Skocz do zawartości


Zdjęcie

Thunder tiger raptor 50 titan se


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Strus

Strus
  • Modelarz
  • 8 postów
  • Age: 28
  • SkądPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 02 styczeń 2018 - 09:26

Witam.
Nie udało mi się znaleść podobnego tematu więc pytam tu. Posiadam heli jak w temacie. Do raptorka mam silnik os max 50 sx-h. Niestety silnik zakonczył swój żywot (poprzedni właściciel o niego nie dbał). Ciężko dostać elementy do tego silnika tj. pierścień tłok itd. Jakim innym silnikiem mógłbym go zastąpić? Ważne żeby był dobry jakościowo i odpowiednio mocny. Co polecacie? A może ktoś posiada odpowiedni silnik?
Pozdrawiam
  • 0

#2 Grzesiek

Grzesiek
  • Modelarz
  • 947 postów
  • Age: 40
  • SkądMęcinka/Dolnyśląsk
  • Imię:Grzegorz

Napisano 02 styczeń 2018 - 10:09

Glow-Nitro-Airplane-High-Performance-engine-Perfect-/112203032962

Mozesz tez dac inny silnik tej klasy lotniczy przekladajac gaźnik i głowice.

skopiuj link w przegladarke 


  • 0

#3 Strus

Strus
  • Modelarz
  • 8 postów
  • Age: 28
  • SkądPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 02 styczeń 2018 - 10:28

A thunder tiger redline rl-53h ??? Jest troszkę mocniejszy od Os maxa, i tańszy jak nowy os..
  • 0

#4 Grzesiek

Grzesiek
  • Modelarz
  • 947 postów
  • Age: 40
  • SkądMęcinka/Dolnyśląsk
  • Imię:Grzegorz

Napisano 02 styczeń 2018 - 11:35

Jezeli w loze ci wejdzie i dasz rade sprzęglo i caly osprzet dopasowac to bedzie ok


  • 0

#5 Strus

Strus
  • Modelarz
  • 8 postów
  • Age: 28
  • SkądPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 02 styczeń 2018 - 14:05

Wejść wejdzie bo tam wg informacji sklepowej taki właśnie powinien być. Przekopałem pół internetu i bardzo kiepsko jest z motorami do heli...

W takim razie pozostaje mi tylko rozebrać u uzdrowić tego.

Szybko poszło... Do wymiany pierścień sworzeń tłoka 2 zawleczki sworznia łożyska oraz czyszczenie całości. Tłok spoleruje bo ma nagar i olej wszędzie. Szklanka bez 1 rysy ;) nowy pierścien powinien załatwić kompresje i bedzie git ;)
  • 0

#6 oki188

oki188
  • Modelarz
  • 229 postów
  • Age: 32
  • GG:
  • SkądBiłgoraj / Gliwice
  • Imię:Damian

Napisano 05 luty 2018 - 17:37

Jeśli kiedyś przyjdzie Ci wymieniać silnik to Redline rl-53h w oryginalnej wersji odradzam. Mam nową sztukę która wylatała raptem 2 zbiorniki i ten silnik jest ciężki w regulacjach oraz gaźnik potrafi się zacinać jak mocniej go dokręcisz. Obecnie będę go przerabiał bod gaźnik 60L z osy50sx-h a sam zamontowałem ose po regeneracji. Jak dla mnie OS50sx-H to najlepszy wybór do rapiego.


  • 0

#7 Strus00072

Strus00072
  • Modelarz
  • 35 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 10 listopad 2018 - 14:43

Wracając po długiej przerwie do temu, udało się zakupić potrzebne części do silnika oraz przy okazji złapałem cud okazje i dostałem używany silnik w świetnym stanie os 50 sx-h za 300zł. Odpala na raz i bardzo ładnie pracuje na równych obrotach. Pytanie moje tylko jak poprawnie ustawić gaźnik? Czy przy drążku na zero powinien pracować czy gasnąć? I problem jest w momencie szybkiego dodania gazu.. przygasa. Ale po chwili się wkręca i idzie jak burza.
  • 0

#8 m o d e l e r

m o d e l e r
  • Modelarz
  • 12 postów
  • Age: 43
  • SkądSzczecin
  • Imię:Andrzej

Napisano 10 listopad 2018 - 14:51

Jeśli się nie mylę to za bogata mieszanka wolnych obrotów jeśli przygasa po gwałtownym dodaniu gazu.
  • 0

#9 oki188

oki188
  • Modelarz
  • 229 postów
  • Age: 32
  • GG:
  • SkądBiłgoraj / Gliwice
  • Imię:Damian

Napisano 10 listopad 2018 - 16:42

Co do silnika to ustaw go w pozycje fabryczną czyli.

1.Śrubę regulacji mieszanki ustaw w pozycję środkową jak na zdjęciu.

1.jpg

 

2. Śrubę regulacji paliwa wkręć do oporu i wykręć równo 1,5 obrotu. W locie będziesz słyszał po obrotach silnika czy jest przelany czy za mało będzie miał paliwa. Z doświadczenia z wieloma osami zawsze to ustawienie jest za bogate i trzeba zamknąć iglicę z 2-3 ząbki

2.jpg

Z takim ustawieniem latam ciągle i nigdy nie miałem problemów.

 

Co do ustawienia silnika w modelu w aparaturze powinieneś mieć funkcję "Throtle Hold"

Przy załączonym "Throtle Hold" ustawiasz silnik na takie obroty przy których kręci w miarę szybko ale nie powinno łapać sprzęgło (obroty na głowicy = 0). Po wyłączeniu TH silnik wchodzi na obroty minimalne do lotu


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych