Skocz do zawartości

Thunder tiger raptor 50 titan se


Strus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie udało mi się znaleść podobnego tematu więc pytam tu. Posiadam heli jak w temacie. Do raptorka mam silnik os max 50 sx-h. Niestety silnik zakonczył swój żywot (poprzedni właściciel o niego nie dbał). Ciężko dostać elementy do tego silnika tj. pierścień tłok itd. Jakim innym silnikiem mógłbym go zastąpić? Ważne żeby był dobry jakościowo i odpowiednio mocny. Co polecacie? A może ktoś posiada odpowiedni silnik?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejść wejdzie bo tam wg informacji sklepowej taki właśnie powinien być. Przekopałem pół internetu i bardzo kiepsko jest z motorami do heli...

 

W takim razie pozostaje mi tylko rozebrać u uzdrowić tego.

 

Szybko poszło... Do wymiany pierścień sworzeń tłoka 2 zawleczki sworznia łożyska oraz czyszczenie całości. Tłok spoleruje bo ma nagar i olej wszędzie. Szklanka bez 1 rysy ;) nowy pierścien powinien załatwić kompresje i bedzie git ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli kiedyś przyjdzie Ci wymieniać silnik to Redline rl-53h w oryginalnej wersji odradzam. Mam nową sztukę która wylatała raptem 2 zbiorniki i ten silnik jest ciężki w regulacjach oraz gaźnik potrafi się zacinać jak mocniej go dokręcisz. Obecnie będę go przerabiał bod gaźnik 60L z osy50sx-h a sam zamontowałem ose po regeneracji. Jak dla mnie OS50sx-H to najlepszy wybór do rapiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Wracając po długiej przerwie do temu, udało się zakupić potrzebne części do silnika oraz przy okazji złapałem cud okazje i dostałem używany silnik w świetnym stanie os 50 sx-h za 300zł. Odpala na raz i bardzo ładnie pracuje na równych obrotach. Pytanie moje tylko jak poprawnie ustawić gaźnik? Czy przy drążku na zero powinien pracować czy gasnąć? I problem jest w momencie szybkiego dodania gazu.. przygasa. Ale po chwili się wkręca i idzie jak burza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika to ustaw go w pozycje fabryczną czyli.

1.Śrubę regulacji mieszanki ustaw w pozycję środkową jak na zdjęciu.

post-685-0-93306500-1541864062.jpg

 

2. Śrubę regulacji paliwa wkręć do oporu i wykręć równo 1,5 obrotu. W locie będziesz słyszał po obrotach silnika czy jest przelany czy za mało będzie miał paliwa. Z doświadczenia z wieloma osami zawsze to ustawienie jest za bogate i trzeba zamknąć iglicę z 2-3 ząbki

post-685-0-25587000-1541864069.jpg

Z takim ustawieniem latam ciągle i nigdy nie miałem problemów.

 

Co do ustawienia silnika w modelu w aparaturze powinieneś mieć funkcję "Throtle Hold"

Przy załączonym "Throtle Hold" ustawiasz silnik na takie obroty przy których kręci w miarę szybko ale nie powinno łapać sprzęgło (obroty na głowicy = 0). Po wyłączeniu TH silnik wchodzi na obroty minimalne do lotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.