Skocz do zawartości


Zdjęcie

Great Planes Mr Mulligan


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 811 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 28 grudzień 2018 - 22:25

:o   Chyba jednak jakos wloze .........


  • 0

#22 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 811 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 29 grudzień 2018 - 20:07

Dzisiaj cieg dalszy walki z mocowaniem silnika . Poniewaz jednak loze NIE dosiega wregi ogniowej , postawilem je na aluminiowych wspornikach , docinajac je jedmoczesnie tak aby miec odpowiedni sklon i wyklon. Pozniej musialem znalezc punkt mocowania ustrojstwa na wredze ( a wiadomo , ze im dluzsze to sie dalej od osi przesuwa ) . Ulatwila mi w tym makieta silnika gwiazdowego , gdyz ustawiajac oslone silnika z makieta silnika uzyskuje SRODEK w ktorym pojawic sie powinna os smigla. Wszystko ( nie po minucie oczywiscie ) sie pieknie zgralo i po dwukrotnym pomalowaniu wregi farba do malowania silnikow , przykrecilem cale to ustrojstwo do pomalowanej wregi na nakretki klowe . Musze powiedziec , ze po przymiarce musialem podlozyc tylko jedna podkladke pod jedno z mocowan i wszystko sie pieknie ustawilo. Jutro powalcze ze zbiornikiem paliwa i przyjdzie czas na przyklejenie wregi do kadluba. Przykleje i przykrece dodatkowo czterema srubami do drewna ( wkrece w klej ) w celu ustawienia i scisniecia. Kilka fotek z dnia dzisiejszego .

 

P.S. Po przymiarce silnika wkrecilem rowniez wydech i uklada sie pieknie ( skos do dolu ) tak , ze bedzie wycieta tyllko mala dziurka pod silnikiem (w stalej czesci kadluba ) ba wyprowadzenie silokonowego wydechu poza model......

Załączone miniatury

  • IMG_6430.JPG
  • IMG_6434.JPG
  • IMG_6435.JPG
  • IMG_6438.JPG
  • IMG_6439.JPG
  • IMG_6440.JPG
  • IMG_6442.JPG

  • 1

#23 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 811 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 30 grudzień 2018 - 22:34

Po kilku godzinach walki pozostaly jakies tam pierdoly do zakonczenia projektu. Wkleilem wrege ogniowa (z przykreconym silnikiem) , pomontowalem troszke elektroniki ( porobilem do tego rozne poleczki , otworki i wzmocnienia ) i w sumie to jeszcze ze 2- 3 godz i koniec .

Wlozylem luzem pakiet odbiornika ( 4.8V ) i model sie sam wywazyl !!! 

Załączone miniatury

  • IMG_6457.JPG
  • IMG_6454.JPG
  • IMG_6455.JPG
  • IMG_6456.JPG
  • IMG_6463.JPG
  • IMG_6465.JPG

  • 1

#24 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 811 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 10 styczeń 2019 - 15:32

No i prawie ukonczylem "odwrotna" konwersje ( bo tak chyba mozna nazwac konwersje z elektryka na spaline ) . Przyznam , ze sama konwersja zabrala duzo wiecej czasu jak "skrecenie" modelu . Niby to tylko zmiana silnika , ale w przypadku przejscia NA spaline dochodzi masa rzeczy ktorych nie ma w elektryku ( wrega ogniowa , zbiornik z instalacja , serwo gazu i jego zamocowanie , dopasowanie obudowy do wydechu , wyciecie w obudowie dziur "wentylacyjnych"  ( w wersji elektryczniej nie bylo wregi ogniowej i wszystko hulalo srodkiem  kadluba ) oszlifowanie dlugiego imbusa do "amerykanskosci" ( do  srub oslony silnika ; tam z tylu byly juz nekretki klowe NIEMETRYCZNE wiec najszybciej bylo dorobic DLUGI imbus ) , ITP.ITD  . Jestem na etapie ustawien modelu i jedyne co mi pozostalo ( a zawsze o tym zapominam , bo to na dole kadluba i nie widac ) to zaklejenie otworow "wentylacyjnych" po wersji elektrycznej.

 

Na dole kilka fotek z ostatniego posiedzenia.

 

Myslicie ze linke gazu tylko skrecic , czy ja w tym miejscu "podlac" lutem , aby sruba z beczulki lepiej trzymala ? 

 

Wystarcza te 3 dziury w obudowie ( zrobilem na razie po stronie silnika ) do chlodzenia ?

Załączone miniatury

  • IMG_6539.JPG
  • IMG_6540.JPG
  • IMG_6543.JPG
  • IMG_6544.JPG
  • IMG_6546.JPG
  • IMG_6549.JPG
  • IMG_6548.JPG

  • 0

#25 czarobest

czarobest
  • Modelarz
  • 457 postów
  • Age: 19
  • SkądŁódź
  • Imię:Czarek

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:04

Ktoś kiedyś pisał, że linka na gazie to nie najlepsze rozwiązanie. Pewnie masz sporo większe doświadczenie, ale po sobie mogę tylko potwierdzić te słowa. Założyłem, w sumie niechcący, linkę w Wicherku właśnie na gaz i jest to wydaję mi się mało dokładne, nie zawsze wraca na minimum gazu i muszę poprawiać dodaniem gazu i szybszym zmniejszeniem. Zamontowane jest dobrze, a linka ma krótka drogę i punkty podparcia. Jeszcze gorzej było ostatnio, bo chyba zebrało się w bowdenie nieco oleju i przy minusowej temperaturze chodziło to dość wolno :P. Chociaż tutaj pewnie będzie lepiej bo i serwo lepsze i może linka lepiej ułożona, choć u mnie ma może niecałe 10cm i prostą drogę. 

A przeróbka bardzo dobra, bo na właściwy napęd ;)


  • 0

#26 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 811 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:37

Mam bardzo krotkie odcinki poza "rurka" , ktora jest sztywna i wklejona we wrege ogniowa i zamocowanie przed serwem wiec raczej nic sie nie powinno giac .....


  • 0

#27 Chuck Yeager

Chuck Yeager
  • Modelarz
  • 235 postów
  • Age: 38
  • SkądWyry
  • Imię:Łukasz

Napisano 11 styczeń 2019 - 19:58

Zdecydowanie linkę zalutować ale tylko w miejscu śrubki. Jak Ci lut wciągnie dalej to usztywni linkę za bardzo po wyjściu z bowdenu a ona się ma uginać.

Co do wylotów to teoretycznie powinno starczyć ale ja bym się postarał o 2 sprawy:

 

a) dorobienie od frontu modelu żaluzji odchylającej strugi powietrza do każdego z tych otworów (tak aby powstawało podciśnienie)

 

B) baffle (kierownice strug wewnątrz osłony bo obu stronach cylindra kilka mm od cylindra (tak aby powietrze zmusić do przepływu pomiędzy żebrami. Poniżej przykład z mojego Saito FG60:

 

IMG_0043.JPG

 

IMG_0043.JPG

 

DSC04283.JPG

Załączone miniatury

  • IMG_0044.JPG

  • 0

#28 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 4772 postów
  • Age: 44
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 11 styczeń 2019 - 21:37

 

 

Wystarcza te 3 dziury w obudowie ( zrobilem na razie po stronie silnika ) do chlodzenia ?

Jarek,dziura to jest w moście, zębie, ziemi ;) .

Nazywaj rzeczy po imieniu jak prowadzisz taką profi relację - OTWORY !


  • 1

#29 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 633 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 11 styczeń 2019 - 22:24

To ja zabłysne i dopowiem, że otwory dzielimy zasadniczo na otwory przelotowe i nieprzelotowe oraz dziurwy 🗽
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych