Skocz do zawartości


Zdjęcie

Great Planes Mr Mulligan


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 443 postów
  • Age: 51
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 20 grudzień 2017 - 19:03

Nie ; to nie jest pomylka ! Poniewaz bede robil konwersje z elektryka na spaline , post ten MUSI znalezc sie wlasnie tutaj :-)

 

W sumie to Howard DGA 6 moglby wyladowac w polmakietach , ale raczej nie wypada . To tylko skladanka ;-) 

 

Jak juz wspomnialem wyzej ; konwersja na spaline ( raczej rzadsza droga wsrod modelarzy ) . 

 

Planowany silnik to moja najmniejsza ENYA , czyli 36-4C ( nie diesel ! , tylko zwykly zarowy ). Rozwija on 0,6 HP i tutaj boje sie , ze to moze byc troszke malo. Przelecialem zagraniczne fora i wiem ze latali takim samym z OS Maxem .25 LA ( identyczna moc - dwusow ) i z tego co pisali , to mocy nie brakowalo. ENYA pociagnie troche wieksze smiglo ... 

 

Oryginal ma miec ( zalecany ) silnik elektryczny , ktory (niby ) ma max moc 1250 W ! Nie wiem co o tym mysec , bo to ponad dwukrotnie mniej od ENYii ... Jestem tym troszke zaniepokojony , ale jednoczesnie wiem , ze to TYLKO 130 cm rozpietosci i dosyc lekka konstrukcja. Chlopaki z amerykanskiego forum pisali , ze model jest BARDZO sztywny i nie stwierdzili zadnych dziwnych zdarzen podczas latania na spalinie. 

 

Oryginalny napet to : silnik 205 G, pakiet 3350 mAh - 325 G i regulator ok. 40 G , co daje w sumie 570 G

Moj planowany naped : silnik ( z tlumikiem ) 411G , pakiet odbiornika ( 1500 mAh ) 92 G, paliwo ( + zbirnik ) 150 G ? = 650G

 

Wielkiej roznicy nie ma ( z tego co wiem lataja z pakietami ponad 4000 mAh i tu nawet robi sie ciezej  ) . Problemem jest rozklad tego ciezaru. Moj silnik ( ENYA ) stanowi najwieksza czesc i jest wysuniety najbardziej do przodu. W elektryku najwiecej wazy pakiet , ktory umieszczony jest w kabinie ( blisko SC ) . Tutaj ( poza moca silnika ) widze najwiekszy problem !

 

Co Wy na to ?    Moze ktos ma jakas porade lub uwage , ktora pomoglaby mi spac spokojniej ? 

Pozdrawiam i czekam na goraca dyskusje .

 

 

Załączone miniatury

  • Mr Mulligan.jpg
  • ENYA 36-4c.jpg

  • 0

#2 marcinolesno

marcinolesno
  • Modelarz
  • 103 postów
  • Age: 29
  • GG:
  • SkądOlesno-Opolskie
  • Imię:Marcin

Napisano 20 grudzień 2017 - 21:42

Kolego a jaka jest waga na sucho? Tak mocny silnik do tego pakują? Ja w marabucie mam 360W i mam spory zapas mocy, waga gotowego do lotu to 1500g

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 M.Ch.

M.Ch.
  • Modelarz
  • 779 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 20 grudzień 2017 - 22:02

Witam,

 

trochę info:

http://www.electrifl...d/gpma1485.html

 

http://www.modelaviation.com/print/303

 

https://www.youtube....h?v=s9kNQsIiqxc

 

https://www.youtube....h?v=RS6Xg_geVaw

 

Co do wagi i WYWAŻENIA. 

No cóż - najwyżej jedno serwo 20g oszpeci ogon i wszystko się wyważy. A można się postarać i je ukryć.

 

Baaardzo ciężkie są laminatowe elementy podwozia i chyba trochę z przodu SC.

DSC_4719.jpg

 

Jak się komuś jeszcze podoba to tu jest w bardzo dobrej cenie:

https://www.d-m-t.at...5-mm-svr-detail


  • 0

#4 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 443 postów
  • Age: 51
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 20 grudzień 2017 - 22:23

Waga niby taka ( wg producenta ) : (2380-2610 g)

 

Kupilem z Anglii za 119 funtow , wiec prawie ta sama cena . To 1250 W brzmi jakos za "za duzo"   . 

 

Myslicie ze moja ENYA da rade ???


Swojego robisz elektryka ?

 

Witam,

 

trochę info:

http://www.electrifl...d/gpma1485.html

 

http://www.modelaviation.com/print/303

 

https://www.youtube....h?v=s9kNQsIiqxc

 

https://www.youtube....h?v=RS6Xg_geVaw

 

Co do wagi i WYWAŻENIA. 

No cóż - najwyżej jedno serwo 20g oszpeci ogon i wszystko się wyważy. A można się postarać i je ukryć.

 

Baaardzo ciężkie są laminatowe elementy podwozia i chyba trochę z przodu SC.

attachicon.gifDSC_4719.jpg

 

Jak się komuś jeszcze podoba to tu jest w bardzo dobrej cenie:

https://www.d-m-t.at...5-mm-svr-detail


  • 0

#5 M.Ch.

M.Ch.
  • Modelarz
  • 779 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 21 grudzień 2017 - 07:55

Waga niby taka ( wg producenta ) : (2380-2610 g)

 

Kupilem z Anglii za 119 funtow , wiec prawie ta sama cena . To 1250 W brzmi jakos za "za duzo"   . 

 

Myslicie ze moja ENYA da rade ???


Swojego robisz elektryka ?

 

Cześć,

 

dobra cena - gratuluję!  :)

 

Co do silnika - nie mam pojęcia, nie znam się na żarkach.

MR Mulligan to racer więc power musi być!

 

Tak, mój będzie elektryczny. 2x 2200 mA4 S, więc już ciężkawo, ale na serwach i podwoziu postaram się trochę zgubić. Silnik AXI 2820/14, więc na silniku zgubię te naście gram. Jak byś przypadkiem zmienił zdanie, to mam takie dwa i jeden silnik mogę odsprzedać. Do tego drewniane lekkie śmigło i powinno być ok.

 

Zwróć uwagę na:

http://manuals.hobbi...ma1485-tech.pdf

 

Tego chyba zabrakło w manualu.


  • 0

#6 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 443 postów
  • Age: 51
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 21 grudzień 2017 - 12:27

Chyba pozostane przy spalinie ;-) 

 

Popatrzylem na charakterystyke Twojego Axi ( https://www.modelmot...uct/detail/225/ )  i widze , ze jest to odpowioednik spaliny ( czterosuwa) .40 , czyli prawie mojej ENYii . Mysle wiec , ze nie bedzie problemu . 

 

Z tym ze to racer sie zgadzam , ale powinien latac choc troszke makietowo . Od przyspieszen i predkosci to ja mam POGO i PROUD BIRDa ;-) . 

Sa to moje jedyne elektryki i niech tak zostanie ( no moze dokupie im do towarzystwa to : https://www.sussex-m...-shoestring-25e )

 

POGO i PROUD BIRD maja takie same  pakiety , wiec nie ma potrzeby sie "rozszerzac" ....


  • 0

#7 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2077 postów
  • Age: 53
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 21 grudzień 2017 - 15:47

Żeby rozjaśnić sytuację przy tej masie pow.2,5kg spalina .52 a elektryk 2826 minimum optymalnie 3548 .Tutaj macie krótkie skrzydła i pękaty kadłub.


  • 0

#8 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 443 postów
  • Age: 51
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 21 grudzień 2017 - 16:30

Na jakiejs amerykanskiej stronie ( zreszta prosze bardzo : I have this thing (along with many others) for the Howard Mr. Mulligan. The Great Planes model shown has been converted to glow using a Saito 40. I just cut off the existing firewall and made up a new one of 3/16 ply and plugged the fuselage cooling holes with 1/32 ply.

Great flying A/C but is not a floater so avoid dead sticks if possible. I do use the flaps also.

I have a TF 12 X 6 prop on it and is runs very well. )

 

Jak widac ktos lata na SAITO .40 i twierdzi , ze wszystko jest OK. Stad moje pytania ( i obawy jednoczesnie ).

 

Znalazlem jeszcze filmik braci Slowakow z Nitry ( tez Saito .40 ) : 


Mam jeszcze ENYe 41-4C ( ma 0,8 HP ) i jest pare G ciezsza . Jest zaplanowana do Cuba ( E Flite 25 , tez elektryk :-) ) . CUB jest wiekszy , ale niewiele ciezszy (http://www.hobbyequi...cub-25-arf.html

Tym z kolei ktos latal z Saito .30 !!!  wieksza pow skrzydel i co za tym idzie mniejsze obciazenie pow. Podobno lata FANTASTYCZNIE . 

Moze w takim razie 41 do Mulligana , a 36 do CUBa ?


  • 0

#9 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2077 postów
  • Age: 53
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 21 grudzień 2017 - 20:23

Nie twierdzę że nie poleci,ale posłuchaj dźwięku silnika.Cały czas pełna lufa.


  • 1

#10 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 443 postów
  • Age: 51
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 21 grudzień 2017 - 22:14

Z tym sie zgodze . Moze nie pelna , ale 80 % .....

Chyba jednak 41 pojdzie "w Mulligana" , a ten mniejszy do CUBa ...


Mam jeszcze w sumie ENYe 53 , ale mysle , ze to juz za duzo ...... Choc patrze na instrukcje , a ona wazy z tlumikiem tylko 415 G ! 

To sa wszystko te same ( rozwiercone ) silniki ( 36, 41 , 46 i 53 ) !

 

Power : 41-4C 0,74 HP , a 53-4C 0,82 HP

 

0,6HP , a 0,82  to jednak ponad 25% wiecej (plus wieksze smiglo )

 

Saito .40 ma 0,65 HP


  • 0

#11 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2077 postów
  • Age: 53
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 22 grudzień 2017 - 11:22

" I to jest słuszna koncepcja" jak brzmiał dialog w kultowym filmie.

Sam tego doświadczyłem w DHC 2 Beaver z CMPro.Też konwersja z elektryka.Najpierw latałem na .60 Hirtenberger i było ok. ale z betonu.Z trawy nie było szans na start.Dopiero ASP 70 i nie ma problemu.


  • 0

#12 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 443 postów
  • Age: 51
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 22 grudzień 2017 - 12:13

Z tym problemu raczej nie przewiduje , gdyz u nas na lotnisku trawa jest "golfowa" . Mamy 2 traktorki i liste "strzyzenia" . Wiekszosc moich modeli ma owiewki na kolach ( nawet te mniejsze ) .

 Poniewaz waga silnikow jest podobna ( + to samo mocowanie , gaznik w tym samym miejscu ITD ) wiec w razie potrzeby nastapi zamiana na wiekszy ( lub mniejszy ) . Nie chcialbym aby on startowal jak pionowzlot .......    Troszke realizmu byloby wskazane ( choc to tylko jakas "cwiercmakieta " ) .

 

Dzieki za wszelkie uwagi . Czekam niecierpliwie na mikolaja ( w tym roku bedzie to kurier GLS ). 26 grudnia rodzina mnie opuszcza na 5 dni ( jada na narty ).

Poniewaz ja nie moge ( musze zostac 2 dni miedzy swietami a nowym rokiem ) , wiec bede mial czas cos tam poskladac. Serwa ITP przyjda niestety chyba po nowym roku , ale poniewaz do ulotnienia mamy kilka miesiecy , wiec nie ma problemu.

 

Po nowym roku dotrze tez do mnie E Flite Super Cub 25E . Tez bedzie konwersja z el. na spaline ..... 


  • 0

#13 M.Ch.

M.Ch.
  • Modelarz
  • 779 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 22 grudzień 2017 - 12:38

Tu troszkę większy brat - miło popatrzeć i posłuchać:

https://www.youtube....h?v=pokS9FLb8Wg

 

A poniżej alternatywne "malowanie":

 

Załączone miniatury

  • post-7590-0-32379800-1428673127.jpg

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych