sprawę.

post-20633-0-21569000-1516389254_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden upgrade.

 Trochę mnie wkurzało pasowanie maski do kadłuba. Nie to że było źle ale nie było tak żebym był maksymalnie zadowolony. Zalaminowałem więc pasek tkaniny na dole maski, na to przed zaschnięciem żywicy położyłem szpachlę z mikrobalonem. Po utwardzeniu żywicy i szpachli przeszlifowałem  całość, na koniec papierem wodnym 1500. Przez tą akcję zwiększył się obwód tylnej części kopyta a przez to gotowej maski. Powierciłem otwory odciągające powietrze w zakamarkach kopytka i dodałem stopę  pod kopyto z balsy 6mm. Szkoda że nie mam Hipsu 1mm. No ale cóż, wytłoczyłem znowu z 1,5. Maska jest znacznie lepsza niż poprzednia.Wchodzi idealnie na kadłub jednak grubszy Hips znowu nie pozwolił na  dokładne odwzorowanie dolnego wlotu powietrza. Ale jakoś dałem radę.

post-20633-0-02212500-1516614163_thumb.jpg

post-20633-0-18593000-1516614164_thumb.jpg

post-20633-0-18343200-1516614165_thumb.jpg

post-20633-0-33573000-1516614166_thumb.jpg

post-20633-0-31506200-1516614167_thumb.jpg

post-20633-0-53702900-1516614168_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo z tym podwoziem. Tobie potrzebne 135mm wysokości ( zgodnie z wymiarem podanym w temacie o Su) Podwozie do Ulta ma 90mm, poszukałem od Katanki 1020 i okazało się że ma 110mm a poza tym jest za delikatne. W Su półka podwozia jest w głębi kadłuba, w Katance, Extrze czy Ultimate na samym jego dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak ja to robiłem http://pfmrc.eu/index.php/topic/39127-katanka-1020-reanimacja-po-krecie/page-2

Tu też widać metodę Vacu  http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=337&start=140

 Formowałem z uzyciem worka i pompy próżniowej. Lepszy efekt uzyskałem jednak laminując podwozie metodą bez pompy.  na kopyto położyłem przesączoną żywicą kanapkę z tkaniny szklanej której łączna grubość po ściśnięciu wynosiła coś około 3,2mm  ( tkanina albo 80-tka albo 150 i tyle warstw że wyszło te około 3mm) Na to położyłem górną sklejkową część formy i docisnąłem. Jak już żywica zżelowała  a tkanina nie wstawała to wygrzałem całość w piekarniku elektrycznym przez 120minut w temp. 60st. Przy robieniu w worku vacu  były dwa problemy- pierwszy że za bardzo odsączyłem żywicę a drugi że jedna z powierzchni nie wyszła gładka. Oczywiście to problemy do ogarnięcia ale nie miałem chęci na próby.

 

 Dokręciłem nową maskę, zdecydowanie lepiej to wygląda niż ze starą. Pokołowałem po pokoju :D , ",motór" kręci, stery działają , pogody na oblot nie ma. Dostęp do pakietu jest dobry, nie trzeba się gimnastykować. Półka pomieści 2200mAh bez problemu.

post-20633-0-82311100-1516695371_thumb.jpg

post-20633-0-13341900-1516695373_thumb.jpg

post-20633-0-05329200-1516695374_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji robienia zdjęć Extry zestawiłem ją z Ultimate. Spoglądając od góry na te modele naszła  mnie myśl natury technicznej : jeżeli coś jeszcze będę rysował  i będzie to miało napęd elektryczny to  będzie w tym zastosowana krótka mordka/wytłoczka. Ileż to mniej problemów jest z wytłoczeniem krótkiej mordy! Nie potrzeba pomp próżniowych, zbiorników. Wystarczy odkurzacz, piekarnik i szczelny stół z otworkami.

post-20633-0-40890100-1516820212_thumb.jpg

post-20633-0-49958700-1516820215_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.