Skocz do zawartości

Problem z lotem helikoptera na wprost


azja49
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest to mój pierwszy post na forum. Przeszukałem to forum jak i inne w celu znalezienia odpowiedzi na mój problem, nie znalazłem dlatego zapytuję:)

Mam mini helikopter Wl Toys v911. 6-8 lat już nim latam dosyć ostro go wykorzystuję. Kilka części wymienionych trochę tuningu było, ale problem pojawił się całkiem nie dawno. Zawis perfekt trzyma się miejsca jak polityk stołka. Lot w prawo lewo i do tyłu super. Góra dół żaden problem. Lot do przodu - tu zaczynają się schody :( nie chce lecieć w linii prostej do przodu leci po łuku w lewą stronę tak, że naprawdę sprawia to problemy podczas lotu w domu. Czy wiecie co to może być? Silników przez te wszystkie lata nie wymieniałem. Ale są sprawne tak mi się wydaje, belka ogonowa prosta. Śmigła i wałek z zębatką wymieniam regularnie :) kształt helika w normie nie jest powyginany. 

Napisałem do WL Toys maila z zapytaniem co to może być. Otrzymałem dwie odpowiedzi wymijające. 

 

Hi, 

 

Did you allready try to recentre the thumb controllers or change the centre off the thumb controller by using the little buttons on the RC?

 

That is normal. all helicopters need small corrections.

 

Nie wiem co o tym myśleć, ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam jest to mój pierwszy post na forum. Przeszukałem to forum jak i inne w celu znalezienia odpowiedzi na mój problem, nie znalazłem dlatego zapytuję :)

 

Mam mini helikopter Wl Toys v911. 6-8 lat już nim latam dosyć ostro go wykorzystuję. Kilka części wymienionych trochę tuningu było, ale problem pojawił się całkiem nie dawno. Zawis perfekt trzyma się miejsca jak polityk stołka. Lot w prawo lewo i do tyłu super. Góra dół żaden problem. Lot do przodu - tu zaczynają się schody :( nie chce lecieć w linii prostej do przodu leci po łuku w lewą stronę tak, że naprawdę sprawia to problemy podczas lotu w domu. Czy wiecie co to może być? Silników przez te wszystkie lata nie wymieniałem. Ale są sprawne tak mi się wydaje, belka ogonowa prosta. Śmigła i wałek z zębatką wymieniam regularnie :) kształt helika w normie nie jest powyginany. 

Napisałem do WL Toys maila z zapytaniem co to może być. Otrzymałem dwie odpowiedzi wymijające. 

 

Hi, 

 

Did you allready try to recentre the thumb controllers or change the centre off the thumb controller by using the little buttons on the RC?

 

That is normal. all helicopters need small corrections.

 

Nie wiem co o tym myśleć, ma ktoś jakieś pomysły?

 

Wcześniej heli rozumiem że latał prosto ? Tzn. tak naprawdę żaden śmigłowiec nie leci prosto :) Ale o tym teraz nie będę się rozwodził. Słuchaj.

Może być tak że przyczyna będzie banalna albo bardziej złożona.

Może serwa powoli się kończą i pochylenie tarczy nie jest proporcjonalne z obu stron. Tarcza łapie minimalny przechył / pochył i stąd taki lot. Może też silnik wirnika ogonowego klękać. Zakładam, że łopaty masz proste, niewystrzępione etc... Popatrz co się dzieje jak pochylisz drążek jak do lotu do przodu. Jak pochyla się tarcza. Może też apartura straciła "proporcjonalność" Piszesz że latasz kilka lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aparatury mam dwie jedna od v911 druga od v912 więc wykluczam błąd aparatury wykluczony. Łopaty główne jak i ogonowe śmigło wymieniam regularnie:)
Pomyślałem też nad silnikiem i już zamówiony razem z całą belką. Zamówiłem już drugi egzemplarz. Ale zanim zacznę nim latać. Przemienię serwo z nowego do starego zobaczę czy to coś da. Może nowy wałek i nową tarczę też założę, oczywiście tą tuningową :D z przegubem:) Jak dojdą części to opisze co i jak zrobiłem. Chyba, że ktoś podrzuci jeszcze jakieś rozwiązanie. No to że nie leci idealnie prosto to wiem. Lecz to co on teraz wyrabia to gruba przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jaką tarczę ma ten helik ? Z przegubem kulowym czy bez ? Tarcza bez przegubu jest mało precyzyjna . Chyba że silnik ogonowy pomału zalicza padakę . Tych V911 to chyba wszystkie typy jakie się ukazały na rynku . :)  Ze wszystkich najlepiej latała wersja żółta . Ten model produkuje całkiem inna fabryka niż pozostałe wersje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.