Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szybownik uczy się latać helikopterem :)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
287 odpowiedzi w tym temacie

#281 Krzysiek "Viper"

Krzysiek "Viper"
  • Modelarz
  • 353 postów
  • Age: 36
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Krzysztof

Napisano 16 kwiecień 2018 - 22:16

Autorotacja nie jest na pewno prosta na początku. Ja Ci pisałem, że preferuję wolniejsze schodzenie bez " gracji kowadła " Każdy musi wypracować swoją technikę :) To my latamy a nie kolega za nas :) Dobrze ćwiczyć na początku na jakimś równym placu. Słuchaj łopat podczas opadania i steruj delikatnie kątami żeby wirnik miał optymalne obroty przy opadaniu. Soft start przeszkadza w nauce. Wyłącz. 


  • 0

#282 Patryk Sokol

Patryk Sokol
  • Modelarz
  • 666 postów
  • Age: 26
  • SkądWarszawa/Nysa
  • Imię:Patryk

Napisano 16 kwiecień 2018 - 22:45

Właśnie nie jestem pewien na ile można zwolnić opadanie moim Trexem w autorotacji.

Nie dość, że model jest mały, to jeszcze napęd ogona ma zrealizowany paskiem :)

 

Istnieje ryzyko, że zaliczyłbym blade-stopa, bo zwyczajnie braknie siły do kręcenia łopatami :) 

Poeksperymentuje jak wyłącze soft-start. 


  • 0

#283 Krzysiek "Viper"

Krzysiek "Viper"
  • Modelarz
  • 353 postów
  • Age: 36
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Krzysztof

Napisano 17 kwiecień 2018 - 06:58

Tak. Przy pasku trzeba mieć wzmożoną czujność ale blade stop-a tak szybko nie zaliczysz. Jedynie low RPM a to śmierdzi kretem... Trening. Wszystko wytrenujesz.
  • 0

#284 Arkos

Arkos
  • Modelarz
  • 42 postów
  • Age: 50
  • GG:
  • SkądNysa
  • Imię:Arek

Napisano 17 kwiecień 2018 - 08:38

Patryk jeżeli to Ci pomoże to masz tu filmik jak Ombler robi autosa 450`tką.

 


  • 0

#285 Patryk Sokol

Patryk Sokol
  • Modelarz
  • 666 postów
  • Age: 26
  • SkądWarszawa/Nysa
  • Imię:Patryk

Napisano wczoraj, 13:33

Dobijam chyba do granic mojego modelu.

 

Tzn. Zaczyna mi mocno przeszkadzać trzymanie ogona w moim Trexie.

 

Tzn. ogon zaczyna nie nadążać przy wszelkiego rodzaju gwałtownych zmianach skoku, np przy przejściu na plecy i odejściu w pion.

Z tym jeszcze sobie radziłem, ale zacząłem uprawiać loty tyłem i wyszła całkowita porażka. Np. dziś przy pętli tyłem, w 3/4 pętli po prostu heli fiknął na kabinkę do przodu. W sumie to jakbym zrobił to specjalnie, to byłby to całkiem efektowny manewr :)

No i serwo grzechocze jak grzechotnik (tsy-tsy-tsy :D). Nie jest to takie klasyczne wzbudzanie od przesterowania, raczej takie wibracje robione serwem. Musiałem je zaakceptować, bo jak ustawie ogon tak, że tego nie ma to, praktycznie jakbym bez żyroskopu latał.

 

Niemniej - mam już popychacz węglowy, pokasowane wszelki luzy, a z ustawień PID wyciągnałem, ogon to pełny metal, łopatki powiększone etc.

 

I  tu pojawia się pytanie - walczyć w ogóle z tematem, czy już się z tym pogodzić i latać jak jest, a w międzyczasie czatować na jakąś 550?

Jakbym chciał wymienić serwo na coś z gatunku tanie i działające to co polecacie?

 

 


  • 0

#286 Krzysiek "Viper"

Krzysiek "Viper"
  • Modelarz
  • 353 postów
  • Age: 36
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Krzysztof

Napisano wczoraj, 20:03

Tu masz serwa http://rcforever.pl/...50-450-270.html

 

Te opisane jako ogonowe są ok.

Mam to na ogonie w 450-ce od wielu lat http://rcforever.pl/...257MG-313_2.jpg

 

Jak najbardziej szukaj czegoś większego. 


  • 0

#287 Patryk Sokol

Patryk Sokol
  • Modelarz
  • 666 postów
  • Age: 26
  • SkądWarszawa/Nysa
  • Imię:Patryk

Napisano dziś, 08:57

Ok, cena jest taka, że jeszcze mogę włożyć tyle w Rexia (bo nie mogę przyjąć podejścia, że serwo zostanie na nowy model, bo wszystkie zestawy,które mnie interesują, teraz serwa mają w komplecie).

 

Serwo które mam obecnie:
http://rcforever.pl/...I-GS-T9257.html

 

Jest o 1/2 wolniejsze przy 6V, więc może to jest meto0da. no i jestem przekonany, że moje serwo ma dojechany potencjometr...

Myślę, że coś się zmieni, zawsze to ciekawy eksperyment :)


  • 0

#288 miruuu

miruuu
  • Modelarz
  • 711 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa - Ursynów
  • Imię:Mirek ✈

Napisano dziś, 13:12

Zamiast najpierw kupić tanio a później dobrze, sugeruję od razu kupić dobrze i niedrogo: http://rcforever.pl/...V3-HV-450.html

 

Jeśli serwo nie pomoże, to zamiast zastanawiania się nad nowym modelem, przejrzałbym jeszcze raz dobrze ogon i jego ustawienia. Stare trexy nie są może demonami mocy i precyzji, ale sam ogon, dobrze ustawiony, problemem na pewno nie jest. Czasami najciemniej jest pod latanią... Więc na chwilę schodząc z serwa, co dokładnie się dzieje z tym ogonem? Możesz opisać jak się zachowuje (gdy zachowuje się nieprawidłowo) i w jakich momentach?


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych